וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו באיסטנבול נגד חוק הצנזורה החדש

9.2.2014 / 6:01

החוק מאפשר לרשויות לחסום גישה לאתרים מסוימים, והוא הועבר ברקע פרשת השחיתות הנרחבת בטורקיה. כוחות המשטרה הגיבו בזרנוקי מים ובירי גז מדמיע. "הממשלה משתיקה ביקורת"

הפגנה נגד חוק האינטרנט, איסטנבול, 8 בפברואר 2014. רויטרס
"לא לצנזורה". המפגינים באיסטנבול, אמש/רויטרס

מאות מפגינים יצאו אמש (שבת) לרחובות באיסטנבול במחאה על השינויים שאושרו בפרלמנט הטורקי ביום רביעי, אשר יאפשרו לרשויות לחסום גישה לאתרים מסוימים החשודים בהפרת פרטיות. מבקרי החוק טוענים כי הוא יגביל את חופש הביטוי. כוחות המשטרה השתמשו בזרנוקי מים ובגז מדמיע לפיזור ההפגנה, וחלק מהמפגינים הגיבו ביידוי אבנים והצתת זיקוקים לעבר הכוחות במקום.

האופוזיציה הגדירה את הצעדים המגבילים שנקטה ממשלתו של ארדואן צעד נוסף בניסיון לדכא את הדיון בפרשת השחיתות הנרחבת שנחשפה בחודש דצמבר, והביאה לפיטוריהם של מאות בכירים בממשל הטורקי. המפגינים קראו: "שוחד בכל מקום, שחיתות בכל מקום", בדומה לסיסמאות שהובילו את המחאה נגד הממשלה בקיץ שעבר.

עוד בוואלה! חדשות:
מסר מרגיע? "חמאס פרש כוחות לעצור הרקטות"
בכיר בצבא איראן: אניות קרב בדרכן לחופי ארה"ב
בזכות ד"ר האוס: רופאים הצילו חולה מזיהום מסתורי

הפגנה נגד חוק האינטרנט, איסטנבול, 8 בפברואר 2014. רויטרס
"צעד אחורה, בסביבה אשר כבר מגבילה את חופש העיתונות". זרנוקי מים לפיזור המפגינים, אמש/רויטרס

ראש הממשלה ארדואן הגיב לטענות כי התקנות החדשות מגבילות את חופש הביטוי, ואמר כי "לא תוטל שום צנזורה על האינטרנט. להפך, התקנות החדשות יהפכו אותו לבטוח וחופשי יותר". בנוסף, הוא הכחיש כי מדובר בניסיון להעניק לרשויות גישה למידע אישי של משתמשי הרשת. "לעולם לא", טען, "איסוף נתונים פרטיים הוא מחוץ לתחום".

עם זאת, האופוזיציה, כמו גם ארגוני זכויות אדם, טוענים כי מדובר בניסיון נוסף להשתקת המתנגדים לארדואן, המכהן בתפקיד כבר 11 שנים, ולממשלתו. נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, טען כי התקנות החדשות מהוות "צעד אחורה, בסביבה אשר כבר מגבילה את חופש העיתונות". ארגון זכויות אדם בינלאומי הזהיר: "הממשלה מתגוננת ומחפשת לחזק את יכולתה להשתיק ביקורת, ולהגביל מידע באינטרנט שעלול להביא לה לנזק פוליטי".

פרשת השחיתות העומדת במוקד המחאה, אותה תיאר ארדואן "ניסיון הפיכה משפטי", פרצה עם מעצרו של איש עסקים בכיר המקורב לראש הממשלה, כמו גם בניהם של שלושה שרים מכהנים. מאז פרסומה, הממשלה פיטרה מאות שוטרים ובכירים במערכת הבנקים והתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully