וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוחד לארביב": "שכר" קבוע לבנו, סיוע נדיב בקניית דירה

16.2.2014 / 12:00

הותרו לפרסום פרטי טובות ההנאה שקיבל לכאורה ראש להב 433 לשעבר מאנשי הרב יאשיהו פינטו, ובהם גם סיוע לבנו בהוצאת ויזה לארצות הברית וסוויטה בחינם בחדר מלון

צילום: קובי אליהו, אבי כהן, רלי כהן, דניאל בוק, גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שבוע לאחר שניצב מנשה ארביב פרש מתפקידו כראש יחידת להב 433 במשטרה, הותרו הבוקר (ראשון) לפרסום פרטי טובות ההנאה שהוא קיבל על פי החשד מהרב יאשיהו פינטו, במהלך התקופה ששימש נציג המשטרה בוושינגטון. בין השאר, ארביב חשוד שקיבל סיוע בהוצאת ויזה לארצות הברית עבור בנו באמצעות קשריו, וסיוע לבן בסכום של כ-2,400 דולרים חודש, על פי אנשי פינטו, עקב מצוקה כלכלית שנקלע אליה.

עוד על פרשת ארביב ופינטו:
הקשר המסוכן בין קציני משטרה לרבנים
בתו של ארביב על פרישתו: "לא נשברת, אני גאה בך"
מסתמן: פרישת ארביב תוביל לאישום חמור נגד פינטו

לפי טענותיו של בן ציון סוקי, יד ימינו של הרב פינטו, הוא התבקש על ידי הרב לפעול לבקשת ארביב בעניין הוויזה ולהעביר לבנו את הכספים על מנת שהאחרון יוכל להסתדר בארצות הברית. כמו כן, הציג סוקי התכתבויות דואר אלקטרוני בינו לבין ארביב שבהן ביקש לכאורה שיסדרו לו סוויטה במלונו של סוקי, ולטענתו ארביב שהה במלון מבלי לשלם. הוא עוד הציג הודעות דואר אלקטרוני שקיבל לכאורה מהבן של ארביב, ובהם הוא הודה לו על הסיוע.

לטענת סוקי, הרב סייע לניצב ארביב בהנחה של מאות אלפי שקלים ברכישת דירה בפרויקט שעליו אחראי אחד ממקורבי הרב. לדבריו, הרב פינטו עדכן בנושא את חוקרי ה-FBI, שעמם שמר על קשר שוטף במסגרת חקירה שבה מסר עדות מפתח נגד חבר קונגרס על קבלת תרומות בלתי-חוקיות.

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ארביב מודיע על פרישתו, בשבוע שעבר/דרור עינב

ביום ראשון שעבר הודיע ארביב על החלטתו לפרוש משירותו במשטרה לאחר 35 שנים. "אינני יכול עוד להשלים עם התנהלות המערכת המשפטית, שמגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות", אמר ארביב במסיבת עיתונאים במשרד של פרקליטו, עו"ד גדעון פישר. "החלטתי שלא להמשיך להשתתף במשחק הזה. בחרתי לעצור את מחול השדים ומכאן החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל".

בדבריו תקף ארביב את התנהלות המערכת המשפטית בעניינו. "פניתי כמה פעמים לפרקליט המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה, ודרשתי שיזמנו אותי לחקירה כדי שאוכל להתייחס לכל טענה שמופנית נגדי", אמר. "כחודש ימים אני יושב בביתי אך איש לא פנה אלי. איש לא ביקש את גרסתי. מתברר שאיש שכולכם יודעים מי הוא, שאישומים חמורים תלויים נגדו, פנה ליועץ והמציא מידע כוזב". יחד עם זאת, ציין ארביב כי הוא מעריך את התמיכה שהעניק לו המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, במהלך התקופה האחרונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

זמן קצר לאחר הודעת הפרישה של ניצב ארביב, פרסמו מקורבי הרב פינטו תגובה מטעמם לצעד שעשה. "על ראש הניצב בוער הכובע", נכתב בתגובה. "ניצב ארביב מנסה בדרך אלגנטית לחלץ את עצמו מספסל הנאשמים כדי שההליך נגדו יסתיים בגבולות הדין המשמעתי, ומדובר בניסיון שקוף, שהציבור בישראל לא קונה. ליועץ המשפטי לממשלה יש הזדמנות לבצע ניקיון של השחיתות בצמרת משטרת ישראל ואל לו לפספס אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully