וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: כישלון המו"מ יורגש בכיס של מעמד הביניים

שר האוצר אמר כי מבוי מדיני סתום יפגע בכלכלה: "9,800 עובדים יפוטרו מיידית", ותהיה עלייה ביוקר המחיה "שיאיים על החברה הישראלית". הרצוג: "בנט יוביל למדינה דו לאומית"

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי, עריכה: טל רזניק

שר האוצר יאיר לפיד נאם הערב (רביעי) בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי ואמר כי "אם לא יהיה הסדר מדיני וייפסקו ההשקעות מהאיחוד האירופי – המחירים יקפצו ויעלו דרמטית את יוקר המחיה". לדבריו, "הפגיעה בתוצר תהיה כ-11 מיליארד שקל בשנה ו-9,800 עובדים יפוטרו באופן מיידי".

לפיד אמר כי יחסי הכוחות הכלכליים עם אירופה, שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, מחייבים את הממשלה לקחת בחשבון גם את ההשלכות הכלכליות של המשא ומתן. "33% מהסחר הישראלי הוא עם האיחוד האירופי. ביטול 'הסכם האסוציאציות' עם האיחוד יביא לפגיעה בייצוא של כ-3.5 מיליארד שקל בשנה, פגיעה בתוצר של 1.5 מיליארד שקל ופיטורים של כ-1,400 עובדים", פירט השר.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
אחרי האולטימטום, בנט התנצל: "מכבד את נתניהו"
"תכנית קרי": בירה פלסטינית ב"מזרח ירושלים הערבית"
הרמטכ"ל גנץ: "לא נוכל להרשות לעצמנו צבא מסכן"

שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
"ביטול ההסכם עם האירופים יוביל לפיטורים מיידים של אלפי עובדים". שר האוצר, יאיר לפיד/טלי מאייר

לפי לפיד, ישראל פגיעה היום מבחינה כלכלית יותר מאשר ביטחונית, וההשלכות האפשריות מכישלון המשא ומתן הן חמורות. "אלו היקפים שיקפיצו את המחירים ויעלו באופן דרמטי את יוקר המחיה, כאשר כבר עכשיו יקר כאן באופן שמאיים על החברה הישראלית ומעמד הביניים. זה יעלה את מחירי המזון, הרכב, התחבורה הציבורית, התקשורת והחשמל, וכמובן יחתוך בתקציבי החינוך, הרווחה, הבריאות והביטחון", אמר.

שר האוצר הוסיף כי "לפי הנתונים שלנו, הגעה להסכם תביא לחיסכון של כ-20 מיליארד שקל בשנה בתקציב המדינה, ולגידול פוטנציאלי של כ-16 מיליארד שקל בשנה בייצוא הסחורות והשירותים. הסכומים האלה לא כוללים השפעות עקיפות דרמטיות על הפעילות הכלכלית, כמו למשל גידול בפריון וההשפעה של גידול כזה על גביית המסים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הסכם יביא שגשוג כלכלי שלא ידענו כמוהו"

בכנס הערב נאם גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, שאמר כי חזונו המדיני של שר הכלכלה, נפתלי בנט, "יוביל את ישראל למדינה דו לאומית". הרצוג פנה ישירות לשר בנט ואמר: "נפתלי בנט, אתה וחבריך הפכתם לאבות המדינה הדו-לאומית. היא תהיה רשומה על שמכם בטאבו, גם אם אינכם רוצים בכך".

הרצוג התייחס בדבריו ליוזמת השלום הערבית שבמסגרתה הציעו כל מדינות העולם הערבי להכיר בישראל לאחר חתימת הסכם שלום עם הפלסטינים, ואמר כי "ישראל נמצאת היום בזהות אינטרסים עם חלקים נרחבים מהמזרח התיכון סביב החשש מאל קאעדה ומהתגרענות איראן. ישראל צריכה לנצל את ההזדמנות. כפי שבעקבות הסכמי אוסלו נחתם השלום עם ירדן, כך נוכל בעקבות הסכם ליהנות משגשוג כלכלי שלא ידענו כמוהו".

בשיחות שערך לאחרונה עם עיתונאים זרים בישראל, סיפר הרצוג כי הוא משוחח עם ראש הממשלה נתניהו בסוגיות מדיניות ואמר כי "לנתניהו יש את ההבנה וההכרה בחשיבות המשא ומתן, אבל אני מקווה שיהיה לו את האומץ לעשות שלום". הרצוג אמר גם כי "ההחלטה של נתניהו היא לא רק סביב ההסדר אלא סביב היכולת שלו לקיים אותו מתוך הליכוד - הסדר יגבה ממנו מחיר פוליטי והוא יהיה חייב לעשות 'מעשה שרון'".

את התעקשותו של נתניהו להמשיך לבנות בהתנחלויות תוך כדי המשא ומתן כינה הרצוג "חטא כפול", והסביר: "לנתניהו היו מספר אפשרויות במסגרת חידוש התהליך המדיני והוא בחר לשחרר אסירים, חלקם רוצחים שהרגו גברים, נשים וילדים. אני חושב שזה לא מוסרי אבל אם הוא כבר בחר לעשות זאת, לבנות במקביל בהתנחלויות זה כמו לבעוט בבקבוק חלב שאתה עומד לשתות ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully