וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לארדואן: השלם בהקדם את הפיוס עם ישראל

שני המנהיגים שוחחו בטלפון ודנו בחשיבות שבהשלמה מהירה של הסכם נרמול היחסים עם ישראל, בצל תקרית המרמרה. לפני כשבוע וחצי טען שר החוץ הטורקי: "הושגה התקדמות משמעותית"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(שר החוץ הטורקי: "קרובים לנרמול היחסים עם ישראל")

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הלילה (חמישי) בטלפון עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, על שורה של נושאים בוערים במזרח התיכון, ביניהם גם המשא ומתן המתנהל בימים אלה בנוגע לפיוס בין ישראל לבין טורקיה. בהודעה שפרסם הבית הלבן לאחר השיחה בין שני המנהיגים, נאמר כי "הנשיא וראש הממשלה דנו בחשיבות שבהשלמה מהירה של הסכם נרמול היחסים עם ישראל".

שיחתם של אובמה וארדואן מגיעה כעשרה ימים לאחר הצהרתו של שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, כי ישראל וטורקיה קרובות מתמיד להסכם פיוס ונרמול היחסים ביניהן, שישים קץ לנתק בין המדינות מאז פרשת המשט הטורקי לעזה בשנת 2010. בראיון שהעניק לטלוויזיה בטורקיה, הסביר דוואטאולו כי "לאחרונה ישנה גישה חדשה בשיחות הפיצוי, ורוב ההבדלים בין הצדדים נמחקו".

עוד על התחממות היחסים עם טורקיה:
"ההתקדמות מול טורקיה עשויה לקרב את ישראל לנאט"ו"
שר החוץ הטורקי: קרובים לנרמול היחסים עם ישראל
התקדמות ניכרת במו"מ על הפיצויים להרוגי ה"מרמרה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
אובמה עם ארדואן בחצר הבית הלבן, מאי האחרון/רויטרס

דאווטאולו אמנם לא ציין תאריך יעד לפתרון המחלוקת בין המדינות, אך הבהיר כי "היו התפתחויות חיוביות" לאחרונה, וכי "הושגה התקדמות משמעותית". דאווטאולו נמנע ממסירת פרטים על היקף הפיצויים שישראל תשלם למשפחותיהם של האזרחים הטורקים שנהרגו בפשיטה על האנייה "מאווי מרמרה". הוא ציין רק שבסוגיה זו הפערים בין הצדדים הצטמצמו לאחרונה.

כשבוע לפני הכרזתו של דאווטאולו, דיווח העיתון הטורקי "הורייט" כי הצדדים חלוקים עדיין על הסכום הסופי של הפיצוי, אך ההערכה היא שהוא ייאמד במיליונים בודדים של דולרים עבור כל אחד מתשעת ההרוגים. הכסף צפוי להיות מופקד בקרן מיוחד לרווחת משפחות הנפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully