וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס יפני: "שמעתי מלמולים בקשר מהטיסה שנעלמה"

הטייס, שטס בסמוך למטוס המלזי, סיפר כי הוא הצליח ליצור קשר עם תא הטייס לאחר שאבד הקשר עם פקחי הטיסה. לטענתו, הוא שמע את קולו של טייס המשנה. "היו הרבה הפרעות"

מערכת וואלה!

התמונה שמרכיבה את פאזל היעלמות טיסה MH370 עדיין איננה ברורה, אך פרטים חדשים שופכים אור על הניסיונות האחרונים ליצור קשר עם המטוס. העיתון המלזי הוותיק "ניו סטרייטס טיימס" דיווח אמש (ראשון) כי נוצר קשר עם המטוס ברגעיו האחרונים. טייס יפני על מטוס בואינג 777 שהמריא כחצי שעה לפני המטוס המלזי אמר שהוא הצליח ליצור קשר עם המטוס לאחר שנתבקש לעשות זאת על ידי פקחי הטיסה הויאטנמים.

עוד באותו נושא:
שלב אחר שלב: נתיב ההיעלמות של טיסה 370
מסתמן: המטוס המלזי שאבד ניסה להסתובב לפני שנעלם
שני נוסעים עם דרכונים גנובים היו במטוס שהתרסק

הקפטן, שביקש לשמור על שמו חסוי, היה בדרכו לשדה התעופה בעיר נריטה שביפן. "הצלחנו ליצור קשר עם הטיסה בסביבות שעה 1:30 בלילה, ושאלנו אותם אם הם הגיעו למרחב האווירי הויאטנמי. יתכן שהקול בצד השני היה זה של הקפטן, אחמד שאה זהארי, או של טייס המשנה, עבדול המיד פאריק, אבל אני די בטוח שהיה זה הקול של טייס המשנה". לטענתו, "היו הרבה הפרעות" והמצד השני נשמע בעיקר מלמול לא מובן. "זו הייתה הפעם האחרונה ששמענו מהם, ואז איבדנו קשר", הוא אמר לעיתון "ניו סאנדיי טיימס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר המשובש לדבריו, לא הדליק אצלו נורה אדומה משום שהדבר אינו חריג כשלעצמו. "אם המטוס היה בצרות, היינו שומעים את הטייס שולח איתות מצוקה. אבל אני משוכנע, שכמותי, איש לא שמע זאת". לאחר ניתוק השיחה פנו אליו שוב הרשויות בוויאטנם כדי שינסה ליצור קשר עם המטוס, אבל בשלב זה, המשימה הייתה בלתי-אפשרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השברים שאותרו בים, כפי שנראו ממטוס הסיור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, גורמים רשמיים במלזיה אמרו אתמול אחר הצהריים כי צוותי סיור אוויריים איתרו חלקים מזנב המטוס שהתרסק, וחלק מאחת הדלתות שלו. כלי תקשורת בווייטנאם פרסמו תמונה שבה נראים חלקים לבנים צפים במים. באותה שעה דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי במסגרת החקירה, נבדקת אפשרות שהמטוס התפרק באוויר.

לפי דיווח אתמול באתר וול סטריט ג'ורנל, השברים אותרו במרחק של 80 קילומטרים מדרום-מערב לאי תו צ'ו שבמפרץ תאילנד. משרד הסברה והתקשורת בקואלה לומפור מעריך כי מדובר בחלק הפנימי של אחת הדלתות, ובשבר של זנב מטוס הבואינג 777. עם זאת, צוין כי בשל החשיכה, לא ניתן יהיה לוודא את הממצאים עד שעות הבוקר היום.

טיסה MH370 של מלזיה איירליינס נעלמה בליל שבת, כשעליה 239 נוסעים ואנשי צוות. הטיסה המריאה מקואלה לומפור לעבר בייג'ינג, וכעבור שעתיים נותק הקשר עם שני הטייסים.

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully