וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 הרוגים ועשרות פצועים בפינוי מחנה המחאה בבנגקוק

18.2.2014 / 9:25

המשטרה הסתערה על המפגינים המתבצרים מול משרדי הממשלה. שוטר, מפגין ואדם נוסף נהרגו בחילופי האש. לטענת כוחות הביטחון, המפגינים השתמשו ברימונים וברובים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שוטר ומפגין נהרגו ועשרות בני אדם נפצעו בחילופי אש עזים (שלישי) בבנגקוק בירת תאינלד, כאשר המשטרה הסתערה על מחנה המחאה שהוקם מול משרדי הממשלה. אדם נוסף מת אך זהותו עדיין אינה ברורה. לפחות 60 פצועים פונו לטיפול רפואי, ומסתמן שחלק מהם שוטרים. לפי המרכז הרפואי Erawan בבנגקוק, האזרח, בן 52, מת מפגיעת ראש, והשוטר מת מפצעים שספג בחזהו.

הצדדים מחליפים טענות על שימוש בנשק חם. לטענת המשטרה, המפגינים השליכו רימונים לעבר המשטרה. בתיעוד העימותים ששודר בטלוויזיה, נראו שוטרים מוטלים על הארץ כשהם שותתי דם ודומעים מגל פלפל, בזמן שחבריהם נאבקים במפגינים. "אני יכול להבטיח שהגז לא רוסס על ידי כוחות הביטחון, שכן השוטרים לא היו מצוידים בגז מדמיע", אמר ראש המועצה לביטחון לאומי של תאילנד, הגנרל פרדורן פאטנאטבוט.


עוד על המחאה בתאילנד:
הבחירות בתאילנד: האופוזיציה מנעה הצבעה בקלפיות
המפגינים שיתקו את בנגקוק כדי להדיח את ראש הממשלה
תאילנד: המשטרה נסוגה, מפגינים צרו על בנייני הממשלה

מהומות בלב בנגקוק. תאילנד, 18 בפברואר 2014. רויטרס
שוטר מוטל שוטט דם על הארץ/רויטרס

העימותים התפתחו במהלך מבצע שבו פתחו הרשויות בתאילנד בניסיון לפנות את המפגינים מהאזורים הסובבים משרדים ממשלתיים בבירה, שם הם מוחים מאז נובמבר האחרון, בניסיון להדיח את ראש הממשלה יינגלוק שינאווטרה.

יינגלוק נתפסת כבובה זמנית עד לחזרתו מהגלות של אחיה, תקסין שינאווטרה, ראש הממשלה לשעבר שהואשם בשחיתות והודח ב-2006. על פי גורמי ביטחון במדינה, 15 אלף שוטרים היו מעורבים במבצע לפינוי המפגינים הבוקר, שכונה "המשימה לשלום בבנגקוק".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עימותים בין שוטרים ומפגינים בתאילנד. פברואר 2014. רויטרס
"המשימה לשלום בבנגקוק". העימותים בתאילנד, הבוקר/רויטרס

עימותים בין שוטרים ומפגינים בתאילנד. פברואר 2014. רויטרס
שוטרים כרעו מאחורי מגניהם בזמן שחבריהם נאבקים במפגינים/רויטרס

"אנחנו לא נלחמים כדי להשיג כוח לעצמנו", אמר מנהיג המפגינים סותהפ תאוגסובאן, בפנייה לשוטרים שנפרסו סמוך לבנייני המשטרה. "הרפורמות שנניע יביאו תועלת גם לילדיכם ולנכדיכם. האויב היחיד של העם הוא משטר תקסין".

כבר לפני כמה חודשים, נאלצה שינאווטרה לעזוב את משרדיה בבית הממשלה בשל התלהטות המהומות. הרשויות הודיעו כי ינסו להימנע ככל הניתן מעימותים עם המפגינים, אולם מותו של השוטר הבוקר מעלה ל-12 את מניין ההרוגים באלימות בין המפגינים לכוחות הביטחון ולתומכי המשטר מאז תחילת ההפגנות. מאות נוספים נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully