וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: אבו מאזן אינו פרטנר להסכם קבע

בראיון לערוץ 2 אמר שר הביטחון כי אבו מאזן לא מעוניין בהסכם הכולל הכרה במדינה יהודית, אך "רוצה הכרה במדינה פלסטינית נקייה מיהודים". על נסיגה מהגדה: "תהיה שם חמאסטן"

ישיבת ממשלה, מרץ 2014. דני מרון, מעריב
שר הביטחון, משה יעלון/מעריב, דני מרון

שר הביטחון, משה יעלון, אמר הערב (שבת) כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, "אינו פרטנר להסכם קבע, שבו יש הכרה במדינה יהודית וקץ הסכסוך והתביעות". בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר יעלון כי "אבן מאזן אומר בצורה מאוד ברורה שלעולם לא יכיר במדינת לאום יהודית, והוא רוצה שנכיר במדינה פלסטינית נקייה מיהודים". שר הביטחון הוסיף כי שיחות המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים להשגת הסכם מסגרת יימשכו יותר מתשעה חודשים ועל ישראל לפעול להארכת משך השיחות מעבר לחודש הבא. שר הביטחון הבהיר כי במסגרת סבב השיחות הנוכחי ישראל התחייבה לשחרר אסירים פלסטינים שעשו את פשעיהם לפני הסכמי אוסלו, ולא ערביי ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
רוסיה הטילה וטו על החלטה הקובעת שמשאל העם על קרים לא תקפה
"נראה שחוטף המטוס הוא אדם מיומן שפעל כחלק מתכנית"
"תאונת עבודה": נהרג המחבל שאחראי לפיגוע בכביש 12

יעלון התייחס לסיכוי לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים ואמר: "משחר הציונות היה עלינו עליהום, ואנחנו מנסים ליצור תקופות ארוכות של רגיעה. פעם העימותים היו קשים, כמו מלחמת יום כיפור, והיום מדובר בסבבים, כמו עמוד ענן". לדבריו, על ישראל לפעול כדי "לנהל" את הסכסוך, אך הדגיש: "אני כן רוצה להביא שלום". בהתייחס לאפשרות של נסיגה ישראלית מהגדה המערבית במסגרת הסכם עתידי עם הפלסטינים, אמר יעלון כי "תהיה שם חמאסטן, ולא רק חמאסטן אלא גם סלפים וג'יהאד - כמו שיש בעזה".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס). המוקטעה, רמאללה, 16 בפברואר 2014. AP
"לא פרטנר". יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במפגש עם סטודנטים ישראלים ברמאללה/AP

יעלון התייחס לטענתה של שרת המשפטים, ציפי לבני, לפיה ישראל מסתכנת בבידוד מדיני ואף בהקמת מדינה דו-לאומית, אם לא יושג הסכם מדיני, ואמר: "אני לא מקבל את זה. אני שומע שהזמן פועל לרעתנו, אבל הזמן פועל בשביל מי שמנצל אותו". הוא הוסיף כי הקריאות ברחבי העולם להטלת חרם על ישראל נובעות גם ממניעים אנטישמיים.

שר הביטחון התייחס גם לסבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לבין הפלסטינים ברצועת עזה, שכלל ירי של עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה ומנגד - תקיפת יעדים של ארגון הג'יהאד האיסאלמי ברצועה. לדבריו, ארגון חמאס השולט ברצועת עזה מאז 2007 מחויב להפסקת האש שהושגה בעקבות מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. "כשיש הפרה, גם הוא נפגע", הוסיף.

יעלון, שבעבר תמך בהסכמי אוסלו, הסביר כי עבר מאז "תהליך התפכחות. כשגיליתי שהסכסוך הוא לא רק על אדמה, ושהאדמה היא לא רק יהודה ושומרון אלא כל פלסטין, זה משתקף באי-ההסכמה להכיר בישראל כמדינה יהודית". לדבריו, "אני מתעקש על ההכרה הזאת בכל מקום, וזוהי גם עמדתו של ראש הממשלה נתניהו. לא יהיה הסכם אם לא נקבל הכרה של הצד השני כמדינת לאום יהודית". הוא הדגיש כי הסכמי אוסלו לא כוללים הכרה במדינה יהודית. "אני תמכתי בעוונותיי ב'שטחים תמורת שלום'. מה קיבלנו? רקטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully