וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חושש ממהפכה בגיור? "נזק להיסטוריה היהודית"

18.2.2014 / 0:01

חוק הגיור, שעתיד להקל על התהליך המסובך, אושר בקריאה ראשונה. ח"כים חרדים זעמו על ההחלטה, והרבנות הראשית איימה בהפסקת שיתוף הפעולה. "החוק נועד להרוס את תורת ישראל"

ח"כ אלעזר שטרן בישיבת סיעה של התנועה, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק הגיור. יוזם החוק, ח"כ אלעזר שטרן/נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את הצעת "חוק הגיור" שהעלה ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), ברוב של 28 תומכים מול 16 מתנגדים, כשחברי הכנסת החרדים הצביעו נגד החוק וטענו כי הוא "יפגע בזהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית". לטענת ח"כ משה גפני (יהדות התורה), "החוק הזה יגרום נזק להיסטוריה היהודית".

על פי הצעת החוק, השר לשירותי דת יקים מערכת מנהלית עבור בתי הדין לגיור, שתהיה אחראית על בתי הדין לגיור ותפקח על תהליך הגיור בצבא. ראש מערך הגיור יוסמך להקים עד 30 בתי דין לגיור ברחבי הארץ. בראשות הרכב בתי הדין יעמוד רב עיר או בעל כשירות לכהן כרב עיר, שעבר בחינה בנושא גיור על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל. בראשות ההרכב יכול שיעמוד גם רב אזורי או רב יישוב בעל כשירות לכהן כדיין. בכך ייווצר מצב בו רבנים אורתודוקסים ליברליים יותר יוכלו לגייר, דבר המנוגד לעמדתם של הרבנים הראשיים.

"החוק נועד להרוס את תורת ישראל וארץ ישראל בחסות הבית היהודי", אמר ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. ח"כ איציק כהן מש"ס תקף את חברי הבית היהודי שהצביעו בעד החוק: "כשהרב עובדיה אמר עליכם 'בית של גויים', לא אתם הייתם צריכים להיעלב, הגויים היו צריכים להיעלב".

עוד בוואלה! חדשות
דיווח: ישראלים ניסו להבריח חלקי מטוסים לאיראן
נתניהו: "חרם על ישראל - אנטישמיות בלבוש מודרני"
בכמה מוכרים עבריינים רובים ורימונים שנגנבו מצה"ל?

מהפכת הכשרות. גדעון צנטנר
הליך החקיקה יעשה בכפוף להסכמתם של הרבנים הראשיים לישראל/גדעון צנטנר

מיד עם אישור החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, הודיע סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן, כי הליך החקיקה יעשה בכפוף להסכמתם של הרבנים הראשיים לישראל, ושהחוק יקודם מעבר לקריאה טרומית אך ורק לאחר שייפגש ויגיע לסיכום על הנוסח עם הרב יצחק יוסף המשמש כנשיא בית הדין הגדול. אולם אישור החוק אמש הוביל לתגובה חריפה מצדו של הרב יוסף, שהצהיר כי שיתוף הפעולה של הרבנות הראשית עם המשך חקיקת החוק תיפסק לאלתר.

בלשכתו של הרב יוסף אמרו בתגובה: "מצער מאוד שגורמים מסוימים בכנסת בחרו לדחות את ידו המושטת של הרב הראשי לישראל, אשר בשיתוף עם סגן השר בן דהן עמל כבר ימים ארוכים על נוסח מוסכם להצעת החוק. אותם גורמים פנו להמשך חקיקתו של חוק הגיור באופן חד צדדי, בלא להמתין לנוסח הסופי וללא כל גיבוי הלכתי. זהו צעד שאין ממנו חזרה ותגרום לכך ששיתוף הפעולה של הרבנות עם המשך חקיקת החוק תיפסק לאלתר. הם בחרו לנקוט בדרך של העמקת הקיטוב ולא לפעול לאיחוד השסעים בעם".

גורמים פוליטיים המעורבים בקידום החוק מותחים ביקורת על הרב יוסף וטוענים כי על אף השיחות הרבות שקיימו עמו בנושא, ובכללם ניסיונות רבים להגיע עמו להסכמה, הוא סירב לאשר את נוסח החוק. לדבריהם, סעיפים בחוק "שהפריעו לו", הוסרו עד להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. הגורמים מוסיפים כי אפשרות להגיש את הצעת החוק כהצעה ממשלתית נתקלה בסירובו של יוסף.

(עדכון ראשון: 23:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully