וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הפיגועים נמשך: הרוג בפיצוץ ליד קולנוע בקהיר

24.1.2014 / 17:53

זהו הפיצוץ הרביעי היום בבירת מצרים, בצל יום השנה ה-3 להדחת מובארק. כמה פצועים פונו לבתי החולים. במקביל, נעצרו חשודים בביצוע הפיגוע הבוקר במפקדת הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פיצוץ רביעי בבירת מצרים: אדם נהרג וכמה בני אדם נפצעו בפיצוץ שאירע אחר הצהריים (שישי) ליד קולנוע ראדוביס במחוז חראם שעיר גיזה - חלק ממטרופולין קהיר, כך דיווחו כלי התקשורת במדינה.

ככל הנראה הוא נגרם כתוצאה מהשלכת רימון רסס. הבוקר נהרגו חמישה בני אדם ועשרות נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת מחוץ למפקדת הביטחון במרכז קהיר. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי עדי ראייה כי עשן היתמר מעל האזור, וכי חמושים פתחו באש על המבנה מיד לאחר הפיצוץ. כלי התקשורת במצרים דיווחו כי נעצרו כמה חשודים בביצוע הפיגוע הבוקר.

שני פיצוצים נוספים אירעו היום בגיזה. מטען הושלך לעבר מכונית משטרה והביא למותו של אדם אחד ו-11 פצועים. מטען אחר התפוצץ ליד תחנת משטרה במחוז טלביה בגיזה, באזור הפירמידות, ללא נפגעים.

האירועים האחרונים מתרחשים יום לפני יום השנה השלישי ל"מהפכת 25 בינואר", אשר הביאה לנפילתו של הנשיא חוסני מובארק ב-2011, וברקע הקריאות להפגנות ענק נגד המשטר החדש.

כותרות אחרונות ממצרים:
החולות הנודדים של הטרור: מסיני לתוככי מצרים. פרשנות
מצרים: 5 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע משולב בקהיר
אתמול: אופנוענים רצחו חמישה שוטרים מדרום לקהיר

חמישה הרוגים ועשרות פצועים בסדרת פיגועי טרור בקהיר, ינואר 2014. רויטרס
נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע הבוקר במפקדת הביטחון בקהיר/רויטרס

ארגון "אנסאר בית אל-מקדס" המזוהה עם אל-קאעדה קיבל אחריות לפיגוע שאירע הבוקר. מדובר באותו ארגון שקיבל אחריות גם לירי הרקטות השבוע לעבר אילת וניתן לשער שישראל ומצרים משתפות פעולה במאבק נגד קבוצה הזו. הארגון מפעיל רשת של פעילי טרור - מצרים ואזרחים זרים, והצליח לבסס תמיכה גם בקרב האוכלוסייה הבדואית בסיני.

המתיחות הגואה לקראת יום השנה החלה לתת אותותיה גם אתמול בבוקר, עם רציחתם של חמישה שוטרים מצרים במחסום בעיר בני סוויף, כ-120 קילומטרים מדרום לקהיר. מתנקשים רעולי פנים פתחו בירי לעבר השוטרים מכלי נשק אוטומטיים ונמלטו בשני אופנועים. עוד שני שוטרים נפצעו ופונו לבית החולים. באירוע ביטחוני חמור נוסף אתמול, חשפו כוחות הביטחון של מצרים מטען חבלה גדול בעיר פורט סעיד. כמו כן, בשבוע שעבר נהרגו שמונה מתומכי "האחים המוסלמים" בעימותים עם כוחות הביטחון ברחבי מצרים, ברקע ההצבעה על החוקה החדשה, שאושרה ברוב מוחלט.

מחר יצוין כאמור יום השנה למהפכת 25 בינואר 2011. שלוש שנים חלפו מאז אותה הפגנת המונים שהובילה לנפילתו של הנשיא חוסני מובארק, ולשינוי פניה של המדינה. הצבא אמנם הצליח לייצב את השלטון החדש, ועוד השנה צפויות בחירות לנשיאות ולפרלמנט, אך עדיין, המחאה נגד המשטר החדש נמשכת. כל יום יוצאים מאות אם לא אלפים לרחובות כדי למחות על סילוקם של "האחים המוסלמים". אבל הפיגועים היום לא יסייעו להם בגיוס עוד תומכים למחאה המתוכננת למחר נגד הצבא - להיפך. הפיגועים יוצרים זיקה בעיני הציבור הרחב בין "האחים המוסלמים" לבין הטרוריסטים על אף שלא קיים קשר כזה בהכרח. עדיין, חלקים נרחבים מהאוכלוסייה תומכים ב"אחים המוסלמים", וקשה לראות את המציאות הפוליטית והביטחונית של מצרים מתייצבת בתקופה הקרובה, ללא אפילו קמצוץ של שיתוף פעולה בין הצבא לבין היריבים המושבעים.

מכתש שנוצר לאחר פיצוץ בעימותים בקהיר. רויטרס
זירת הפיגוע הבוקר/רויטרס
בקהיר לאחר פיצוץ נוסף בעימותים.. רויטרס
בקהיר לאחר פיצוץ נוסף בעימותים./רויטרס
עימותים בקהיר בין המפגינים לבין כוחות המשטרה. רויטרס
עימותים בין מפגינים למשטרה בקהיר/רויטרס
עימותים בקהיר בין המפגינים לבין כוחות המשטרה. רויטרס
עימותים בקהיר בין המפגינים לבין כוחות המשטרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully