וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לאובמה: על נתניהו לשחרר את יתר האסירים

17.3.2014 / 17:48

בפגישה בבית הלבן הפציר הנשיא האמריקני ביו"ר הרשות הפלסטינית "לקבל החלטות קשות ולקחת סיכון" כדי להגיע להסכם עם ישראל. אובמה: "משוכנע שעדיין יש סיכוי"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש הערב (שני) עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ודן עמו במשא ומתן המדיני עם ישראל. במהלך הפגישה בין השניים קרא הנשיא האמריקני לאבו מאזן "לקבל החלטות קשות ולקחת סיכון" כדי להגיע לשלום עם ישראל. אובמה הוסיף כי הוא מקווה לראות התקדמות במשא ומתן בין הצדדים בשבועות הקרובים. "אנו עדיין משוכנעים שיש סיכוי", אמר אובמה לכתבים בתום הפגישה בבית הלבן.

עוד בוואלה! חדשות:
הבית הלבן הטיל סנקציות על בכירי הממשל הרוסי
שליח וואלה! חדשות למלזיה מדווח: ברחובות מתפללים לנס
תעלומה: לאן נעלם אחד האנשים המרכזיים בשוק האפור?

במהלך השיחה אמר אבו מאזן כי הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול לפי לוח הזמנים המתוכנן לשחרור האסירים הפלסטינים – ולבצע את הפעימה הרביעית בסוף החודש. "אנו עובדים על פתרון המבוסס על גבולות 1967, מדינה שבירתה ירושלים ופתרון לבעיית הפליטים. אין לנו זמן לבזבז, הזמן לא לטובתנו, במיוחד לבעיות שאזור המזרח התיכון חווה ואני מקווה שננצל את ההזדמנות לשלום", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית.

פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014. רויטרס
אובמה ונתניהו בפגישתם בבית הלבן בתחילת חודש מרץ/רויטרס

לדברי אבו מאזן, "מ-1988 עד 1993 הושטנו את ידינו לישראל כדי לשים קץ לסכסוך. בשנת 1993 הכרנו במדינת ישראל. יש לנו הסכם עם ישראל הנוגע לפעימה הרביעית של האסירים ואנו מקווים כי הפעימה הזו תתקיים". אבו מאזן פנה למארחו האמריקני, ואמר: "אני מודע לכך שיש לך כמה דאגות בנושאים בינלאומיים ואני יודע שאתה מקדיש את זמנך לשלום. אנו חושבים כי מדובר בהזדמנות היסטורית לשלום".

אמש, עם צאתו לוושינגטון, דיווח העיתון "אל חיאת" כי אבו מאזן צפוי להציב לנשיא האמריקני תנאי להמשך השיחות עם ישראל - הקפאת הבנייה בהתנחלויות ושחרורם של מרואן ברגותי ואחמד סעדאת. על פי לוח הזמנים המקורי, המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים אמור להסתיים בחודש הבא עם הסכם מסגרת. עם זאת, נדמה שהצדדים יידרשו להמשיך את המגעים כדי ללבן סוגיות שטרם הושגה הסכמות לגביהן, דוגמת ירושלים.

אלא שלפי הדיווח, אבו מאזן לא יסכים להמשיך בשיחות עם ישראל מבלי שיובטחו לו - פרט להקפאת בנייה בהתנחלויות לפרק זמן שלא הוגדר, גם שחרור של אסירים ביטחוניים בכירים. שני השמות שהוזכרו, מרואן ברגותי - מפקד חללי אל-אקצה לשעבר שהורשע בחמישה מעשי רצח של ישראלים, ואחמד סעדאת - מזכ"ל החזית העממית, הם "סמלים" בקרב הפלסטינים, ושחרורם יקנה ליו"ר הרשות נקודות חשובות בקרב הציבור הפלסטיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אחמד סעדאת, מזכ"ל ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין העצור בישראל. AP
אבו מאזן דורש את שחרור אחמד סעדאת/AP

בתחילת החודש נפגש נתניהו עם אובמה בבית הלבן. בפגישה אמר הנשיא האמריקני לראש הממשלה כי פתרון שתי המדינות עודנו אפשרי, וכי הדבר "מורכב ודורש מכל הצדדים להתפשר" ונדרשות "החלטות קשות". באשר לגרעין האיראני, אובמה הבטיח לנתניהו שוושינגטון נשארת מחויבת למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני.

"כבוד לפגוש שוב את נתניהו, אין לנו חבר קרוב יותר מישראל והקשר בין שתי המדינות הוא בלתי ניתן להתרה", אמר אובמה, שהתלוו אליו גם סגנו ג'ו ביידן ושר החוץ ג'ון קרי. "לכן אנו מתייעצים בנוגע לשאלות רבות ויש לנו שיתוף פעולה צבאי ומודיעיני ומחויבות גדולה. אני בטוח שנתניהו מגיע עם מחויבות למו"מ ועם מחויבות ישראלית לשלום ולהקמת שתי מדינות – ישראל ופלסטין שחיות בשלום אחת עם השנייה", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully