וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: אבדות כבדות לחיזבאללה במערכה בסוריה

10.3.2014 / 19:05

הארגון איבד עשרות לוחמים במדינה השכנה, ובפרט בקרב בעיר יברוד, בציר המקשר את סוריה ולבנון. עיתון לבנון ציטט מודעה שכתב לוחם לאמו: "חבקי אותי כשאהיה עטוף בתכריכים"

פגישה בין אסד לנסראללה ב-2010. AP
מספר ההרוגים מהארגון זינק. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא סוריה בשאר אסד/AP

חיזבאללה ספג אבדות רבות בשבועות האחרונים במהלך הלחימה בסוריה, והארגון נחל מפלה כבדה במיוחד בשל המערכה על העיר יברוד - כך מדווח היום (שני) העיתון "דיילי סטאר" הרואה אור בלבנון. לפי הדיווח, מניין הנספים מקרב לוחמי הארגון השיעי זינק באופן משמעותי בהשוואה לחודשים הקודמים.

מקור המקורב לחיזבאללה אמר לעיתון כי לפחות 500 לוחמי הארגון השיעי נהרגו מאז שחיזבאללה הצטרף למלחמת האזרחים במדינה השכנה. עוד דווח כי 15 מלוחמי הארגון נהרגו רק מאז תחילת החודש, רובם בקרב על יברוד, היושבת על הציר המקשר בין סוריה ללבנון, בין הר קלמון לבקעה. על פי פרסומי החיזבאללה, 15 מלוחמיו נהרגו באזור רק מתחילת החודש. הלווייתם נערכה בערים שונות ברחבי לבנון.

עוד חדשות מהעולם:
ארגון טרור סוני: "מתנצלים שרצחנו ילדים בפיגוע"
רופא ביוון תלה שלט "אין כניסה ליהודים" - ונידון למאסר
אזרחי צפון קוריאה בחרו - הממשלה החליטה למי

הלוויה של הרוגים מאש כוחות הביטחון של סוריה בעיירה יברוד, פרבר של דמשק, יולי 2012. רויטרס
מעוז של האופוזיציה הסורית. הלוויה של הרוגים מהמלחמה בעיר יברוד/רויטרס

על פי הערכות שונות, הלחימה בסוריה גבתה עד כה את חייהם של יותר מ-300 לוחמי חיזבאללה. ה"דיילי סטאר" ציטט הודעות שפורסמו בפייסבוק הקשורות לכמה מאנשי הארגון שמצאו את מותם: אדם בשם מוחמד בקר ג'אבל כתב לאמו כי "המשאלה שלי היא שתחבקי אותי במהלך רגעי חיי האחרונים, ומה שמעודד אותי עוד יותר הוא שתחבקי אותי כשאהיה עטוף בתכריכים". אחת התגובות להודעה הייתה של אישה, שכתבה: "שאלוהים יעזור ללבבות האמהות, המאבדות מלאכים שנולדו לחיות חיי נצח".

העיר יברוד נחשבת למעוז של האופוזיציה בסוריה, ונמצאת על הציר שבין דמשק לגבול עם לבנון. על פי הערכה של חיזבאללה, כמה מפיגועי התופת שכוונו נגד מטרות שיעיות יצאו מעיר זו. על פי אחד הדיווחים, מאז החלה המערכה ביברוד בחודש שעבר איבד חיזבאללה 40 מאנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully