וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדסה: חוזרים לעבודה - נחתם הסכם זמני בין הצדדים

19.2.2014 / 3:38

במסגרת ההסכם עם האחיות ועובדי המשק, שתקף לחודשיים וחצי בלבד, לא יקוצצו משכורות הנמוכות מ-15 אלף שקלים ולא יהיו פיטורים. יו"ר הוועד: "הכי חשוב שבית החולים ייפתח"

צילום: טל אנגלנדר, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל
עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
"קריאת השכמה למשרד האוצר - ראו הוזהרתם". עובדי הדסה במהלך השביתה/יואב דודקביץ'

הנהלת בית החולים הדסה חתמה הלילה (רביעי) על הסכם עם נציגי האחים והאחיות ועם עובדי המינהל והמשק. לפי ההסכם, כל העובדים יחזרו לעבודה כבר בשעות הבוקר. מדובר בהסכם זמני שתקף לחודשיים וחצי - עד תום הקפאת ההליכים. במסגרת ההסכם, עובדים שמרוויחים פחות מ-15 אלף שקלים לא יספגו קיצוץ בשכר ויקבלו את שאר רכיבי השכר שקוצצו, כמו כוננויות והחזקת רכב. כמו כן, הזימונים לשימוע לפני פיטורים שנשלחו לעובדים - הוקפאו.

עוד בנושא השביתה בהדסה:
עובדי הדסה מול בית נתניהו: "אין משכורת-אין עבודה"
דעה: מנהלי הדסה שגו - ונטשו אותנו עם החולים
17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים

אמנון ברוכיאן, יו"ר וועד עובדי מינהל ומשק, שהיה שותף לחתימה על ההסכם בירך על התוצאות: "זה אומנם הסכם זמני אבל מחר חוזרים לעבודה והעובדים לא ייפגעו. זה הכי חשוב שמחר אנו פותחים את בית החולים, לזה הוא מיועד". עוד הוסיף ברוכיאן: "אחרי 19 ימים קשים מאד, נחתם הלילה הסכם טוב והוגן המאפשר לנו לחזור לעבודה שאנחנו אוהבים בראש שקט. בית החולים הדסה הוא הבית שלנו, ובתקופה הקרובה נתגייס בחפץ לב להבראתו של בית החולים הטוב בארץ".

עיצומים בבית החולים הדסה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
הכי חשוב שמחר אנו פותחים את בית החולים, לזה הוא מיועד". בית חולים הדסה/יואב דודקביץ'

בניסיון לפתור את המשבר נפגש הלילה מנכ"ל הדסה אביגדור קפלן עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן.
את ההודעה שעליהם לקום לעבודה בבוקר קיבלו מאות עובדי הדסה עין כרם ברחבת בית החולים, בה שהו הלילה במטרה ללחוץ על הנהלת המוסד הרפואי ועל האוצר. "זו קריאת השכמה למשרד האוצר - ראו הוזהרתם", אמרו אתמול העובדים. "מאות העובדים שנמצאים פה באו להעביר את הלילה עם המשפחות שלהם. כולם כואבים שהגענו למצב הזה", אמר לוואלה! חדשות ברוכיאן לפני החתימה על ההסכם.

בשעות אחר הצהריים נפגשו נציגי העובדים וההנהלה עם שרת הבריאות יעל גרמן, שביקרה בבית החולים שפעל במתכונת חירום נוכח העיצומים. השרה גרמן, שהבהירה כי היא מפעילה מאמץ רב שנועד למנוע הוצאות צווים לשובתים, הביעה אמפתיה כלפי המאבק - אך התקשתה לספק תשובות באשר לשכרם ועתידם התעסוקתי של העובדים.

עובדי הדסה מעבירים לילה בכניסה לבית החולים כמחאה על הלנת שכרם. יואב דודקביץ'
עובדי הדסה מבלים את הלילה במסדרונות, אמש/יואב דודקביץ'

נוכח עמדתה של השרה, עזבו ראשי ועדי הרופאים את הפגישה בתחושות קשות. במהלך הפגישה הטיחו הרופאים בגרמן ובמנכ"ל משרדה רוני גמזו האשמות קשות על האופן בו ניהלו את המשבר עד כה, וטענו כי הם "הורסים את הדסה". "שימו לב היטב למה שקורה בהדסה שכן מחר זה יקרה גם לכם", אמרו. "הדסה קורסת, מערכת הבריאות קורסת, אין לה הנהגה ואין לה מנהיגות. שרת הבריאות מנותקת, מנכ"ל משרד הבריאות לא מחובר וכולנו משלמים ונשלם את המחיר על כך – ראו הוזהרתם".

עובדי הדסה נקטו בעיצומים ב-18 הימים האחרונים לאחר שנודע להם ששכרם יקוצץ במסגרת תכנית ההבראה של בתי החולים. עד כה, האחים והאחיות ועובדי המנהל והמשק קיבלו רק מחצית משכר חודש ינואר ומקדמות מזעריות על חשבון חודש פברואר. "כתוצאה מכך, רבים מהעובדים נקלעו לקשיים בכלכלת ביתם ובתשלומים השוטפים", נמסר מההסתדרות שמלווה את המאבק. במהלך השביתה היו מיטות האשפוז לא מאוישות, המסדרונות שוממים וחדרי הניתוח סגורים, ותושבי ירושלים והאזור פונו לבית החולים שערי צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully