וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש לקראת האולימפיאדה: חומרי נפץ במשחות שיניים

6.2.2014 / 4:42

ארה"ב הזהירה את חברות התעופה שיטוסו לרוסיה לקראת משחקי אולימפיאדת החורף וקראה להן לבדוק את שפופרות משחות השיניים מחשש שהן עלולות להכיל מרכיבים להכנת חומרי נפץ

שוטרים רוסים במחצ'קלה, בירת דאגסטן. ינואר 2014. רויטרס
כוננות גבוהה. שוטרים רוסים בסוצ'י/רויטרס

ארצות הברית פרסמה אמש (רביעי) הודעת אזהרה לשדות התעופה שבשטחה ולכמה חברות תעופה שצפויות להטיס צופים נלהבים למשחקי אולימפיאדת החורף בסוצ'י, רוסיה, שתיפתח מחר. גורם ביטחוני אמריקני בכיר סיפר כי בהודעה קראה ארה"ב לנמנעים לבדוק את שפופרות משחות השיניים של הנוסעים מחשש שהן עלולות להכיל מרכיבים המשמשים להכנת פצצה במטוס. הגורם לא פירט אם מידע מודיעיני ספציפי הוביל לשיגור ההודעה, שלא הועברה לכלל הציבור.

רוסיה נערכת לאולימפיאדת החורף:
אלפי כלבים הומתו לקראת סוצ'י: "זבל ביולוגי"
מים צהובים מהברז, כלבים משוטטים ובורות
ראש העיר טוען שאין הומואים בסוצ'י

כוחות הביטחון ברוסיה נמצאים בכוננות גבוהה מחשש לפיגועים שינסו גורמי טרור להוציא לפועל במהלך משחקי החורף בסוצ'י. כמה מחוקקים אמריקנים הביעו דאגה מהאבטחה בעיר השוכנת לחופי הים השחור, אך נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר כי הוא מאמין שסוצ'י "בטוחה". גורמי ביטחון אמריקנים הוסיפו כי הם אינם מודעים לאיומים ממוקדים על ארה"ב בימים אלה.

כלב שהומת לקראת פתיחת אולימפיאדת סוצ'י. רוסיה, ינואר 2014. צילום מסך מתחקיר של רשת CTV, צילום מסך
כלב שככל הנראה הומת לקראת אולימפיאדת החורף בסוצ'י/צילום מסך, צילום מסך מתחקיר של רשת CTV

נושא הביטחון הוא אינו הנושא המטריד היחיד לקראת משחקי החורף בסוצ'י. השבוע התבררה תמונה מטרידה לגבי מאמצי הרשויות "לטהר" את העיר מבעלי החיים המשוטטים. זאת, לאחר שבחודש אפריל 2013, הודיעה עיריית סוצ'י על תכנית להמית 2,000 כלבים וחתולים משוטטים, אך נסוגה מהמיזם בשל ביקורת נוקבת מצד פעילי בעלי חיים.

הפתרון שנמצא היה לבנות בית מחסה גדול לחיות המשוטטות: שלא במפתיע, מי שנשכר לבנות את המקלט הוא הבעלים של חברת ההדברה הגדולה ביותר ברוסיה, אותו אדם שסיפר כי משלמים לו כעת כדי להיפטר מ"כמה שיותר כלבים" לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים.

אלכסיי סורוקין, בעלי חברת "בשיה", סיפר בכמה ראיונות בימים האחרונים כי קיבל הוראה "ללכוד כלבים משוטטים ולהיפטר מהם". בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי הוא סירב לומר אם אנשיו ממיתים את החיות ברעל, או משתמשים בשיטה הנפוצה יותר באזור: ירי. "אנחנו עושים עבודה חשובה, כי אלפי הכלבים האלה מסתובבים ברחובות סוצ'י, והרבה מהם נושכים את הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully