וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"

רונית אבידן-שינפלד

22.1.2014 / 13:54

פרופ' לרפואת ילדים וטוקסיקולוגיה בבר אילן מסביר על התופעות הקשות שנגרמות כתוצאה משאיפת גז "פוספין", שממנה מתו שתי פעוטות ומשפחתן נפגעה. "ילדים הם פגיעים במיוחד"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות הרעלת בני משפחה היום (רביעי) מחומר הדברה בדירתם בירושלים, ומותה של פעוטה בת שנה וחצי, נעצר המדביר לחקירה, בחשד שהשאיר את החומרים המסוכנים באחד החדרים בבית ללא השגחה. החומר שאותו שאפו בני המשפחה הוא "פוספין", חומר נדיף בצורת גז, המיועד לשימוש בהדברה.

פרופסור יונה אמיתי, מומחה לרפואת ילדים וטוקסיקולוגיה באוניברסיטת בר אילן, הסביר כי מדובר בחומר שאינו מקובל לשימוש ביתי. על התופעות שנגרמות כתוצאה משאיפתו, הוא אמר: "הפוספין פוגע במערכת התוך תאית ובתהליך ניצול החמצן הקיים בגוף. הוא פוגע באיברים הצורכים חמצן, בעיקר במוח, בלב ובריאות". לדבריו, התופעות הצפויות במקרים של שאיפה הן ערפול הכרה וקושי בנשימה, שעלולים להוביל, כפי שקרה במקרה הזה, למוות.

עוד בחדשות:
בת 11 חודשים נפצעה אנוש בנפילה בגינה בראשון לציון
תפנית קטלנית בקייב: 3 מפגינים נהרגו בעימותים
מירי רגב מפתיעה: "לקדם הבאת עובדים זרים לישראל"

חומר ההדברה הרעיל שנמצא בדירה בירושלים, ינואר 2014. שירותי כבאות והצלה ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
הושאר ללא השגחה. מכל החומר הרעיל בבית המשפחה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, שירותי כבאות והצלה ירושלים

"ילדים הם פגיעים במיוחד לתופעות הפוספין, זאת גם בשל כמות החומר הנכנס למערכות שלהם באופן פורפרציונלי למשקל גופם, וגם משום שהפוספין כבד יותר מהאוויר וריכוזו גבוה יותר בשכבות הנמוכות, והילדים נפגעים יותר בגלל גובהם". פרופ' אמיתי הסביר כי לא קיים חומר נוגדן לטיפול בפגיעת פוספין, וכי ניתן לטפל בנפגעים באמצעות טיפול תומך בלבד, הכולל החייאה ושימוש בחמצן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משפחה בירושלים נחשפה לחומרי הדברה רעילים ונפגעה, פעוטה נפטרה, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
דיירי הבניינים הסמוכים פונו. זירת האירוע, הבוקר/יואב דודקביץ'

החומר הרעיל רוסס אתמול בבית המשפחה ברחוב שח"ל בירושלים. כתוצאה מהחשיפה, מתה הבוקר פעוטה בת שנה וחצי, ואחותה נפגעה באורח אנוש ופונתה לבית החולים שערי צדק בעיר תוך פעולות החייאה. ארבעה בני משפחה נוספים שנחשפו לחומר הרעיל פונו לבית החולים, שני ילדים, בני שלוש ושש, שמצבם מוגדר בינוני עד קשה, והוריהם, בשנות ה-30 לחייהם, שמצבם מוגדר קל. צוות לניטור רעלים של כוחות כיבוי האש בבירה הגיע למקום, והורה על פינוי דיירי הבניינים הסמוכים מחשש להתפשטות מסוכנת של חומר ההדברה.

75% מנפגעי חומר הדברה - ילדים עד גיל 4

מחקר של ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים בנושא הרעלה מהדברה מצא כי בני אפס עד ארבע הם הנפגעים העיקריים מחומרי הדברה – הם מהווים 75% מהמקרים. עוד עולה מהמחקר כי רוב מקרי ההרעלה מחומרי הדברה התרחשו בתוך הבית או בחצר. בארגון הסבירו כי העבודה שתינוקות נושמים כ-40 נשימות בדקה, לעומת 16 נשימות של אדם מבוגר, מגבירה את הרעלת הילדים.

"מרבית הילדים שנפגעו מהרעלה הם בגילאי לידה עד ארבע, ילדים אלו הם חסרי ישע ונמצאים בהשגחתם המלאה של מבוגרים האחראים", אמרה מנכ"לית ארגון בטרם, אורלי סילבינגר. "המקרה שקרה היום חמור אף יותר, מאחר שגם אחד ההורים נפגע מהרעלה מחומר ההדברה. אנו חוזרים ומדגישים כי חומרי הדברה מסוכנים למבוגרים אך לילדים במיוחד, ומבקשים בכל מקום בו נערכת הדברה להישמע להוראות המדביר".

משפחה בירושלים נחשפה לחומרי הדברה רעילים ונפגעה, פעוטה נפטרה, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
משפחה בירושלים נחשפה לחומרי הדברה רעילים ונפגעה, פעוטה נפטרה, ינואר 2014/יואב דודקביץ'
משפחה בירושלים נחשפה לחומרי הדברה רעילים ונפגעה, פעוטה נפטרה, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
משפחה בירושלים נחשפה לחומרי הדברה רעילים ונפגעה, פעוטה נפטרה, ינואר 2014/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully