וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם להיעלמות "אחד המטוסים הבטוחים בהיסטוריה"?

מומחי תעופה הופתעו מאובדן הקשר עם הבואינג 777 של "מלזיה איירליינס" שהיה בדרכו לסין ונעלם כשעתיים בלבד לאחר ההמראה. ויש גם מי שהעלו השערות שמדובר בפצצה או בחבלה

רויטרס

מה עומד מאחורי היעלמות המטוס המלזי? מומחי תעופה הביעו פליאה בעקבות אובדן הקשר עם המטוס מסוג בואינג 777 של חברת "מלזיה איירליינס" לפנות בוקר (שבת), שלפי חלק מההערכות התרסק באזור מלזיה. "ה-777 הוא כלי טיס בטוח מאוד, אני מופתע", הודה מוהן רנגננת'אן יועץ בטיחות תעופה מהוועדה האזרחית לייעוץ בטיחות טיסה בהודו. לדבריו, "זה מאוד מאוד נדיר" שכלי טיס מאבד את הקשר ללא כל אינדיקציה קודמת לבעיות. רנגננת'אן ציין כי המטוס הגיע לגובה של כ-11 קילומטרים, אך על פי הנתונים הוא איבד גובה במהירות ושינה את כיוון הטיסה.

חשש: בואינג 777 עם מאות נוסעים התרסק באזור מלזיה

הקשר עם מטוס ובו 239 נוסעים אבד לאחר ההמראה מקואלה לומפור, בירת מלזיה, לבייג'ינג, בירת סין. אדמירל בצי הוייטנאמי, נגו ון פט, העריך כי ייתכן שהמטוס התרסק במים הטריטוריאליים של מלזיה, לפי המהירות בה טס והמיקום האחרון בו נראה. עם זאת, שר התחבורה המלזי סירב לאשר את דבר ההתרסקות במסיבת עיתונאים שכינס בבירה.

התרסקות מטוס בואינג 777 בנמל התעופה של סן פרנסיסקו. 6 ביולי 2013. AP
בואינג 777 שהתרסק בנמל התעופה של סן פרנסיסקו ביולי האחרון/AP

גם ניל האנספורד, יו"ר חברת "פתרונות תעופה אסטרטגיים" הופתע מההיעלמות המטוס. "זהו אחד מכלי הטיס הבטוחים בהיסטוריה של התעופה", אמר בשיחה עם ה"גרדיאן" הבריטי. לדבריו, למעלה מאלף יחידות של המטוס יוצרו ורק 60 תקריות נרשמו עמו, רובן קלות. הוא העריך כי הסיכוי ששני המנועים של המטוס הפסיקו לפעול בו זמנית נמוך מאוד. "אם אתה מאבד מנוע בזמן טיסה, זה לא נופל מהשמיים", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"זה חמור מאוד"

האנספורד סיפר כי ישנם אנשים שהעלו ספקולציות על חבלה או פצצה שגרמו להיעלמות המטוס, אך סירב להתייחס אליהן ברצינות בשלב זה. "איך מישהו יכול להעלות סוג כזה של טענה כל כך מוקדם?", תהה.

ריצ'רד קווסט, הפרשן לענייני כלכלה של ה-CNN ומומחה התעופה של הרשת התייחס לעובדה שהקשר עם המטוס אבד שעתיים בלבד לאחר ההמראה. "זה החלק הבטוח ביותר, שום דבר לא אמור להשתבש", הסביר. "המטוס נמצא במצב של טייס-אוטומטי והטייסים עושים פעולות ותיקונים קלים בלבד לשינוי הגובה". לדבריו, "זה חמור מאוד שמשהו קורה בשלב הזה של הטיסה".

התרסקות מטוס מפה. GOOGLE MAPS, צילום מסך
התרסקות מטוס מפה/צילום מסך, GOOGLE MAPS

מטוס בואינג, על דגמיו השונים, נחשב בטוח ביותר לטיסה. בשני העשורים האחרונים הוא נכנס לשירות בחברות רבות בעולם, בין היתר גם באל-על הישראלית. חברת "מלזיה איירליינס", החברה הלאומית של מלזיה, מפעילה 15 מטוסים מדגם 777-200ER.

קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014. רויטרס
ממתינים לשמוע בשורות על נוסעי המטוס בנמל התעופה הבינלאומי בבייג'ינג/רויטרס
קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014. רויטרס
קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014/רויטרס
קרובת משפחה של אחד הנוסעים בטיסה של מלזיה איירליינס. AP
קרובת משפחה של אחד הנוסעים בטיסה של מלזיה איירליינס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully