וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכש חדש: חיל הים צפוי לקלוט 2 צוללות "דולפין"

25.2.2014 / 17:44

הצוללות מגרמניה יאוכסנו ב"פולינום" - האנגר ממוגן – והן צפויות להגיע עד סוף השנה. מפקד בסיס חיל הים בחיפה התייחס לדיווח על התקיפה בלבנון: "אנחנו בכוננות תמידית"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

חיל הים נערך לקליטת שתי צוללות "דולפין" עוד השנה באמצעות פולינום - האנגר ממוגן שיהווה בית עבור הצוללות החדשות. לדברי קצינים בכירים בחיל, עד סוף השנה הנוכחית אמורות להגיע לישראל שתי צוללות נוספות מסוג דולפין מהמספנות בגרמניה, שיצטרפו לחיל הים. תת אלוף אלי שרביט, מפקד בסיס חיל הים בחיפה, התייחס לזירה הימית בשיחה עם עיתונאים בבסיס ואמר כי הצי הסורי נמצא ברמת תפקוד גבוהה למרות מלחמת האזרחים והוא מקיים פעילות ביטחון שוטף גבוהה. הוא מצויד באמצעי לחימה חדשים ומתקדמים, כאלו שנתין להכשירם לאמצעי לחימה אסטרטגיים.

תא"ל שרביט סירב להתייחס לפרסומים אודות תקיפה של חיל האוויר נגד שיירת נשק שנעה מכיוון סוריה ללבנון אמש, ואמר: "אני לא מתייחס לפרסומי כלי תקשורת זרים, עם זאת אנו בכוננות תמידית". בנוסף, הוא נשאל בדבר האפשרות שחיזבאללה יניח ידו על טילי ה"יאחונט" שנמכרו לצבא הסורי ואמר: "הנחת העבודה של חיל הים היא שלחיזבאללה יש את טיל ה'יאחונט' ויש לנו פתרונות לכך".

הסיפורים החמים בחדשות:
סנגורה של זקן: "היא עשתה את מה שאולמרט אמר לה"
עיטור הנשיא הוענק למרקל: "אסירי תודה על עמדתך"
קריקטורה אנטישמית בעיתון גרמני: "צוקרברג התמנון"

צוללת בחיפה. פברואר 2014. ערן גילווארג
"חיל הים בכוננות תמידית". צוללת בחיפה/ערן גילווארג

אל"מ ג', מפקד שייטת הצוללות בחיל הים, אמר כי החיל נערך לקליטת הצוללות החדשות שיגיעו עד סוף השנה הקרובה. "מדובר בכלי טכנולוגי מורכב מאוד, ולשם כך נדרשים לוחמים מיומנים ומקצועיים להפעלתו". לדבריו, בשנה החולפת שייטת הצוללות ביצעה מבצעים מורכבים, שעל אחת מהן קיבלה היחידה את צל"ש מפקד חיל הים.

קצינים בחיל הים הסבירו כי בשנה האחרונה החיל ביצע שינוי משמעותי כשהחל לתרגל את מערכיו לקרב יבשה. אחד הקצינים אמר כי במשימת היבשה משתתפים ספינות הטילים, ה"דבורות", כוחות קומנדו וצוללות חיל הים. המערכים השונים תורמים לאיסוף מודיעין והעברתו בזמן אמת, חילוץ והצלה ומשימות תקיפה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully