וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד אישרה: צאצאי המגורשים יוכלו לקבל אזרחות

8.2.2014 / 0:01

שר המשפטים הספרדי הסביר כי החוק שאושר בממשלה יאפשר ליהודים שיוכלו להוכיח את מוצאם לקבל אזרחות מבלי לוותר על אזרחותם הנוכחית. "חוק בעל משמעות היסטורית עמוקה"

דגל ספרד. AP
"לחוק שהעברנו היום יש משמעות היסטורית עמוקה"/AP

ממשלת ספרד אישרה אתמול (שישי) חוק המתיר לצאצאיהם של יהודים ספרדים שגורשו מהמדינה ב-1492 לקבל אזרחות ספרדית מבלי לוותר על אזרחותם הנוכחית. זאת בניגוד לחוק הנהוג במדינה, שאינו מאפשר החזקה באזרחות כפולה, מלבד לאזרחי רשימה מצומצמת של מדינות.

עוד חדשות מהעולם:
"העם משלים את המהפכה": הרוג בעימותים במצרים
עקבות אדם בנות 800 אלף שנה התגלו באנגליה
מובארק: סיסי יהיה הנשיא הבא כי העם רוצה בו

שר המשפטים של ספרד, אלברטו רויז-גיירדון, אמר כי יש לארצו חוב כלפי קהילת יהודי ספרד על כך שהפיצו את השפה ספרדית ואת תרבותה ברחבי העולם. "לחוק שהעברנו היום יש משמעות היסטורית עמוקה: לא רק משום שהוא עוסק באירועים בעברנו שבהם אנחנו לא גאים, כמו הצו לגירוש את היהודים ב-1492, אלא משום שהוא משקף את המציאות של ספרד כחברה פתוחה ופלורליסטית", אמר השר גיירדון בעקבות אישור החוק.

החוק מתיר לכשלושה מיליון וחצי אזרחי מדינות שונות, ובהן ישראל, צרפת, ארצות הברית ומדינות שונות בדרום אמריקה להגיש בקשה לאזרחות ספרדית. "אנחנו מרוצים מאוד לשמוע שממשלת ספרד הקלה על התהליך שיאפשר ליהודים ספרדים לקבל אזרחות ספרדית מבלי לוותר על אזרחותם", אמרה בתגובה לין ווינטרס, מנהלת הפדרציה של ספרדים-אמריקנים בניו יורק לסוכנות הידיעות רויטרס.

"הדלת פתוחה בפניהם"

אלה שיגישו בקשות לאזרחות יידרשו להציג הוכחות למוצאם ולקבל תעודה מפדרציית הקהילות היהודיות בספרד. עם זאת, לדברי גיירדון, לא תהיה דרישה שמגישי הבקשות ישמרו את מצוות היהדות. "רבים שמרו את המפתחות של הבתים שמהם הם גורשו. כעת הדלת פתוחה בפניהם", אמר השר.

כ-300 אלף יהודים חיו בספר לפני תקופת "המלכים הקתולים", המלכים פרננדו ואיזבלה, שהורו ליהודים ולמוסלמים להמיר את דתם או לעזוב את המדינה. מרבית המגורשים עזבו את ספרד לארצות השוכנות לחופי הים התיכון, לצפון אפריקה, לאימפריה העות'מנית ולמדינות שונות באירופה.

(עדכון ראשון: 21:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully