וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על איום הטרור הפלילי: "יש ירידה בפשיעה"

3.3.2014 / 10:38

בעקבות התגברות מעשי הפשיעה והחיסולים, קיימה ועדת הפנים דיון בסוגייה. "היה רצף אירועים מקרי, ואנחנו פועלים לקטוע אותו", אמר דנינו שהצהיר דווקא על התמעטות במקרי הרצח

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

נוכח שורת האירועים שזכו לכינוי "טרור פלילי", מקיימת היום ועדת הפנים של הכנסת דיון מיוחד בסוגיה בהשתתפות המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו.

"הפשע הפלילי הרים ראשו, ובמשך תקופה ארגוני הפשיעה מפוצצים מכוניות לאור יום. הציבור תוהה, אם המשטרה עושה את תפקידה - איך זה קורה שבוע אחר שבוע?", פתחה את הדיון יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו). "האחריות במניעת פשע ברחובות היא של משטרת ישראל", הוסיפה.

עוד בוואלה! חדשות:
כלי שריון רוסיים נאספים מול חצי האי קרים
חשד: קצין בכיר בצה"ל קיים יחסים עם המזכירה שלו
פיטבול תקף בת 70 בקריות; מצוד אחר בעלי הכלב

"אני לא מקל ראש באירועי התקופה האחרונה, שיצרו הד, והשפיעו על תחושת הביטחון. זה משהו שאנחנו מטפלים בו", אמר רב-ניצב דנינו, "מה שאנחנו מנסים לעשות זה להחזיר את תחושת הביטחון. כשיש רצף מקרי של אירועים, אין עליו שליטה. התפקיד שלנו זה לקטוע אותו, וזה מה שאנחנו עושים, בשקט. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי למקסם את ההשפעה, גם אם היא מוגבלת".

לדבריו, חרף האירועים שעלו לתקשורת - למעשה בשטח דווקא הסיכול עולה. "לפי הנתונים יש ירידה של עשרת אלפים מקרים בפשיעה, וירידה של 500 מקרים באירועי הירי. יש 50 מקרי רצח פחות מבשנים קודמות", סיפר.

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס המועדון לתעשייה ולמסחר. דרור עינב
דנינו/דרור עינב

לדבריו, לפי סקר שנערך, שבעה מכל 10 אזרחים הביעו שביעות רצון מפעילות המשטרה, והסקר לטענתו מלמד גם על אמון רב במשטרה. "אנחנו יודעים שיש ירידה בפשיעה, וגם הנתונים מדברים על כך. 9,000 יותר פושעים נעצרו עד תום ההליכים בשנתיים האחרונות מאשר בשנתיים שקדמו. זה אומר שהם הורחקו מהרחובות, ושנגד כולם הוגשו כתבי אישום".

דנינו הבהיר שהוא מקבל את הביקורת על המשטרה, ושהוא "מבין את שאומרים שלא צריכים להיות פיצוצים ברחובות". "חובתנו כמשטרה להילחם בפשע ולהחזיר את הביטחון - אבל אני אומר שיש כאן משטרה שעושה עבודת קודש כל השנה. אנחנו נמצאים במאמץ של כל היחידות המשטרתיות". הוא התייחס לטענות בדבר התיקים הרבים שנותרו פתוחים ואמר: "אמרו שלא הצלחנו לפענח, אבל אני מבטיח שנשים בקרוב יד על חלק ממבצעי האירועים האחרונים".

המפכ"ל ציין כי בשבוע שעבר התקיים דיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האוצר יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני כדי לשפר את ההתמודדות של הרשויות אל מול הפשיעה. "במקביל אנחנו גם עובדים על הגברת החקיקה, בין היתר על ידי תיקון בחוק האזנות הסתר. אלו דברים שיכולים לקדם אותנו מבחינת כלי ההתמודדות עם הפשיעה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully