וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון מצרי גנז דיווח על ירושת המיליונים של סיסי

העיתון "אל-ווטן" עמד להתפרסם עם ידיעה לפיה שר ההגנה מחזיק בהון של יותר מ-4 מיליון דולרים. ברגע האחרון, כל העותקים נגנזו. איש המחנה הנאצריסטי הכריז כי ירוץ לנשיאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיווח הגנוז, כפי שהתפרסם בכלי התקשורת במצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיתון במצרים גנז דיווח נרחב, לפיו שר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, מחזיק בהון של 30 מיליון לירות (כ-4.3 מיליון דולרים).

העיתון "אל-ווטן" עמד לצאת לדוכנים ביום שישי, כשעל עמוד השער שלו מתפרסם הדיווח הבלעדי. לפי הידיעה, פילדמרשל סיסי קיבל ירושת ענק מהוריו - משפחת סוחרים מפורסמת בקהיר – הכוללת נכסי נדל"ן וקרקעות. מקור הידיעה היה "קרוב משפחה".

לפי דיווח של "אל-מסריון", עורכי היומון המתחרה קיבלו החלטה של הרגע האחרון לגנוז את הדיווח. בהוראת העורך הראשי, מג'די אל-ג'לאד, הם השמידו כ-40 אלף עותקים, ולאחר מכן הדפיסו מהדורה חדשה, ללא הפרסום שהיה עשוי להביך את שר ההגנה.

בדיווח נכתב בנוסף כי סיסי מתכוון להכריז על מועמדותו לנשיאות ב-11 בפברואר, יום השנה השלישי להתפטרותו של הנשיא חוסני מובארק.

העיתון "אל-ווטן" נמצא בבעלות מוחמד אל-אמין, איל תקשורת שצבר את הונו בתקופת מובארק. אל-אמין מחזיק גם בבעלות על תחנת הטלוויזיה הפרטית cbc, בה שידר הסאטיריקן באסם יוסף ("ג'ון סטוארט המצרי"). הרשת הורידה מהאוויר את תכניתו של יוסף בסוף 2013, בשל הביקורת הנוקבת שמתח על המשטר בקהיר. יוסף שב לשדר בסוף השבוע האחרון בתחנה הפרטית MBC, שבסיסה בדובאי.

בתוך כך, הקרב על נשיאות מצרים נפתח היום באופן רשמי. בעוד ששר ההגנה סיסי מתמהמה עם ההכרזה על פתיחת קמפיין הבחירות שלו, איש המחנה הנאצריסטי, חמדין סבאחי, הכריז אמש כי בכוונתו להתמודד על הנשיאות כיורשו של מוחמד מורסי.

סבאחי, עיתונאי לשעבר בן 59, זכה במקום השלישי בבחירות ב-2012. הוא פונה למחנה רחב של ליברלים, אנשי שמאל וחילונים, המרגישים מבודדים בין המשטר הצבאי שמוביל סיסי, ובין המחנה האיסלאמיסטי של "האחים המוסלמים".

מזכ"ל איגוד רופאי מצרים, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, הודיע היום כי לא יתמודד בבחירות. הוא סיים במקום הרביעי בבחירות לנשיאות ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully