וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים המליץ על שר ההגנה סיסי כמועמד לנשיאות

27.1.2014 / 16:45

סיסי הועלה לדרגת פילדמרשל והתפטר מהצבא כדי להתמודד לנשיאות כיורשו של מוחמד מורסי - האיש שהדיח מהשלטון לפני חצי שנה. הוא צפוי להכריז על קמפיין הבחירות בימים הקרובים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

הטלוויזיה הממלכתית במצרים הודיעה כי שר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, התפטר מתפקידו כדי להתמודד על נשיאות המדינה. התפטרותו תיכנס לתוקף בהמשך השבוע. מוקדם יותר היום, ולקראת שחרורו מהצבא, הנשיא הזמני עדלי מנסור העלה את הגנרל סיסי לדרגת פילדמרשל, דרגת הקצונה הגבוהה ביותר בצבא מצרים.

מפקד צבא מצרים ושר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי. אתר צבא מצרים, אתר רשמי
סיסי, במרכז, נוסע במצעד צבאי בקהיר/אתר רשמי, אתר צבא מצרים

סיסי נפגש אחר הצהריים עם המועצה הצבאית בקהיר. חברי המועצה העניקו לו את אישורם ואת ברכת הדרך כדי להתמודד על הנשיאות. סגנו של סיסי, סדקי סובחי, מונה במקומו לשר ההגנה.

מקור ביטחוני בקהיר אמר כי "כל חברי המועצה אישרו את מועמדתו של סיסי לנשיאות". לדבריו, סיסי צפוי להכריז בעוד כמה ימים על קמפיין הבחירות שלו. הבחירות לנשיאות צפויות להתקיים בחודשים הקרובים, ולאחר מכן יתקיימו בחירות לפרלמנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סיסי הדיח מהשלטון את הנשיא מוחמד מורסי בחודש יולי 2013. הוא נחשב למועמד הפופולרי ביותר, אם לא היחיד, לרשת אותו בתפקיד. היה זה הצעד הראשון במלחמתו בתנועת "האחים המוסלמים", שבהמשך הוגדרה כארגון טרור במצרים.

לפני עשרה ימים אישרו אזרחי מצרים את החוקה החדשה. מעל 90% מהמשתתפים במשאל העם, שנערך במשך יומיים, תמכו באישור החוקה, במה שהתפרש כהבעת אמון מוחלטת בצבא ובסיסי בפרט.

בסוף השבוע האחרון נהרגו עשרות מפגינים בהתקהלויות לציון שלוש שנים להפלת משטר מובארק. העיתונות המצרית הרשמית, הנאמנת לסיסי ונמצאת בשליטת הצבא, השמיטה כל זכר לאירועים האלימים. העיתון אל-אהראם, לדוגמה, בחר לציין כי "העם המצרי גינה ברחובות את הטרור וחגג בהמוניו עם הצבא (...) מיליוני המצרים שרו עבור סיסי, עבור הצבא ועבור המשטרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully