וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרדיפה נמשכת: עיתון באוגנדה חשף 200 הומוסקסואלים

תחת הכותרת "נחשפו!" פרסם צהובון מקומי רשימת הומוסקסואלים מוצהרים וכאלה שעדיין בארון - יום לאחר שהנשיא אישר חוק המטיל עליהם עונשים כבדים. ארה"ב מאיימת: נפסיק לסייע

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יום לאחר אישור החוק המטיל עונשים כבדים על הומוסקסואלים באוגנדה, הרשויות בקמפלה החלו ברדיפה אחר חברי הקהילה. עיתון הרואה אור באוגנדה פרסם אתמול (שלישי) רשימה ובה 200 שמות של אזרחים, שלטענת עורכיו הינם הומוסקסואלים. החלטת נשיא אוגנדה יוורי מוסווני לחתום על החוק השנוי במחלוקת, כיוון שלטענתו הומוסקסואלים נושאים מחלות מין ותולעים, עוררה ביקורת רבה כלפיו מצד כמה מדינות, בהן ארצות הברית שאיימה בהפסקת הסיוע למדינה האפריקנית.

עוד בוואלה! חדשות:
בכיר ישראלי אישר: "תקפנו בלבנון משלוח טילים לחיזבאללה"
צפו בתיעוד: הפיצוץ שפצע חמישה בשוק בפתח תקווה
גיא בן ה-4 מת משפעת: "זה כמו סרט אימה"

בעמוד הראשי של הצהובון "רד פפר", תחת הכותרת "נחשפו!", פורסמה הרשימה הכוללת גם שמות אזרחים שאינם מוכרים כהומוסקסואלים. פפה גו'ליאן אונזימה, פעיל זכויות למען הקהילה הגאה באוגנדה – הנכלל ברשימה, טען כי החוק החדש עלול להסית לאלימות נגד הומוסקסואלים. הרשימה מעוררת המחלוקת כוללת בנוסף זמר היפ-הופ מקומי ומטיף קתולי.

עיתון באוגנדה פרסם רשימת 200 הומוסקסואלים. אי.פי, AP
הרשימה כוללת זמר היפ-הופ ומטיף קתולי. הקוראים הסקרנים/AP, אי.פי

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר בעקבות אישור החוק נגד הומוסקסואלים באוגנדה כי ארצו שוקלת מחדש את יחסיה עם ממשלת אוגנדה. לדברי קרי, ארצות הברית תבחן את תכניות הסיוע למלחמה באיידס שהיא מפעילה באוגנדה "כדי להביע את העקרונות המשקפים את ערכיה". מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא לשלטונות בקמפלה לבטל את החוק וטען כי הוא עלול לעודד הסתה נגד הקהילה הגאה במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא אוגנדה מוסווני חותם על חוק האוסר הומוסקסואליות – 24.2.14. רויטרס
הנשיא יוורי מוסווני חותם על החוק/רויטרס

נשיא אוגנדה מוסווני לא נכנע ללחצים שהפעילו עליו ארגוני זכויות אדם ותורמים מערביים כדי לחזור בו מהחלטתו לחתום על החוק. הוא הוזהר כי המהלך יסכן את היחסים עם ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה של אוגנדה. החוק החדש קובע כי אדם שיורשע בקיום יחסי מין הומוסקסואליים יישלח לכלא. על המורשעים עלול להיגזר מאסר עולם. עוד קובע החוק כי אדם שלא ידווח על מי שהפר את החוק, ייחשב אף הוא לפושע.

הומואים ולסביות מפגינים בקניה נגד החוק האוסר על יחסים הומוסקסואליים באוגנדה. ניירובי, פברואר 2014. AP
מפגינים בקניה נגד החוק באוגנדה הסמוכה, בתחילת החודש/AP

"אחד המנהגים שאנחנו מתעבים במיוחד הוא מין אוראלי", אמר הנשיא. "הפה נועד לאכילה, לא ליחסי מין. אנחנו יודעים מהי ה'כתובת' למין, והיא אינה הפה". הוא הוסיף כי יחסי מין אוראליים אינם בריאים: "אתה דוחף את הפה לשם וחוזר עם תולעים או צהבת". ב-2011 פורסמה בעיתון באוגנדה רשימה דומה, שכללה את שמו של דיוויד קאטו – הומוסקסואל מוצהר שנרצח זמן קצר לאחר פרסום הרשימה. קרוביו טענו כי הוא הותקף בגלל פעילותו למען ההומוסקסואלים באוגנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully