וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסדר טיעון עם ברבי, שהרג שלוש ב"פגע וברח"

גלעד גרוסמן

23.1.2014 / 15:02

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט ולמשפחות הקורבנות כי הוחלט לקבל את ההסדר, במסגרתו האישום המרכזי של הריגה יוחלף בגרימת מוות ברשלנות. ההחלטה - בעקבות התייעצות עם המשפחות

שושן ברבי בדיון בעתירתו נגד עיריית נתניה,דצמבר 2012. ניב אהרונסון
כתב האישום המקורי כלל סעיפים של הריגה, הפקרה, נהיגה בשכרות, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה ועבירות סמים. ברבי בבית המשפט, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד כי החליטה לחתום על הסדר הטיעון שגובש עם שושן ברבי, במסגרתו הוא יודה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, במקום הריגה. הסדר הטיעון קיבל את תמיכתו של פרקליט המדינה היוצא, משה לדור, אך לא נחתם במהלך כהונתו. כעת, גם הפרקליט הנוכחי, שי ניצן, הביע תמיכה בהסדר.

בספטמבר אשתקד הוגש נגד ברבי כתב אישום חמור בגין הריגה, הפקרה, נהיגה בשכרות, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה וביצוע עבירות סמים. על פי כתב האישום המקורי, ברבי, תושב נתניה בן 36, נהג תחת השפעת אלכוהול בעת שדרס למוות את אלכסנדרה רובינוב בת 67 תושבת נתניה, סטבלנה יגודייב בת 56 תושבת דימונה ובתה, שושנה יגודייב בת 25. לאחר מכן, נטען, נמלט מהזירה וניסה לשכנע את אחד מעובדיו לטעון שהוא הנהג.

עוד בפרשת ה"פגע וברח":
בת ההרוגה בפגע וברח: "ברבי מתחמק מהעונש"
המהדורה | גם אתם התעצבנתם מעסקת הטיעון של שושן ברבי?
מסתמן: ברבי לא יואשם בהריגת שלוש הנשים בנתניה

חשד לפגע וברח בנתניה, שלוש נשים נהרגו, אוגוסט 12. שלומי גבאי
לאחר התאונה, הסתתר ברבי באזור התעשייה בנתניה עד שנלכד על ידי המשטרה. זירת התאונה/שלומי גבאי

על פי כתב האישום המקורי, לפני התאונה שתה ברבי שני בקבוקי בירה ובהמשך שתה עוד כמה בקבוקים. בשעות הערב, לאחר ששתה פעם נוספת, נסע ברבי עם הנאשם השני בתיק, אורן חנונה, בשדרות בן צבי בעיר, כשרמת האלכוהול בדמו עולה על המותר בחוק, ואז פגע בשלוש בנות המשפחה. לאחר התאונה, הסתתר ברבי באזור התעשייה בנתניה עד שנלכד על ידי המשטרה.

הפרקליטות בישרה גם למשפחות הקורבנות על הסדר הטיעון שנחתם, והוסיפה כי לאחר שקילה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק, כפי שהתבררו במהלך החקירה וההליך המשפטי, כמו גם עמדת המשפחות, הוחלט על צעד זה. הצדדים לא הגיעו להסכם בנוגע לעונש, והפרקליטות צפויה לבקש עונש של כ-15 שנות מאסר. הכרעת הדין במשפט תינתן בחודש הבא, ויתאפשר למשפחות ההרוגות לעתור לבג"ץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

על פי הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, יתוקן כתב האישום כך שסעיפי עבירות ההריגה יומרו בשלוש עבירות של גרם מוות ברשלנות, ואילו סעיף הנהיגה בשכרות יימחק. יתר העבירות, ובהן הפקרה, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה ועבירות סמים ייוותרו על כנן.

מהפרקליטות נמסר כי הסדר הטיעון הושג בשל קשיים ראייתיים בתיק. בשלב ניהול ההוכחות בבית המשפט, התגלו קשיים מסוימים בראיות. במהלך המשפט, הודיעה השופטת כי לטעמה הפרקליטות לא תוכל להוכיח הריגה. מנגד, היא הבהירה כי לא תקבל את טענתו של ברבי כי התאונה הייתה בלתי נמנעת.

"התחושות מאוד קשות, אנחנו מרגישים מופקרים. מרגישים שקרובינו הלכו לשווא", סיפרה לפני כחודש לריסה זטלאווי, בתה של אחת ההרוגות, "כאילו חיים במדינה שהמשטרה והחוק לא יכולים לעשות כלום נגד פושע שיצא מסומם ושתוי. הוא לא עצר והמשיך אחרי המעשה הנוראי שעשה. המשיך לנסוע ולא מצא לנכון אפילו לעצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully