וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוטות שהורעלו בירושלים מתו, מאבק על חיי האחים

שני האחים, בגילאי חמש ושבע, אושפזו במצב קשה מאוד, לאחר ששתי אחיותיהם מתו בעקבות חשיפה לחומר הדברה. אתמול פונו לקבלת טיפול, ושוחררו

צילום: עומר מירון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שני האחים בני החמש והשבע, אחיהן של שתי הילדות שמתו מהרעלה בביתם נמצאים במצב קשה מאוד והרופאים בבית החולים שערי צדק בירושלים נאבקו על חייהם. הערב הועבר האח הצעיר לבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה להמשך טיפול כשהוא מחובר למכונת הנשמה. אחיו הגדול צפוי להצטרף אליו בקרוב. "בשל ההחמרה הקריטית במצבם של האח הצעיר ואחיו בן השבע, והסכנה המידית לחייהם, נקראו צוותים רפואיים ממרכז שניידר להגיע במיוחד לירושלים עם שתי מערכות התמיכה החוץ גופית", נמסר מבית החולים.

מוקדם יותר היום (רביעי) נקבע מותן של שתי אחיותיהם, בנות שנה וחצי וארבע, לאחר שהמשפחה כולה נחשפה לחומר הדברה ממיכל שהושאר על פי החשד בבית לאחר טיפול בבית. הורי הילדים פונו אף הם לבית החולים ומצבם מוגדר קל. כמו כן, שני חובשים של ארגון איחוד הצלה שהוזעקו לזירה פונו לבית החולים במצב קל לאחר שחשו ברע, ככל הנראה בשל חשיפה לחומר המסוכן.

הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"
המרפאה בה טופלו הילדים: "חשבנו שזה הרעלת מזון"
שתי אחיות בנות שנה וחצי וארבע מתו מחשיפה לחומר הדברה

אחד הילדים שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
אחד הילדים מגיע לבית החולים שניידר כשהוא מחובר למכונות ההנשמה, הערב/ניב אהרונסון

מבדיקת האירוע עולה כי ילדי המשפחה ביקרו אתמול במוקד לרפואה דחופה "טרם" משום שחשו ברע, ונשלחו הביתה ללא טיפול – כך סיפר שלמה גרז, מנהל תלמוד התורה שבו לומדים שניים מילדי המשפחה. "הם היו ארבע שעות אתמול בלילה במרפאת חירום - ונתנו להם כדור נגד כאבים", אמר גרז. "אף אחד לא העלה בדעתו שמדובר בהרעלה. בבוקר, כשהם הקיאו, אמרו להם לקחת תרופות נגד הקאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צוותי חילוץ בדירתם של המשפחה שהורעלה מהדברה בירושלים, ינואר 2014. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים,
כוחות החירום מחוץ לבית המשפחה/אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

מנהל המוסד החינוכי סיפר כי קיבל בבוקר שיחת טלפון מאם המשפחה, וזו סיפרה שהייתה טראומה קשה. "מיד לקחתי שניים מחברי הצוות החינוכי לבית החולים כדי לבחון איך ניתן לעזור ולסייע", הוא סיפר. "פגשנו את האב בבית החולים, הא היה בהלם. הוא שבור ורצוץ, מדובר במשפחה חמה".

צוותי חילוץ בדירתם של המשפחה שהורעלה מהדברה בירושלים, ינואר 2014. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים,
בדיקות בבית המשפחה שנפגעה מההרעלה, אחר הצהריים בירושלים/אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

מרשת מיוני 'טרם' נמסר בתגובה: "ראשית מבקשת רשת 'טרם' להביע צער עמוק על הטרגדיה. בני המשפחה הגיעו ל'טרם' במצב כללי טוב ומתלוננים על בחילות לאחר שאכלו את ארוחת הערב. הצוות הרפואי ערך לבני המשפחה בדיקה רפואית מקיפה, ובבדיקות לא התגלה כל ממצא מחשיד. לאחר קבלת תוצאות הבדיקות והענקת טיפול נגד הבחילות שוחררו בני המשפחה לביתם. מיד עם היוודע על פטירת הפעוטה ואשפוז שאר בני המשפחה, התכנס ב'טרם' צוות מומחים לרפואת דחופה ומומחים לרפואת ילדים לבירור המקרה, ולאחר שיחה עם הצוות המטפל בבית החולים נערכה בדיקה ראשונית ממנה עולה כי בני המשפחה קיבלו את המענה הרפואי המיטבי ועל פי הסטנדרטיים המקצועיים המקובלים, בהתאם לתוצאות הבדיקות שהתקבלו. יודגש כי מצבם הכללי של בני המשפחה היה טוב ובשלב בדיקתם לא היו ממצאים מחשידים לבעיה רפואית דחופה. צוות מומחי 'טרם' ימשיך בביצוע בדיקה נסיבות האירוע ובמקביל העביר מיוזמתו למשרד הבריאות את תוצאות המחקר הראשוני".

משפחה בירושלים נחשפה לחומרי הדברה רעילים ונפגעה, פעוטה נפטרה, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
מחוץ לבית המשפחה בירושלים/יואב דודקביץ'

המדביר שריסס במקום נעצר לחקירה, לאחר שנמצא שהוא השאיר מכל עם חומר רעיל מסוג פוספין באחד החדרים בדירה. מפקד מרחב מוריה במשטרה, ניצב-משנה חיים בלומפלד, סיפר כי המדביר טען בחקירתו שבדירה בוצעה הדברה לפני יומיים והבית נאטם. "הוא הנחה את תושבי הבית להישאר בדירה. המשפחה המשיכה לשהות בדירה וחשו לא בטוב". לדברי נצ"מ בלומפלד, החומר המדובר מותר לשימוש בהדברת תולעי עץ ותולעי ספרים, אך אין זה החומר המשמש להדברה רגילה. "המדביר לא נפגע בעצמו, והוא משתף פעולה עם החוקרים", ציין.

סמנכ"ל רפואה בבית החולים שערי צדק, ד"ר עובדיה שמש, הסביר על הטיפול בבני המשפחה: "החומר שהשתמשו בו נקרא פוספין, ולצערנו אין אנטי-דוט, אין חומר שיכול לסתור את פעולתו. לכן, הטיפול הוא טיפול תומך במהותו, ונעשה כל מאמץ לעשות את זה", אמר ד"ר שמש. "ההורים במצב טוב מבחינת גופנית, אך במצב נורא מבחינה נפשית".

חומר ההדברה הרעיל שנמצא בדירה בירושלים, ינואר 2014. שירותי כבאות והצלה ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
מכל החומר הרעיל שהושאר בדירה/מערכת וואלה! NEWS, שירותי כבאות והצלה ירושלים

מפקד תחנת כיבוי האש האזורית, אלי בסון, סיפר כי כוחות הכיבוי הגיעו הבוקר לדירה תוך זמן קצר. "הדלת הייתה נעולה, אבל לשכנה היה מפתח. פתחנו את הדירה, והיה שם ממש ריח של חומר כימי. זה נמצא בבדיקה, אבל ככל הנראה מדובר בחומר זרחן, שהוא מסוכן, וכרגע אנחנו סורקים את הדירה".

בעקבות האירוע, הביע ראש העיר ירושלים ניר ברקת תנחומים בפני המשפחה. "זה ללא ספק אירוע טראגי נוסף בירושלים. המשטרה בודקת את מה שהיא צריכה לבדוק, ואני מניח שיגיעו למסקנות", אמר ברקת. "לי חשוב שהורים יפעילו שיקול דעת, וברגע שילדים לא מרגישים טוב לחבר בין ההרגשה הזו להדברה ולהזעיק מיד את כוחות ההצלה".

(עדכון ראשון - 15:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully