וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצה מתקתקת: מצוד בסוצ'י אחרי 3 "אלמנות שחורות"

הרוסים חוששים שרוזאנה איברגימובה בת ה-22 כבר חדרה לכפר האולימפי. אובמה הציע לפוטין סיוע באבטחת המשחקים, וספינות אמריקניות יעגנו בסמוך למקרה חירום

רוזאנה איברגימובה, מבוקשת בחשד לקשירת קשר לביצוע פיגוע בכפר האולימפי. סוצ'י, ינואר 2014. AP
רוזאנה איברגימובה, בת 22. האלמנה השחורה בצ'אדור הוורוד/AP

כוחות הביטחון הרוסיים מנהלים מצוד אחר שלוש מחבלות מתאבדות, שאחת מהן ככל הנראה כבר הצליחה לחדור לכפר האולימפי בסוצ'י. המשטרה הרוסית פרסמה עלונים המציגים את פניה של רוזאנה איברגימובה, בת 22, אלמנתו של בדלן צ'צ'ני. היא מבוקשת בחשד לקשירת קשר לביצוע פיגוע בכפר האולימפי. טקס הפתיחה של משחקי החורף יהיה ב-7 בפברואר.

נקמה שחורה: סיפורן המצמרר של המתאבדות המוסלמיות

בארצות הברית הביעו בסוף השבוע פקפוק בהכנות הביטחוניות לקראת המשחקים, אך אתמול כבר נשמעו קולות שונים בנושא. מייקל מקאוול, יו"ר הוועדה לביטחון הפנים בבית הנבחרים, בא אמש לסוצ'י, ואמר כי הוא "מתרשם" מעבודתם של כוחות הביטחון המקומיים. ואולם, הוא הביע חשש שכמה מהמחבלים או המחבלות נמצאים בשטח. "אנחנו יודעים שחלקם כבר הגיעו", אמר. "במקרה שלה (איברגימובה) זה אמיתי, אבל אנחנו לא יודעים כמה עוד 'אלמנות שחורות' יש שם".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח אמש בטלפון עם עמיתו הרוסי פוטין, והציע לו לסייע באבטחת הכפר האולימפי. שתי ספינות קרב רוסיות יוצבו בים האדום למקרה חירום. במקביל גיבש הפנגטון תכנית לחילוץ בני ערובה במקרה של פיגוע טרור בסוצ'י. התכנית נועדה להתגבר על הקשיים שהרוסים עלולים להערים על כניסתם של כוחות זרים לכפר במקרה אסון.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י לקראת אולימפיאדת החורף. RIA-Novosti, Alexei Nikolsky, Presidential Press Service, AP
פוטין בסיור בכפר האולימפי/AP, RIA-Novosti, Alexei Nikolsky, Presidential Press Service

בפנטגון למדו את המבנה ההררי של סוצ'י, השוכנת למרגלות הרי הקווקז ולחופי הים השחור. מחלקת המדינה בוושינגטון הזהירה את האמריקנים המתכננים להגיע לאולימפיאדה, כי עליהם לנקוט אמצעי זהירות מרביים מחשש לפיגועים.

בתחילת השבוע קיבל ארגון טרור איסלאמי אחריות לשני פיגועי ההתאבדות בעיר הרוסית וולגוגרד, שבהם נרצחו 34 בני אדם בחודש שעבר. בקלטת שפרסמו נציגי הארגון, הם איימו לעשות פיגועים בסוצ'י, והזהירו את הנשיא פוטין: "אם תערוך את האולימפיאדה, נעניק לך מתנה - לך ולכל התיירים שיבואו לכאן".

לקראת סוצ'י - כותרות נוספות
סיפורן המצמרר של המתאבדות המוסלמיות ברוסיה
ארגון טרור מאיים על פוטין: הכנו לך הפתעה בסוצ'י
תעלומה ברוסיה: 6 גופות ומטעני חבלה ליד סוצ'י
פוטין יאפשר הפגנות בסוצ'י - בפיקוח השירות החשאי

שוטרים רוסים במחצ'קלה, בירת דאגסטן. ינואר 2014. רויטרס
שוטרים רוסים מיחידה מובחרת. המתח הביטחוני בשיא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully