וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצומים בהדסה מחריפים: העובדים עוברים למתכונת חירום

12.2.2014 / 0:11

ועדי העובדים הודיעו על הצעד בעקבות אישור בקשת הנהלת בית החולים לעבור להקפאת הליכים. בשל כך, יתקיימו ניתוחים דחופים בלבד וצוותים מצומצמים יפעלו במחלקות שונות

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ועד עובדי בתי החולים הדסה הודיע אמש (שלישי) על החרפת העיצומים - העובדים יעברו לפעול במתכונת חירום. ההודעה יצאה בתום פגישת חירום שיזם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, עם ראשי הוועדים של עובדי הדסה. בפגישה, שבה נכחו נציגי האחים והאחיות ועובדי המנהל והמשק, הוחלט על הצעד, בעקבות אישור בקשתה של הנהלת בתי החולים להקפאת הליכים עד לגיבוש תכנית הבראה. בימים האחרונים פעלו בבית החולים במתכונת שבת.

במסגרת מתכונת החירום, הצוות לא יעבוד בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום; חדרי הניתוח יעבדו במתכונת חירום וינותחו מקרים דחופים בלבד; במחלקות טיפול נמרץ למיניהן יעבוד צוות מצומצם בלבד; במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות פריון יעבוד צוות במתכונת מצומצמת; בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים יעבדו במתכונת שבת.

עוד על המשבר בהדסה:
רופאי הדסה מאיימים: ננטוש את בתי החולים
נתניהו: "היה שם כשל ניהולי גדול מאוד"
חובות ענק? המספרים של בית החולים הדסה נחשפים

עובדי בית החולים הדסה מוחים מול בית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
עוברים למתכונת חירום. עובדי הדסה מוחים מול בית המשפט המחוזי בירושלים, שלשום/טלי מאייר

יו"ר הוועד, אמנון ברוכיאן, הסביר אמש את הצעד: "זה יום עצוב לעובדי הדסה, לעובדים שנאלצו להסביר לילידהם שצריך לוותר על מצרכים במכולת, שמתחננים לפקידה בבנק שלא תחסום להם את החשבון. חוסר החמלה כלפי האנשים האלו זועק לשמים. מבלי שהותירו לנו ברירה, נאלץ ממחר לעבוד במתכונת חירום, עד שישולם שכרינו. בית החולים הדסה הוא הבית השני של העובדים, ומשישולם שכרנו, נתגייס להבראת בית החולים בחפץ לב".

ניסנקורן אמר אמש בסיום הפגישה כי מדובר בעובדים שעושים מלאכת קודש. "הם העובדים שמרפאים את המשפחות ואת הילדים שלנו. הם העובדים שמשרתים את כל אוכלוסיית ירושלים עשרות בשנים. הם לא זכאים ליחס הציני שאותו הם מקבלים גם מהנהלת הדסה וגם ממשרד האוצר", הוא אמר. "בנסיבות האלו, בלית ברירה, אנו מודיעים שהחל ממחר הדסה תעבוד במתכונת חירום".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הוסיפה: "אנו מוכנים לשבת למשא ומתן אפילו הלילה, אבל לא נעשה זאת עד שלא ישולם מלוא שכרם של העובדים. לפני המשא ומתן צריך להסתכל לעובדים בעיניים. לאנשים שמטפלים בציבור יום-יום – מגיע שכר הוגן. בשלב זה אנו מחריפים את הצעדים ונעבור למתכונת חירום".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שביתה בבית החולים נהריה כהזדהות עם עובדי בית החולים הדסה. פברואר 2014. אדריאן הרבשטיין
הפגנת הזדהות בבית החולים בנהריה/אדריאן הרבשטיין

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת הנהלת הדסה וקבע כי ההליכים נגד הדסה יוקפאו, ובתי החולים יהיו מוגנים מפני הנושים במשך 90 יום. כפועל יוצא, נאמן בית המשפט יכול לפטר את העובדים או לקצץ בשכרם, מבלי לשאת ולתת עמם. בשלב זה, הוחלט כי שכרם של העובדים יקוצץ והם יקבלו 90% בלבד ממשכורתם.

"החלופות להקפאה גרועות בהרבה מההקפאה, והבחירה היא בין חלופה גרועה לגרועה ממנה. במסגרת ההקפאה, ובעזרת מימון הביניים, תתאפשר חזרת כל העובדים לעבודה תוך תשלום רוב משכורותיהם", נכתב בהחלטת בית המשפט. "מה שהיה, לא יהיה עוד. לא ניתן להשלים עם מצב שבו הפעילות השוטפת ממומנת באמצעות תחבולות ואלתורים. אם ניתן למצוא פתרון כולל לבעיה, היא תימצא רק בחסות ההגנה שפורש בית המשפט על תאגיד במצוקה", נכתב.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • הדסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully