וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: המערב הבין שאין טעם להטיל עלינו חרם

באיראן מציינים 35 שנים למהפכה האיסלאמית. בנאום מפויס למדי, לקח הנשיא קרדיט על ההקלה הסנקציות, והבטיח לבני עמו שמצבם הכלכלי יוסיף להשתפר. ישראל לא הוזכרה בנאומו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא איראן, חסן רוחאני, אומר כי "המערב הבין היטב שאין טעם בחרם ובסנקציות". לדבריו, "כל מי שמבקש להטיל סנקציות, גורלו יהיה זהה לגורלם של שאר העושקים בהיסטוריה".

באיראן מציינים היום את יום השנה ה-35 למהפכה האיסלאמית בה הופל שלטון השאה. בנאום המרכזי בטהראן, אמר הבוקר (שלישי) רוחאני: "אם יש מי שרוצה להטיל סנקציות נוספות על איראן, הרי שהוא זקוק לנקודת מבט חדשה ('משקפיים', במקור). הסנקציות המוטלות על העם שלנו אינן חוקיות. העולם לא יכול להמשיך בחרם הזה".

לדברי רוחאני, "האיום על העם האיראני הוא חסר ערך וילדותי, מפני שהתמודדנו במשך 35 השנים האחרונות עם סנקציות שונות ועמדנו בהן. כל סוג של איום ייתקל בכוחו של העם ואחדותו". הנשיא האיראני נאם בפני מאות אלפי מתושבי הבירה טהראן, שהתקהלו הבוקר ברחובות. רבים מהם ציינו את הסיסמה הקבועה "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל". התקשורת הממלכתית דיווחה על תהלוכות דומות בכמה ערים נוספות ברחובות המדינה. בתמונות שהופצו באיראן נראו מפגינים נושאים ארון קבורה, שעליו הודבקו דיוקניהם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב, אובמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים הציגו ארון קבורה עם תמונות של נתניהו ואובמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החגיגות הקבועות נערכו השנה חרף המגעים המתקדמים שמנהלת איראן מול שש המעצמות, שנועדו לצמצום תכנית הגרעין שלה תמורת הקלה בסנקציות. בנאומו, אמר רוחאני כי "ביקשנו להיכנס למו"מ המבוסס על צדק, ואנו מקווים שגם הצד השני ינהג כך. סדקנו את הסדק הראשון בסנקציות. בחצי השנה האחרונה, הורדנו את האינפלציה אל מתחת ל-25%".

"לא הנשק ניצח במהפכה האסלאמית, אלא המילים", אמר רוחאני לקהל החוגגים. "כיום, החברה האיראנית זוכה לשקט ולשלווה גדולים יותר מאשר לפני שישה חודשים, כאשר נבחרה הממשלה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינות אחרות".

נשיא איראן אמר כי במשא ומתן לקראת הסדר הביניים בז'נבה, נציגיה של טהראן "ביקשו להציג בקול גדול יותר לעולם את הפתווה של המנהיג העליון". הכוונה היא לפסק ההלכה של חמינאי, המבטא את התנגדותה העקרונית של איראן לפיתוח נשק גרעיני".

רוחאני לא הזכיר בנאומיו את ישראל או את "המשטר הציוני". בדבריו, הוא הזכיר את הסכסוך ההיסטורי של איראן עם ארה"ב, והוא אמר כי "האמריקנים חשבו שהאדמה האיראנית היא שלהם, והם התערבו בכל תחום, כולל הכלכלה, הביטחון והתרבות. המהפכה הלמה בחזה של מי שהתערבו כאן". בנושא מלחמת האזרחים בסוריה, אמר נשיא איראן כי ממשלתו מבקשת להשכין שקט באזור, תוך השגת הסדרים עם המדינות השכנות, וכי איראן "מתנגדת לטרור המתרחש בסוריה".

בעקיצה כלפי קודמו בתפקיד, אמר רוחאני: "לא נסכים שמישהו יגנוב שוב מיליארדי דולרים מן התקציב", ברמז לפקידים בכירים בממשלו של מחמוד אחמדינג'אד, הנאשמים בגניבת מיליארדים מתקציב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully