וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: האיום בחרם יגרום לפלסטינים להתבצר בסרבנותם

2.2.2014 / 11:00

בפתח ישיבת הממשלה, גינה רה"מ את האיומים בחרם כלכלי על ישראל אלמלא יושג הסדר מדיני, ואמר כי צעד זה יפגע במאמצי השלום. השר שטייניץ: לא ננהל מו"מ עם אקדח לרקה

צילום: אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק
ישיבת ממשלה, ינואר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בביטול לאיומי החרם הכלכלי על ישראל. בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "הניסיונות להטיל חרם על מדינת ישראל אינם מוסריים ואינם מוצדקים". הוא הוסיף כי הניסיונות הללו פוגעים במאמץ לשלום ו"גורמים לפלסטינים להתבצר בעמדתם הסרבנית". נתניהו סיכם באמירה ש"שום לחץ לא יגרום לי לוותר על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

עוד בנושא
קרי מאיים: "כישלון המו"מ יוביל להשלכות חמורות"
בכיר סעודי החמיא ללבני: "מבין למה את בצוות המו"מ"
בנקים גדולים בסקנדינביה: "נחרים בנקים בישראל"

בסוף השבוע נחשף בוואלה! חדשות כי שני הבנקים הגדולים ביותר בצפון אירופה הודיעו על כוונתם להחרים בנקים בישראל, על רקע פעילות הבנקים הישראליים בהתנחלויות, שמוגדרות על ידי האיחוד האירופי כבלתי חוקיות ומזיקות לתהליך השלום. גורם ישראלי שעודכן בפרטים אמר לוואלה! כי החרמת הבנקים הישראליים באירופה הינה "מגמה מסוכנת שהולכת ומתחזקת". מדובר בבנק "נורדאה" השבדי - הבנק הגדול ביותר במדינות סקנדינביה - ו"דנסקה בנק", הבנק הגדול ביותר בדנמרק. יחדיו הם משרתים יותר מ-16 מיליון לקוחות ברחבי אירופה, ומחזיקים בנכסים בשווי מאות מיליארדי דולרים.

השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין, יובל שטייניץ, התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר לאיומי החרם על ישראל, ואמר כי "אי אפשר לנהל משא ומתן עם אקדח שמכוון לרקה". שטייניץ אמר כי אזהרותיו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יגרמו לפלסטינים להקשיח את עמדותיהם בשיחות עם ישראל.

אתמול הבהירה דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, כי "חרמות המכוונים על ישראל אינם מועילים, ואנו מתנגדים להם". היא הוסיפה: "הבהרנו את עמדתנו לגבי ההתנחלויות, וזו בדיוק הסיבה לכך שאנו חושבים שיש לדון בדברים האלה ליד שולחן המשא ומתן ולהגיע להסכם הסופי". לדבריה, "כדי לפתור את הסוגיות הללו, הצדדים צריכים לדון בהן ישירות ומעשה כזה (חרם) לא עוזר". כשנשאלה אם זה נכון שארה"ב אינה רואה בישראל מדינת אפרטהייד, השיבה: "כן, זה נכון".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully