וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איומי הטרור: אולימפיאדת החורף בסוצ'י נפתחת

כ-40 אלף שוטרים ומאבטחים פרושים ברחבי העיר, ובממשלת רוסיה מנסים להרגיע את הרוחות: "הסכנה לא גבוהה יותר מאשר בניו יורק". אובמה: "בפני הרוסים עומד אתגר ביטחוני עצום"

המשחקים נפתחים ברקע האיום הביטחוני: אולימפיאדת החורף היקרה בהיסטוריה תצא היום (שישי) לדרך בסוצ'י, והמארגנים ערוכים בהתאם. ברחבי העיר פרושים כ-40 אלף שוטרים ומאבטחים, לאחר שארגוני טרור איסלאמיים איימו לבצע פיגועים בעיר בזמן המשחקים.

סגן ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי קוזאק, ביקר במתחם האולימפי וניסה להרגיע את הרוחות. "הסכנה כאן לא גבוהה מאשר במקומות אחרים ברחבי העולם, דוגמת בוסטון, ניו יורק או וושינגטון", אמר קוזאק. לדבריו, רוסיה "תבטיח את שלום האזרחים" שיגיעו לשחק ולצפות במשחקים כבכל אירוע שמארחת המדינה.

מאבטחים ושוטרים סביב הכפר האולימפי בסוצ'י, לקראת פתיחת משחקי החורף, פברואר 2014. רויטרס
40 אלף פרושים ברחבי העיר. מאבטח בסוצ'י, היום/רויטרס
מאבטחים ושוטרים סביב הכפר האולימפי בסוצ'י, לקראת פתיחת משחקי החורף, פברואר 2014. רויטרס
מאבטחים ושוטרים סביב הכפר האולימפי בסוצ'י, לקראת פתיחת משחקי החורף, פברואר 2014/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס גם הוא למשחקים, וטען כי אבטחתם מהווה "אתגר עצום" עבור שירותי הביטחון הרוסים. "אני חושב שלרוסים יש אתגר עצום במניעת פעילות טרור, והם השקיעו מאמצים לשם כך", אמר אובמה בראיון לרשת NBC.

לקראת המשחקים, פרסמה ארה"ב הודעת אזהר לשדות התעופה שבשטחה ולכמה חברות תעופה שצפויות להטיס צופים לרוסיה. גורם ביטחוני אמריקני בכיר סיפר כי בהודעה קראה ארה"ב לנמנעים לבדוק את שפופרות משחות השיניים של הנוסעים מחשש שהן עלולות להכיל מרכיבים המשמשים להכנת פצצה במטוס. הגורם לא פירט אם מידע מודיעיני ספציפי הוביל לשיגור ההודעה, שלא הועברה לכלל הציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נושא הלפיד של אולימפיאדת החורף שתתקיים בסוצ'י שברוסיה בפברואר 2014. רויטרס
הלהבה האולימפית מגיעה לסוצ'י/רויטרס

נושא הביטחון הוא אינו הנושא המטריד היחיד לקראת משחקי החורף בסוצ'י. השבוע התבררה תמונה מטרידה לגבי מאמצי הרשויות "לטהר" את העיר מבעלי החיים המשוטטים. זאת, לאחר שבחודש אפריל 2013, הודיעה עיריית סוצ'י על תכנית להמית 2,000 כלבים וחתולים משוטטים, אך נסוגה מהמיזם בשל ביקורת נוקבת מצד פעילי בעלי חיים.

הפתרון שנמצא היה לבנות בית מחסה גדול לחיות המשוטטות: שלא במפתיע, מי שנשכר לבנות את המקלט הוא הבעלים של חברת ההדברה הגדולה ביותר ברוסיה, אותו אדם שסיפר כי משלמים לו כעת כדי להיפטר מ"כמה שיותר כלבים" לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים.

כלב שהומת לקראת פתיחת אולימפיאדת סוצ'י. רוסיה, ינואר 2014. צילום מסך מתחקיר של רשת CTV, צילום מסך
כלב שככל הנראה הומת לקראת אולימפיאדת החורף בסוצ'י/צילום מסך, צילום מסך מתחקיר של רשת CTV

אלכסיי סורוקין, בעלי חברת "בשיה", סיפר בכמה ראיונות בימים האחרונים כי קיבל הוראה "ללכוד כלבים משוטטים ולהיפטר מהם". בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי הוא סירב לומר אם אנשיו ממיתים את החיות ברעל, או משתמשים בשיטה הנפוצה יותר באזור: ירי. "אנחנו עושים עבודה חשובה, כי אלפי הכלבים האלה מסתובבים ברחובות סוצ'י, והרבה מהם נושכים את הילדים".

הלהבה האולימפית הגיעה לסוצ'י בתום ארבעה חודשים ויותר מ-60 אלף קילומטרים, שכללו ביקורים בקוטב הצפוני ואף בחלל. את ההכנה למשחקים ליוו הדיווחים על סכום העתק שהוציאו המארגנים על קיום המשחקים - 37.5 מיליון אירו - שהפכו את האולימפיאדה ליקרה בהיסטוריה. לשם השוואה, אולימפיאדת החורף שנערכה ב-2010 בוונקובר שבקנדה, עלתה למארגניה 5.5 מיליארד אירו בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהצלחה! חברי המשלחת הישראלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully