וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים קיצונים טבחו בעשרות עלאווים בסוריה

כמחצית מקורבנות הטבח בכפר מעאן היו ילדים ונשים. היום התחדשו בז'נבה שיחות השלום בין ממשלת סוריה לאופוזיציה, אך הצדדים עדיין מסרבים לדבר זה עם זה ישירות

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

מורדים איסלאמיסטים טבחו בתושבי כפר עלאווי במרכז סוריה, ורצחו לפחות 40 בני אדם. הדיווחים על המתקפה בכפר מעאן במחוז חמה התקבלו הבוקר (שני), בשעה שהסהר האדום הסורי ניסה להאריך את הפסקת האש בעיר הנצורה חומס. אמש נכשלו שוב המאמצים להעביר אספקה לתושבי העיר, ולפנות ממנה נשים ילדים נוספים.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כמחצית מקורבנות הטבח בכפר מעאן היו ילדים ונשים. היתר היו אזרחים ולוחמים שניסו להגן על בתיהם. בתקשורת הממלכתית הסורית, תוארה המתקפה כ"טבח שבוצע על ידי מחבלים".

בסרטון שהופץ באינטרנט, נראו אנשי הארגון הקיצוני "ג'נד אל-אקצא" בוזזים בתים בכפר, ומניפים דגלים שחורים על הגגות. עם זאת, הארגון טרם פרסם הודעת אחריות על הטבח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מאנשי הארגון "ג'נד אל-אקצא" מנפץ דיוקן של הנשיא בשאר אסד. אמש, במעאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום התחדשו בז'נבה שיחות השלום בין ממשלת סוריה לאופוזיציה. הפשיטה על הכפר צפויה להחריף את המסרים שתשמיע המשלחת הסורית. סבב השיחות הראשון הסתיים לפני עשרה ימים בחילופי עלבונות וללא תוצאות משמעותיות. הצדדים עדיין אינם מוכנים לשבת פנים אל פנים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

במהלך הפסקת האש בחומס הורשו כמה מאות אזרחים לעזוב את העיר. הפינוי התבצע תחת אש מרגמות וחילופי אש, וכמה אנשים נהרגו כשעשו את דרכם אל הרובע העתיק, הנמצא בשליטת המורדים.

הפסקת האש הושגה בסיכום בין מושל חומס לאנשי האו"ם בסוריה, ללא התערבות של האופוזיציה. המשטר הסורי הודה כי "103 מחבלים" נעצרו בצאתם מחומס, ומסתמן שרובם עדיין מוחזקים במעצר.

בתוך כך, הארגון למניעת נשק כימי (OPCW) הודיע כי מאגר שלישי של נשק יצא היום את גבולות סוריה, וחומרים כימיים נוספים הושמדו בגבולות המדינה. סוריה לא עמדה בתאריך היעד שהציב הארגון, 5 בפברואר, להעביר את כל מאגרי הכימי שלה להשמדה בלב ים. רוסיה הודיעה כי המשימה תושלם עד סוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully