וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העד מפרשת הבר-נוער הוצא מהתכנית להגנת עדים

21.2.2014 / 0:22

משמעות ההחלטה של המשרד לביטחון פנים היא שהעד לא יזכה למחיקת החשדות נגדו ולהגנה משטרתית, ושמו יפורסם אם האישום נגד פליסיאן יבוטל. זו הפעם הראשונה שעד מוצא מהתכנית

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

המשרד לביטחון פנים החליט להוציא את עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער מהתכנית להגנת עדים – כך נודע אמש (חמישי). המשמעות היא כי העד, שנעצר אתמול בחשד לפברוק העדות נגד חגי פליסיאן – הנאשם המרכזי ברצח ליז טרובישי וניר כץ באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה – לא יקבל את ההטבות שעד מדינה רשאי להן.

בין השאר, הוא לא יזכה לביטול החשדות על עבירות שעשה, לא יזכה להגנה המשטרתית המתחייבת לביטחונו, וכן לא יזכה להגנה בעניין פרסום שמו. לפיכך, אם הפרקליטות תחליט לחזור בה מכתב האישום נגד פליסיאן, יותר לפרסום שמו של העד שלכאורה הביא להתפוצצות הפרשה בשנה שעברה. מדובר בפעם הראשונה שבה מוצא עד מהתכנית להגנת עדים, מאז הוקמה הרשות להגנת עדים בסוף העשור הקודם.

על ההתפתחויות האחרונות בפרשת הבר-נוער:
החוקר בתיק: "לא הייתי ישן בלילה אם חף מפשע היה נכלא"
בני פליסיאן: "המשטרה בנתה סרט ורצתה שנשחק בו"
חקירת המשטרה בתיק הבר-נוער: כישלון רודף כישלון

עד המדינה בפרשת הבר-נוער מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, פברואר 2014. דרור עינב
מעצרו הוארך בשישה ימים. עד המדינה בפרשה, היום בבית המשפט/דרור עינב

מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בתל אביב בשישה ימים את מעצרו של העד. סיבת המעצר נאסרה לפרסום. השופט ציין כי "החשד נגדו מוצק". סנגורו של העד טען מצדו כי למשטרה לא הייתה הזכות לעצור אותו ולהוציאו מידיה של הרשות להגנת עדים. "אני מבקש מבית המשפט להיות אמיץ ולשחרר אותו בחזרה להגנה", אמר הסנגור.

מרבית האישום נגד פליסיאן התבסס על עדותו של עד המדינה, שבחודשים שמאז התפוצצה הפרשה לא הקל על החוקרים במשטרה ועל הפרקליטות, וזאת על אף שהוסכם עמו שכתב האישום נגדו על חלקו בפרשה יימחק. כזכור, הוא גם נמלט מדירת המסתור שבה שהה תחת שמירה משטרתית.

בחודש שעבר פורסם כי העד מאיים שלא להעיד נגד פליסיאן אם הפרקליטות לא תשלם לו מאות אלפי שקלים. מדי חודש מקבל העד 6,000 שקלים במסגרת ההסכם שחתמה עמו הפרקליטות. על פי ההסכם, הוא אמור לקבל לאחר מתן עדותו 120 אלף שקלים נוספים. אולם, בחודש שעבר מתברר שהוא דורש 9,000 שקלים בחודש, וכן 750 אלף שקלים לאחר שימסור את העדות.

עדכון ראשון 21:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully