וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המלאה: האם גם אתם זכאים לאזרחות ספרדית?

לפי חוק שאושר בספרד ביום שישי, 3.5 מיליון ישראלים עשויים להיות זכאים לקבל אזרחות ספרדית, נוסף על הישראלית. שם משפחה שמוצאו בספרד שטרם הגירוש עשוי להספיק. זו הרשימה

צילום: עוז מירון, טל אנגלנדר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ביום שישי אישרה ממשלת ספרד חוק המתיר לצאצאיהם של יהודים ספרדים שגורשו מהמדינה ב-1492 בעקבות גירוש ספרד לקבל אזרחות מטעם המדינה, וזאת מבלי לוותר על אזרחותם הנוכחית. זאת בניגוד לחוק הנהוג במדינה, שאינו מאפשר החזקה באזרחות כפולה, מלבד לאזרחי רשימה מצומצמת של מדינות. מדובר בהחלטה היסטורית, שטעונה אמנם עוד את אישורו של הפרלמנט הספרדי, אולם עשויה לשנות את חייהם של מרבית היהודים החיים בישראל, שכן לפי הערכות רווחות, לפחות 3.5 מיליוני יהודים החיים בארץ הם בעלי שורשים ספרדיים.

צפו ברשימת שמות המשפחה המלאה של צאצאי ספרד

דרכון ספרדי. ShutterStock
גם אתם זכאים? דרכון ספרדי/ShutterStock

כפי הנראה, די יהיה בשם המשפחה של אדם כדי להוכיח את שורשיו הספרדיים העתיקים כדי לקבל אזרחות. באחרונה פרסמו הרשויות במדינה רשימת ענק הכוללת 5,220 שמות משפחה המזוהים ככאלה של צאצאי ספרד, שייתכן ודי בהם כדי לקבל אזרחות. לחלופין, יוכלו יהודים להוכיח את שימור שפת הלדינו במשפחתם, קשר לבני משפחה יהודים בעלי אזרחות ספרדית, או אישור מהקהילה היהודית בספרד כי יש להם שורשים במדינה, כדי שיוכלו לקבל אזרחות.

שר המשפטים של ספרד, אלברטו רויז-גיירדון, אמר כי יש לארצו חוב כלפי קהילת יהודי ספרד על כך שהפיצו את השפה ספרדית ואת תרבותה ברחבי העולם. "לחוק שהעברנו היום יש משמעות היסטורית עמוקה: לא רק משום שהוא עוסק באירועים בעברנו שבהם אנחנו לא גאים, כמו הצו לגירוש את היהודים ב-1492, אלא משום שהוא משקף את המציאות של ספרד כחברה פתוחה ופלורליסטית", אמר השר גיירדון בעקבות אישור החוק.

"אנחנו מרוצים מאוד לשמוע שממשלת ספרד הקלה על התהליך שיאפשר ליהודים ספרדים לקבל אזרחות ספרדית מבלי לוותר על אזרחותם", אמרה בתגובה לין ווינטרס, מנהלת הפדרציה של ספרדים-אמריקנים בניו יורק לסוכנות הידיעות רויטרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מול שחקן ברצלונה לאונל מסי. AP
בואו, עוד יש כרטיסים. רונאלדו ומסי בקלאסיקו של ספרד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully