וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהושעה: מונה מחליף לשלומי לחיאני בבת ים

12.2.2014 / 0:33

מועצת העיר אישרה את מינוי יוסי בכר, חבר סיעתו של ראש העירייה שהושעה בשל כתב האישום בגין שוחד. זאת לאחר שהמועמד מהסיעה היריבה הסיר מועמדותו בטענה שהופר ההסכם עמו

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מתן חדד

(צפו: ששון אליהו מוותר על התפקיד, היום)

מועצת העיר בת ים אישרה אמש (שלישי) את מינויו של חבר המועצה יוסי בכר לתפקיד ראש העירייה הזמני, במקום שלומי לחיאני הנאשם בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים. בכר, בן 46, חבר סיעתו של לחיאני "בת ים בראש מורם", אמר במהלך הישיבה כי הוא "מחויב להמשיך ולפעול למען תנופת העיר ופיתוחה, ולמען רווחת תושביה".

בשבוע שעבר החליטה הוועדה המיוחדת להשעיית ראשי רשויות להשעות את לחיאני מתפקידו לתקופה של שנה. כמו כן, החליטה הוועדה להשעותו מתפקידיו כחבר מועצת העיר "בתפקידים שיש להם השפעה מהותית על התנהלותה התקינה של הרשות המקומית או בתפקידים הכרוכים בניהול כספי ציבור". הוועדה המיוחדת הוקמה בעקבות "חוק ההשעיה" שיזם שר הפנים גדעון סער, ואושר פה אחד במליאת הכנסת. החוק קבע לראשונה אפשרות להשעות ראשי רשויות לתקופה של שנה.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
העיצומים בהדסה מחריפים: העובדים עוברים למתכונת חירום
"נוכל להתחיל לחיות": 221 ילדי זרים קיבלו מעמד קבע
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב יונה מצגר

יום הולדת לאורלי ולינאי. אביב חופי
הושעה לשנה. לחיאני/אביב חופי

ההודעה הרשמית על מיניו של בכר הגיעה כמה שעות לאחר שששון אליהו, אשר יועד לשמש מחליפו של לחיאני, הודיע כי החליט לא לקבל עליו את התפקיד. אליהו מונה לסגנו של לחיאני לפני שזה הושעה לשנה, והיה אמור להחליפו בהתאם להסכם קואליציוני בין סיעתו לבין סיעת לחיאני. עם זאת, לטענתו, אנשי סיעת לחיאני הפרו את ההסכם שגובש עמו, ולכן החליט לוותר על התפקיד.

"לא אסכים לשמש בובה של אף אחד", אמר אליהו, יו"ר סיעת הליכוד במועצה, במהלך מסיבת העיתונאים שבה הודיע על החלטתו. "לצערי, מהרגע שנבחרתי לשמש כמחליפו של מר לחיאני ועד לרגע זה, החל מסע בלתי פוסק של בחישות בכירים במחנה לחיאני, שנועדו לשפר את מעמדם האישי".

המחליף של לחיאני חזר בו: "אנשיו עסקו בג'ובים". טל אנגלנדר
"לא אסכים לשמש בובה של אף אחד". אליהו/טל אנגלנדר

"הצד השני הפר את ההסכם בינינו פעם אחר פעם, בניסיון להשיג עוד תפקיד, עוד תואר, עוד סמכויות שלפעמים אסור להם לקבל", הוסיף. "הם עסקו ללא הפסקה בניסיון לבצע תרגילים, תחמונים, ולהשיג תואר טוב יותר, להשיג משכורת שמנה יותר, לקבל חדר יותר גדול בבניין העירייה, או להשיג רכב מפואר. בשבוע האחרון לא קיבלתי מאיש מהם שיחה בנוגע לגירעון העצום של העירייה. הם לא דיברו אתי על מצב החינוך בעיר, לא קיבלתי שיחת טלפון אחת עם הצעה לפתרון בעיית הלכלוך ברחובות, והם לא שוחחו אתי מעולם על בעיית תדמית העיר".

"נבחרי ציבור חייבים להציב מול עיניהם רק את טובת התושבים, ולא את טובתם האישית. לא אסכים לוותר על העקרונות שלי. אני קורא לגורמי אכיפת החוק להיכנס לעובי הקורה ולבדוק מה קורה בעיריית בת ים", סיכם אליהו.

גם בסיעות האופוזיציה בעיר זעמו על מינויו של בכר ועל התנהלות העירייה. "לא ראינו לנכון שמישהו מסיעתו של לחיאני יהיה מחליפו", אמרה קטי פיאסצקי, חברת המועצה מטעם מרצ. "אין כאן שום שינוי, ואין חדש תחת השמש. זה מאוד מאכזב".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מדובר במהלך תמוה ובטענות לא מובנות. אנו מצרים על צעד זה ומאחלים לחבר המועצה מר אליהו הצלחה בהמשך דרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully