וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההרוג בתקיפה: מדריך במחנה אימון של חיזבאללה"

על פי דיווח באתר לבנוני, חסן מנצור, שמשמש כמדריך צבאי במחנה הארגון בנבי שית', הוא אחד ההרוגים בתקיפה הלילה בגבול סוריה-לבנון. חברו: "הוא מילא את חובתו הג'יהאדית"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עירא שדמי, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

האתר הלבנוני "לבנון עכשיו" חשף היום (שלישי) פרטים ראשונים על אחד ההרוגים בתקיפה אמש בגבול סוריה-לבנון, אשר יוחסה בכלי תקשורת ערביים לישראל. על פי הדיווח באתר, ההרוג הוא חסן מנצור, מדריך צבאי במחנה האימונים של חיזבאללה בנבי שית'. הלווייתו צפוייה להיערך בהמשך היום בעיירה אנצאר שבדרום לבנון. אחד ממכריו של מנצור סיפר בשיחה עם "לבנון עכשיו" כי "הוא נהרג אתמול בהתקפה הישראלית בעת שמילא את חובתו הג'יהאדית".

לפי הדיווחים המרובים, בוצעו לפחות שני יעפי תקיפה מצד מטוסי חיל האוויר באזור בקעת הלבנון, האחד ליד נבי שית' והשני ליד ג'נתא. האתר "דיילי סטאר" ציטט מקור בטחוני בביירות, שאמר כי "מטוסים ישראליים שיגרו ארבעה טילים לעבר אזור ג'נטה, מצדו הלבנוני של הגבול". הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלבנון ומדווח על מלחמת האזרחים בסוריה, דיווח כי ישראל הפציצה משגרי טילים של חיזבאללה. הארגון הדגיש כי לא ברור אם היעד שהותקף היה בסוריה או בלבנון.

תקיפה בגבול סוריה-לבנון - כותרות אחרונות:
דיווח: ישראל תקפה יעדי חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון
מדוע שותק נסראללה על התקיפה? / פרשנות

חסן מנצור (אבו עלי מית'ם) מאמן צבאי במחנה האימונים של חיזבאללה בנבי שית' שנהרג בתקיפה, לפי אתר "לבנון עכשיו". מתוך האתר "לבנון עכשיו", צילום מסך
חסן מנצור/צילום מסך, מתוך האתר "לבנון עכשיו"

גורמים בישראל סירבו להתייחס לדיווחים המייחסים את האחריות לתקיפה לצה"ל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשאל בצהריים במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, האם ישראל תקפה במהלך הלילה בגבול לבנון-סוריה. נתניהו השיב לכך: "המדיניות שלנו ברורה - אני לא מדבר על מה שטוענים שעשינו או שלא עשינו. אך, אנו עושים כל מה שצריך כדי להגן על ביטחון אזרחינו".

דובר צה"ל מסר כי בצבא "מכירים את הדיווחים, אך אין לנו כוונה להתייחס לפרסומים בתקשורת הזרה". לצד זאת, מקור ביטחוני ישראלי אישר אמש בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי התקיימה "פעילות אינטנסיבית לא שגרתית של חיל האוויר בצפון", כשהוא מתייחס ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully