וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים חוזרת? אישה מחיפה במצב קשה מאוד

קובי מנדל

3.2.2014 / 0:02

אישה בשנות ה-30 לחייה מאושפזת בבית החולים רמב"ם אחרי שלקתה במחלה האלימה, וקיים חשש לחייה. הרופאים פועלים להציל את חייה, ומעריכים שהיא נדבקה מאחד מבני משפחתה

אישה בשנות ה-30 לחייה מאושפזת בבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה מאוד אחרי שנמצא שהיא סובלת מסיבוך של שפעת החזירים. ההערכה בקרב הצוות הרפואי היא שהאישה, תושבת חיפה, נדבקה מאחד מבני משפחתה. האישה, שסובלת מכמה מחלות רקע, נמצאת במחלקת טיפול נמרץ נשימתי בבית החולים, ויש סכנה לחייה.

המקרה הנוכחי מגיע אחרי תקופה ארוכה שבה לא נרשמו עדויות על תחלואה בעקבות הזן הזה של השפעת. בחורף שעבר היו כמה מקרים של הידבקות בשפעת החזירים. באחד המקרים בחודש מרץ אשתקד מת ילד בן שלוש מירושלים שלקה במחלה. במקרה אחר חודש מוקדם יותר אושפזה תינוקת בת שנתיים מאזור השרון במצב קשה מאוד בבית החולים מאיר בכפר סבא. בפברואר הלך לעולמו המוזיקאי שמוליק קראוס כתוצאה מסיבוך של המחלה.

יצוין כי כל שנה מופיעים נגיפי שפעת דומים ומוכרים מהעבר, המכונים שפעת "רגילה" או שפעת עונתית. פעם בכמה שנים מגיע נגיף חדש, כמו נגיף שפעת החזירים שהופיע ב-2009 והזן החדש נקרא שפעת עולמית. כיום, המונח שפעת רגילה או עונתית כולל בתוכו גם את שפעת החזירים.

עוד בנושאי בריאות
שפעת החזירים בפגייה: שלושה פגים נדבקו בצפון
שאלות ותשובות: כל מה שרציתם לדעת על השפעת
דוח: ירידה בתחלואה בשפעת, בעיקר בקרב ילדים

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully