וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "צה"ל יוכל להישאר 5 שנים, נאט"ו יסייר"

בראיון ל"ניו יורק טיימס" אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי יסתפק בכוח משטרתי פלסטיני, ידרוש פינוי המתנחלים ויתנגד בתוקף להכרה במדינה יהודית. על נתניהו: הוא המפתח לשלום

צילום: אלי מנדלבאום, ערוץ 9, רויטרס, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

(אתמול: השרים תקפו את קרי על התבטאויותיו בנוגע לחרם על ישראל)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אומר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "המפתח" לשלום, וכי "אם הוא מאמין בשלום, הכול יהיה קל יותר". בראיון נרחב שהעניק ל"ניו יורק טיימס" בלשכתו ברמאללה בסוף השבוע ואשר פורסם הלילה (שני), אמר אבו מאזן כי במסגרת הסכם בין ישראל לפלסטינים, יסכים כי צה"ל יישאר בגדה המערבית במשך חמש שנים – ולא שלוש כפי שדווח לאחרונה – וכי המתנחלים יצטרכו להתפנות מבתיהם באותו פרק זמן.

עוד על תהליך השלום:
ירדן לצד אבו מאזן: לא לדרוש הכרה בישראל כיהודית
נתניהו: האיום בחרם יגרום לפלסטינים להתבצר בסרבנותם
אירופה מציעה מקל – אבל גם גזר / פרשנות

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
אבו מאזן וקרי/AP

בראיון, שתואר כנינוח למדי, אמר אבו מאזן כי הציע לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי שכוח נאט"ו שתגבש ארצות הברית יסייר במדינה הפלסטינית שתוקם – גם בירושלים – וזאת במטרה למנוע הברחות נשק לגורמי טרור שמהן חוששת ישראל. לדבריו, הוא לא ידרוש שיוקם צבא פלסטיני, אלא יסתפק בכוח משטרתי. את חושבת שיש לנו אשליה כלשהי שיוכל להיות לנו ביטחון אם הישראלים לא חשים שיש להם ביטחון", שאל. בעניין זה הוסיף אבו מאזן כי הוא מתנגד בתוקף לאינתיפאדה שלישית: "בחיים שלי, ואם אאריך חיים, לעולם לא אשוב למאבק מזוין".

באשר להכרה במדינה יהודית אמר אבו מאזן כי הדבר אינו "זו כלל איננה שאלה" מבחינתו, וציין כי מצרים וירדן לא נדרשו לעשות זאת כשחתמו על הסכם השלום עם ישראל. הוא אף הציג מכתב של נשיא ארצות הברית בשנת 1948, הארי טרומן, שמתח קו על המילים "מדינה יהודית" והחליף אותן במילים "מדינת ישראל".

בנוגע להמשך השיחות גם בתום מסגרת הזמן שנקבעה – תשעה חודשים, שיסתיימו בסוף – אמר אבו מאזן: "התאריך איננו מקודש. נניח שבתום תשעת החודשים יש בידינו משהו שנראה מבטיח, אעצור? לא אעצור. אם אחרי תשעה חודשים נראה שלא השגנו דבר, ואין שום דבר באופק, אז נעצור". הוא הוסיף כי הוא מתנגד ללחץ שמופעל עליו מצד הציבור הפלסטינים ומנהיגים שונים ברמאללה לדרוש את הצטרפותה של הרשות לארגונים של האו"ם.

בעיתון נכתב כי בלשכת נתניהו סירבו להגיב על דבריו של אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully