וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה באוקראינה: דקה אחר דקה

הנשיא ינוקוביץ' נמלט מקייב, המפגינים חוגגים סמוך לביתו ומנהיגת האופוזיציה הבולטת טימושנקו השתחררה ממאסר בן 3 שנים. מהפכה באוקראינה? כל ההתפתחויות, שלב אחר שלב

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

למרות הסכם שנחתם רק שלשום בין נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' לאופוזיציה, נראה שהמדינה הולכת בצעדי ענק לקראת הפיכה. המחוקקים בפרלמנט באוקראינה הכריזו אחר הצהריים אתמול (שבת) כי הנשיא ויקטור ינוקוביץ' אינו יכול עוד למלא את חובותיו החוקתיות וקבעו כי יתקיימו בחירות ב-25 במאי. במהלך האסיפה עמדו המחוקקים בבניין הפרלמנט בקייב, הריעו ושרו את ההמנון הלאומי. הנשיא עצמו מסרב להתפטר וברוסיה דורשים מהמערב לאכוף את ההסכם שהושג. כל העדכונים בוואלה! חדשות.

דרמה באוקראינה: הפרלמנט הדיח הנשיא, טימושנקו שוחררה

מפגינים סמוך לאחוזתו של נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ', 22 בפברואר 2014. עמרי נחמיאס,
מפגינים מחוץ לביתו של הנשיא, שמיקומו כעת לא ידוע/עמרי נחמיאס

6:00 ארה"ב: נפעל עם רוסיה לכינון הדמוקרטיה מחדש באוקראינה

שר האוצר האמריקני ג' לו אמר היום (ראשון) כי ארצו מוכנה לפעול יחד עם רוסיה ומדינות נוספות במטרה לשקם את השלטון הדמוקרטי באוקראינה. את הדברים אמר לו במהלך פגישתו עם מקבילו הרוסי במסגרת ועידת ה-G20 בסידני שבאוסטרליה.

21:40 יוליה טימושנקו למפגינים: "הסרתם סרטן מארצינו"

בנאומה בכיכר העצמאות הערב (שבת) בבירה אמרה מנהיגת האופוזיציה, יוליה טימושנקו, למפגינים: "אל תעזבו את הכיכר עד שתשיגו את כל מה שנלחמתם למענו". עוד אמרה לקהל המריע: "הסרתם סרטן מארצינו".

21:30 יוליה טימושנקו לאחר שחרורה: "גיבורים לדורי-דורות"

מנהיגת האופוזיציה האוקראינית, יוליה טימושנקו אמרה הערב (שבת) בנאומה בכיכר העצמאות בקייב לקהל הרב שהגיע למקום: "אתם גיבורים לדורי-דורות. הניצחון שלכם. המדינה שלנו חופשיה ועלינו להעמיד לדין את האחראים למותם של אלו שנורו". הקהל קרא בהתלהבות: "טריבונל".

21:25 הבית הלבן: נתמוך באוקראינה חזקה ודמוקרטית

מבית הלבן נמסר הערב (שבת) כי ארצות הברית תעבוד בתיאום עם בעלות הברית שלה ועם רוסיה כדי לתמוך באוקראינה דמוקרטית וחזקה.

21:20 קבוצת אופוזיציה ימנית: נמשיך בהפגנות, זה לא זמן לחגוג"

קבוצת אופוזיציה ימנית במדינה אמרה הערב (שבת) בהצהרה כתובה כי היא תמשיך בהפגנות בבירה למרות הצבעת הפרלמנט להרחיק את הנשיא, ויקטור ינוקוביץ'. הקבוצה, אחת מרבות המעורבות בהפגנות במדינה, כתבה: "זה לא זמן לחגוג, עכשיו עלינו להיות יותר מאוחדים מאי פעם".


20:52 טימושנקו: "אוקראינה תצטרף לאיחוד האירופי בקרוב"

מנהיגת האופוזיציה, יוליה טימושנקו, אמרה היום (שבת) כי היא מאמינה שאוקראינה תצטרף לאיחוד האירופי. "אני בטוחה שאוקראינה תהיה חברה באיחוד בעתיד הקרוב, וזה ישנה הכל". כך צוטטה על ידי סוכנות הידיעות "אינטרפקס" בעיר קייב לאחר שחרורה מבית החולים.


20:33 רוסיה: האופוזיציה בקייב מתעלמת מהסכם השלום

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר הערב (שבת) לעמיתו האמריקני ג'ון קרי, כי הסכם השלום עליו חתמו אתמול נשיא אוקראינה ומנהיגי האופוזיציה - זוכה להתעלמות חדה מצד האופוזיציה. במסגרת ההסכם, אשר נחתם בתיווך המערב, יוקדמו הבחירות לדצמבר השנה, וינוקוביץ' התחייב להעביר רפורמות שיגבילו את סמכויותיו.


19:06 דובר הפרלמנט בקייב: ינוקוביץ' ניסה לברוח לרוסיה

דובר הפרלמנט האוקראיני צוטט היום (שבת) אומר כי נשיא המדינה, ויקטור ינוקוביץ' "ניסה להגיע במטוס לרוסיה אבל פקחי הגבול עצרו אותו". לא ניתן לאמת את הדיווח בשלב זה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה של אוקראינה לשעבר יוליה טימושנקו לאחר שחרורה, מחבקת את בתה יבגניה. קייב, 22 בפברואר 2014. רויטרס
טימושנקו לאחר שחרורה, אמש/רויטרס

18:30 יוליה טימושנקו בדרכה לכיכר העצמאות: "דיקטטורה נפלה"

ראשת ממשלה אוקראינה לשעבר, יוליה טמושנקו, אמרה היום (שבת) כי הדיקטטורה באוקראינה נפלה, וכי צריך לעשות הכל כדי להבטיח שמפגינים לא ימותו לשווא. ברגעים אלה עושה טימושנקו את דרכה לכיכר העצמאות בקייב שם תתקבל על ידי תומכיה.


17:45 שר החוץ הפולני: אין הפיכה בקייב - הממשלה עזבה

שר החוץ הפולני, רדוסלב סיקורסקי, אמר היום (שבת) בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי אין הפיכה בקייב, בנייני הממשלה נטושים כי הממשלה עזבה וכי דובר הפרלמנט החדש נבחר כחוק. את הדברים אמר בתגובה לדבריו של נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ', מוקדם יותר היום, לפיהם המצב במדינה אינו שונה מהפיכה. עוד אמר סיקורסקי בחשבון הטוויטר שלו כי לינוקוביץ' היו 24 שעות להחזיר את חוקת המדינה לחוקת 2004 - והוא סירב. לפי דובר משרד החוץ הפולני, סיקורסקי שוחח היום בטלפון עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ועם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב.


17:44 ראשת ממשלה אוקראינה לשעבר טימושנקו שוחררה

ראשת ממשלת אוקראינה לשעבר, יוליה טימושנקו, שוחררה מהכלא שבו הוחזקה מאז 2011. כך דיווחה לפני זמן קצר (שבת) סוכנות הידיעות רויטרס מפי עד ראייה.


17:13 הפרלמנט הצביע בעד הדחת הנשיא ובחירות במאי

המחוקקים בפרלמנט באוקראינה הכריזו אחר הצהריים (שבת) כי הנשיא ויקטור ינוקוביץ' אינו יכול עוד למלא את חובותיו החוקתיות וקבעו כי יתקיימו בחירות ב-25 במאי. במהלך האסיפה עמדו המחוקקים בבניין הפרלמנט בקייב, הריעו ושרו את ההמנון הלאומי.

מפגינים בקייב, אוקראינה, 22 בפברואר 2014. רויטרס
"זאת הפיכה"/רויטרס

16:50 רוסיה לשרי המערב: אכפו ההסכם עם האופוזיציה בקייב

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, קרא היום (שבת) לגרמניה, פולין וצרפת להשתמש בהשפעתן על האופוזיציה האוקראינית על מנת להבטיח מימוש מלא של ההסכם שנחתם אתמול בין הממשלה לאופוזיציה. בתיווך צרפת וגרמניה, סיכמו הצדדים על הקדמת הבחירות לדצמבר, וביטול עסקת הענק שתוכננה בין אוקראינה לרוסיה.

16:14 נשיא אוקראינה: המצב דומה לעליית הנאצים בגרמניה

נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ' הכריז היום (שבת) כי הוא מסרב להתפטר וקרא לאירועים במדינה "הפיכה". בנוסף, השווה את המצב באוקראינה לעליית הנאצים בגרמניה בשנות ה-30 של המאה ה-20. על פי הדיווחים במדינה, ינוקוביץ' נמלט לאזור העיר חרקוב שבמזרח המדינה, שם נמצאים רבים מתומכיו, וינסה הלכה למעשה לפצל את המדינה.

13:39 הפרלמנט הצביע בעד זירוז הליכי שחרור טימושנקו

חברי הפרלמנט האוקראיני הצביעו היום (שבת) למען האצת הליכי השחרור של מנהיגת האופוזיציה, יוליה טימושנקו. טימושנקו, ראשת הממשלה לשעבר, מרצה עונש מאסר מ-2011. אתמול אושר תיקון לחוק הפלילי במדינה שיבטל היבטים בחוק שקשורים לאישומים נגדה.

11:27 המפגינים השתלטו על ארמון הנשיאות בקייב

המפגינים בקייב, בירת אוקראינה, טענו הבוקר (שבת) כי הם השתלטו על ארמון הנשיאות במרכז העיר. מדיווחים של עיתונאים שהגיעו למקום, הנשיא ינוקוביץ' לא נמצא באזור. עוד דווח כי המפגינים לא נאלצו להשתמש בכוח כדי לחדור לתוך הארמון בשל העובדה כי הוא אינו מאובטח.

10:42 האופוזיציה באוקראינה: הנשיא ינוקוביץ' עזב את קייב

אחד ממנהיגי האופוזיציה באוקראינה, ויטלי קיליצ'נקו, טען הבוקר (שבת) כי נשיא המדינה, ויקטור ינוקוביץ', עזב את הבירה קייב. מוקדם יותר דווח כי קייב נמצאת תחת שליטה מלאה של האופוזיציה, וכי משרדיו של הנשיא נעזבו ואינם מאובטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully