וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: הרעבת פליטי ירמוכ - פשע נגד האנושות של אסד

לפי דוח שפרסם ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי", המצור שהטיל המשטר הסורי על מחנה הפליטים הביא למותם של כ-130 בני אדם. "אנשים נאלצים לאכול כלבים וחתולים כדי לשרוד"

גופה במחנה הפליטים הפלסטיני "ירמוכ" בדרום-מזרח דמשק. 21 ביולי 2012. AP
"משבר הומניטרי מחריד". גופת פליט באמצע הרחוב במחנה הפליטים ירמוכ/AP

"הרעבת תושבי מחנה הפליטים ירמוכ שבסוריה על ידי משטר אסד מהווה פשע נגד האנושות" – כך קובע דוח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", שפורסם הלילה (שני). לטענת מחברי הדוח, יש להעמיד את האחראים על כך למשפט בפני בית הדין הבינלאומי בהאג.

מחנה הפליטים ירמוכ שבפאתי דמשק, שבו שוכנים כ-20 אלף פליטים פלסטינים וסורים, מנותק מחשמל מאז חודש אפריל 2013, ורוב בתי החולים שבשטחו נסגר בעקבות מחסור בציוד רפואי. בחודש יולי האחרון החל מצור על המחנה, ועל פי "אמנסטי" לפחות 128 פליטים מתו במהלכו. "אלפי הלכודים שנותרו במחנה מתמודדים מול משבר הומניטרי מחריד", נכתב בדוח.

עוד חדשות על המלחמה בסוריה:
אסד: "ישראל מאמנת לוחמים מירדן ושולחת לסוריה"
שליחו של מנהיג אל-קאעדה בסוריה נהרג בפיגוע
מפקד המורדים הסורים הודח: "לא גילה מנהיגות"

נשיא סוריה בשאר אסד. דמשק, ינואר 2014. רויטרס
"להעמיד לדין בהאג את האחראים". נשיא סוריה אסד/רויטרס

אמנסטי דיווח כי תושבי המחנה נאלצים לחפש אוכל ברחובות, כשהם חשופים לירי צלפים. מרבית הפליטים לא אכלו חודשים פירות וירקות, והם ניזונים, בין השאר מעלים ועשבים ומבעלי חיים שלא נאכלות בדרך כלל על ידי בני אדם. "כוחות סורים משתמשים בהרעבה של אזרחים כנשק מלחמה", אמר פיליפ לות'ר, האחראי על המזרח התיכון בארגון. "הדיווחים המזוויעים על כך שמשפחות נאלצות לאכול כלבים וחתולים על מנת לשרוד הפכו לנפוצים בסיפור הזוועה שמתגבש בירמוכ".

עד כה, יותר מ-100 אלף בני אדם נהרגו במלחמת האזרחים בסוריה, שהחלה לפני יותר משלוש שנים. האופוזיציה במדינה דורשת את הדחתו של הנשיא בשאר אסד, שמצדו טוען כי הוא נלחם בטרוריסטים המאיימים להרוס את המדינה. בחודש פברואר אחרון נערכה ועידת שלום בינלאומית בז'נבה, שמטרתה הייתה להביא לסיום המלחמה, אך הצדדים היריבים לא הצליחו להגיע להסכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully