וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצבא איראן: אניות קרב בדרכן לחופי ארה"ב

"האניות החלו את מסען לאוקיינוס האטלנטי, והן נמצאות כרגע באזור חופי דרום אפריקה", כך אמר אדמירל אפשין רזאיי חדאד. "הצי מתקרב לגבול הימי של ארה"ב ולצעד הזה יש מסר"

סירות דייגים לצד מכליות דלק, מיצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי, 19 בינואר 2012. Kamran Jebreili, AP
תרגיל ימי של איראן במפרץ הפרסי, 2012/AP, Kamran Jebreili

איראן שלחה כמה אניות קרב לכיוון חופיה המזרחיים של ארצות הברית – כך חשף אתמול (שבת) קצין בכיר בחיל הים האיראני. לדברי הבכיר, אדמירל אפשין רזאיי חדאד, "האניות החלו את מסען לאוקיינוס האטלנטי, והן נמצאות כרגע באזור חופי דרום אפריקה". ככל הנראה, שליחת האניות מגיעה כתגובה על הנוכחות האמריקנית במפרץ הפרסי.

"הצי של איראן מתקרב לגבולות הימיים של ארצות הברית, ולצעד הזה יש מסר", הוסיף אדמירל חדאד, מפקד הצי הצפוני של צבא איראן. לפי עדויות בכירים איראנים בחודש שעבר, הצי מורכב ממשחתת ונושאת מסוקים, שיצאו למשימה בת שלושה חודשים.

עוד על יחסי ארה"ב-איראן:
חמינאי: "ארה"ב לא תהסס להפיל את משטרנו, אם תוכל"
המחווה המפתיעה של רוחאני לנשיא אובמה
איראן מאותתת לראשונה: מוכנים לפשרה בכור באראק

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ון סי סטניס" מסיירת במיצרי הורמוז, בפתח המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
ככל הנראה, שליחת האניות מגיעה כתגובה על הנוכחות האמריקנית במפרץ הפרסי. נושאת מטוסים אמריקנית במיצרי הורמוז, ינואר 2012/רויטרס

כבר בספטמבר 2011 רמז מפקד הצי האירני כי ארצו עשויה לשלוח כלי שיט מטעמה לעבר חופה המזרחי של ארצות הברית. אדמירל חביבולה סיירי אמר אז בראיון לסוכנות הידיעות המקומית IRNA: "כמו שהמעצמות השחצניות שולחות את כוחותיהן לקרבת חופינו, כך אנחנו נשלח נוכחות בעלת עוצמה קרוב לחופים האמריקניים", סיירי אמר את הדברים במהלך טקס לציון 31 שנים לפתיחת מלחמת אירן-עירק. עם זאת, סיירי סרב למסור פרטים נוספים לגבי העברת הכוחות, לרבות כמות הכוחות וסוגם, או מועד פרישתם באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, נואם בפני קציני מודיעין של חיל האוויר האיראני, 8 בינואר 2014. האתר הרשמי של המנהיג העליון, אתר רשמי
לוושינגטון יש גישה "שתלטנית וחטטנית". חמינאי, אתמול/אתר רשמי, האתר הרשמי של המנהיג העליון

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר אתמול כי ארצות הברית הייתה מפילה את המשטר האיראני, לו הייתה יכולה. "פקידים אמריקנים אומרים בציבור שהם אינם רוצים לשנות את המשטר באיראן", אמר חמינאי. "ובכן, זה שקר. הם לא יהססו לרגע, לו יוכלו לעשות זאת", צוטט המנהיג העליון בסוכנות הידיעות החצי-רשמית "פארס".

בחודשים האחרונים נרשמה התקרבות ביחסים בין איראן לבין המערב, עם חתימת הסכם הביניים בז'נבה באשר לתכנית הגרעין. בנאום שנשא אתמול בפני קציני מודיעין של חיל האוויר האיראני לציון יום השנה ה-35 למהפכה האיסלאמית במדינה, הוסיף חמינאי כי לוושינגטון יש גישה "שתלטנית וחטטנית" בנוגע לארצו. הוא נמנע מלהזכיר את השיחות בין הצדדים, אך אמר כי כשאיראן מתמודדת מול "אויבים", עליה להיות מוכנה לשנות טקטיקה, אך לא להתפשר על עקרונותיה העיקריים.

חמינאי הוסיף כי "האמריקנים מדברים בפגישותיהם הפרטיות עם הבכירים שלנו בצורה אחת, והם מדברים אחרת מחוץ לפגישות הללו". חמינאי, שככל הנראה רמז בדבריו לשיחה שהודלפה לרשת במהלכה נשמעת סגנית שר החוץ האמריקני לענייני אירופה ואסיה ויקטוריה נולנד אומרת "שהאיחוד האירופי ילך לעזאזל", אמר כי "זו צביעות וזו המשאלה הרעה והמרושעת של האויב".

(עדכון ראשון: 18:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully