וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "בית שמש תהיה עוד עיר חרדית בישראל"

13.3.2014 / 14:21

מועמד החילונים והציבור הדתי-לאומי שהפסיד בבחירות החוזרות לראש העיר משה אובטבול, מודה שחשב שינצח, אך קורא לתושבים לא לעזוב את העיר: "זה הבית שלנו, יש פה מקום לכולם"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

אלי כהן הפסיד אתמול (רביעי), פעם נוספת, בבחירות לראשות העיר בית שמש. לאחר שבג"ץ פסל את הבחירות הקודמות, בהן נוצח על ידי ראש העיר החרדי משה אבוטבול, וקבע כי יש לערוך בחירות חוזרות – כהן קיווה שיוכל להביא מהפך לעיר החצויה. אלא שגם לאחר ספירת הקולות בפעם השנייה, מועמד ש"ס גבר שוב על מועמד החילונים והציבור הדתי-לאומי – בהפרש של פחות מאלף קולות.

לקריאה נוספת:
משה אבוטבול ניצח בבחירות החוזרות בבית שמש
אכזבה למחנה הציוני: "הפסדנו את בית שמש לחרדים"

בראיון ראשון לאחר ההפסד הנוסף, מביע כהן דאגה מעתיד העיר המשוסעת. "העיר הזו הולכת לכיוון התחרדות, בית שמש הולכת להיות עיר חרדית נוספת בישראל", הוא מכריז: "צריך להגיד את זה בקול ברור - הקו שהוביל אבוטבול, שבית שמש צריכה להיות עיר חרדית, ניצח". עם זאת, הוא אינו מתכוון לסגת לאחור. "אני אדרוש - ואני מניח שזה גם ייפול על אוזניים קשובות - שתהיה כאן עיר רב-תרבותית", הוא מבטיח. "אני רוצה לקוות שראש העיר וההנהגה שלו ייקחו בחשבון את יחסי הכוחות של הציבור בבית שמש ויתנו לזה ביטוי ואז אחד מהחלומות שלי יתגשם ותתקיים פה חברה שמכבדת אחד את השני בכבוד הדדי".

המועמד החילוני שהפסיד בבחירות לראשות עירייתבית שמש, אלי כהן, בערב הבחירות. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
אלי כהן בנאום ההפסד/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

כהן מודה שהופתע מתוצאות הבחירות. "חשבתי שאנצח", הוא אינו מתבייש לומר. "אני לא הפסדתי בבחירות האחרונות. בבחירות האלה הפסדתי, אבל לא ציפיתי. חשבתי שהציבור ייצא בהמוניו, חשבתי שבסקטור החרד"לניקי יהיו יותר אנשים שיבואו לתמוך בנו, ואלה הן התוצאות. מאז שהתגייסתי לצבא, אני משרת את עם ישראל ואת החברה הישראלית ואני אמשיך לעשות זאת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הציבור אמר את דברו"

לצד ההפתעה, הוא אינו מסתיר גם את הצער. "התחושה כבדה, עצוב, לא נעים", הוא מודה, "אבל אנחנו הלכנו על דגל הדמוקרטיה ושלטון החוק, אמרנו את זה בקול ניחר בחודשים האחרונים. הייתה כאן הזדמנות נוספת לעשות כאן מהפך. אתמול התקבלה החלטה. הציבור אמר את דברו, ובירכתי את משה אבוטבול על ניצחונו".

איך זה קרה? הרי נאמר שישנם יותר ציונים מחרדים בבית שמש. לציבור שלך לא היה מספיק אכפת?

"אני לא חושב שזה נכון עכשיו להתחיל לעשות את הניתוחים וההבחנות. אני מניח שלאחר שאקרא את הנתונים, אדע בדיוק איזה סקטור הצביע, ואיזה לא. לכל תושב במדינת ישראל יש זכות להצביע, אבל בסופו של יום 791 איש רצו יותר שאבוטבול יהיה ראש העיר והתפיסה של בית שמש חרדית תהיה התפיסה של העיר שלנו".

מטה הבחירות של אלי כהן בית שמש. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
מטה הבחירות של כהן ביום הבחירות/נועם מושקוביץ

כהן מטיל את האחריות להפסד, בין היתר, על תושבי העיר הלא-חרדים שהצביעו לאבוטבול. "אני באמת חושב שעשינו את הכול נכון", הוא מציין. "כמובן שהיינו יכולים לעשות דברים אחרים שלא חשבנו עליהם, אבל ניהלנו מערכת קמפיין עניינית שבאה ליצור כאן חברה שוויונית שמכבדת את כולם. אנו הוקענו את הציונים, הושטנו יד לחרדים, יצרנו בית שמש רב-תרבותית, עם ספורט, עם מקוואות, עם בית ספר אך בסופו של דבר חצי ועוד קצת רצו שתהיה כאן עיר חרדית כולל אנשים מהסקטור הלא-חרדי שהצביעו למשה אבוטובול וזאת התוצאה, ואני מכבד אותה".

הפער שנרשם מאוד דומה לבחירות הקודמות שנפסלו. יכול להיות שהחרדים צדקו כשאמרו לאורך כל הדרך שיש בבית שמש רוב חרדי? בית המשפט טעה?

"אני חושב שעלינו להבחין בין שני הדברים. בין התהליך המשפטי והזיופים לבין התוצאות של הבחירות. הייתה כאן חקירת משטרה. נתפסו כאן 200 תעודות זהות. יש עצורים, יש כתבי אישום. בית המשפט קבע שיש אלף עד 14 אלף זיופים והעליון הלך לפי דעה זו של המחוזי. אני חושב שכל גורמי החוק פעלו במקצוענות ובלוח זמנים סביר בהחלט שצריך לברך עליו. כתוצאה מכך, בית שמש הפכה למגדלור של תהליך דמוקרטי שצריך לכבד במדינה הזאת. זו נקודת זכות לאלפי הפעילים, למנהיגות וגם לי שהנהגתי את המאבק לדמוקרטיה ולשלטון החוק ובזה ניצחנו".

המועמד אלי כהן בחירות חוזרות בבית שמש, מרץ 2014. טלי מאייר
בבוקר יום הבחירות הוא עוד היה אופטימי. כהן/טלי מאייר

תסכים לשבת בקואליציה בהנהגתו של אבוטבול?

"אני קבעתי קווים אדומים מאוד ברורים באשר לאופייה וצביונה של בית שמש ואמרתי את זה תחת כל עץ רענן ובכל הזדמנות. אם אבוטבול יסכים לקבל את התנאים האלה של בית שמש רב-תרבותית, אז אני רואה את עצמי כחלק. אם זה לא יהיה הכיוון, אני אתרום לבית שמש אבל אשקול את צעדי בהתאם למה שיקרה בעתיד לבוא. חבר מועצה, יש לו הרבה מה לעשות וגם כתושב יש לי הרבה מה לעשות. יש סיעה, יש קואליציה רחבה הרבה יותר ממה שיש בכנסת אליה שותפות הליכוד, העבודה ומפלגות ציוניות נוספות. נצטרך לשבת, לכלכל את צעדנו ולחשוב מה אנו עושים".

דיברנו עם פעילים שלך אתמול. התחושות קשות, אנשים רוצים לעזוב את העיר. יש לך משהו להגיד להם?

"אני מצר על כך. זה הבית שלנו, זה הבית שלי, של הילדים שלי. כל מה שאנחנו זה בית שמש. זה עבר, הווה ובוודאי שאני מקווה שגם העתיד. אסור לברוח מהבעיות, צריך לנסות להתמודד איתן. החברה בבית שמש הוכיחה בגרות ענקית בכל התהליך הזה, גם הציבורי וגם המשפטי. עלינו להמשיך ולהיאבק באופן מסודר ומתואם ובשיתוף פעולה עם משה ועם העירייה שזכתה בבחירות האלה על מנת ליצור פה מצע שכולם יחיו כאן ביחד. 'לא עוזב את העיר' אומר השיר, ואני קורא לציבור לא לעזוב את העיר. יש פה מקום לכולם ואני מקווה שזה ייצא לפעול".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully