וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין ממליץ: לקיים בחירות חוזרות בנצרת

עלי סאלם ניצח אמנם בבחירות, אך ספירה חוזרת של קולות בעייתיים הצביעה על מהפך לזכות ראמז ג'רייסי בפער של 9 קולות. לאור הפער הזעום, החליט היועץ להורות על סיבוב נוסף

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
פגמים בהליך הבחירות. וינשטיין/טלי מאייר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (שלישי) כי הוא סבור שיש להורות על עריכת בחירות חדשות לראשות העיר נצרת. זאת, בשל פגמים שנפלו בהליך הבחירות.

בעמדת היועץ, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת, נטען כי בשל חומרת הטענות שהעלה המועמד המנצח עלי סאלם, שספירה חוזרת של הקולות הצביעה על כך שבעצם הפסיד בפער זעום בבחירות לראמז ג'רייסי, נערכו בדיקות עובדתיות ומשפטיות בשיתוף הגורמים המוסמכים במשרד הפנים, בשב"ס ובמשרד המשפטים. על יסוד בדיקות אלה גובשה עמדת היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הפנים. פער הקולות הזעום, העומד כרגע על 9 קולות בלבד, יכול לדעת וינשטיין להטות את הבחירות, ולכן יש לערוך אותן מחדש.

עוד על מערכת הבחירות הסוערת בנצרת:
מקורבי ראש העיר המודח: "תוצאה תמוהה, אנחנו ננצח"
בגלל 9 קולות: ראש העיר נצרת שהודח - ישוב לכיסאו

חבר הכנסת  טאלב א- סנע, עלי סלאם סגן ראש העיר ואביו של הרוצח באסל סלאם, ראש העיר של נצרת ראמז ג'רייסי  וחברת הכנסת חנין זוהבי. באדיבות אתר: בוקרא,
ראש העיר הנוכחי סאלם/באדיבות אתר: בוקרא

בבחירות לרשויות המקומיות בחודש אוקטובר האחרון ניצח עלי סאלם את ראמז ג'רייסי, ראש עיריית נצרת ב-19 השנים האחרונות, בהפרש זעום של 22 קולות בלבד. אולם, בעקבות ערעור שהגיש המועמד המפסיד, ג'רייסי, נספרו מחדש 47 קולות שנפסלו על ידי ועדת הבחירות, רובן מקלפי למוגבלי ניידות. לפני כשלושה שבועות פורסמו התוצאות, אשר הצביעו על מהפך ועל נצחונו של ג'רייסי בפער זעום של תשעה קולות.

אחרי הבחירות, הוציאו ג'רייסי ומפלגת חד"ש צו מניעה לפרסום תוצאות הבחירות, בטענה כי 90 מעטפות פסולות היטו את תוצאות הבחירות. ב-30 באוקטובר הסיר בית המשפט העליון את הצו שמנע את פרסום התוצאות, ושלח את ג'רייסי ובאי כוחו להגיש ערעור על תוצאות הבחירות. באותו יום הכריזה באופן רשמי ועדת הבחירות המקומית כי סאלם הוא ראש העירייה הנבחר.

לפני כחודש קיבל בית המשפט המחוזי בנצרת חלק מהערעור שהגיש ג'רייסי, ופסק כי מתוך כ-90 קולות שנפסלו, ייפתחו 47 מעטפות. הספירה החוזרת הצביעה על מהפך ועל נצחונו של ג'רייסי בפער זעום של תשעה קולות. ב-37 מתוך 47 הקולות שנספרו מחדש זכה ג'רייסי. סאלם קיבל שישה בלבד, ובשלושה האחרים התחלקו ח"כ חנין זועבי (שני קולות) והמועמד הנוסף יוסף איעד. כאמור, לאור העובדה שבסופו של דבר לא היה מדובר בתוצאה חד-משמעית המצביעה על ניצחון מובהק למי מבין הצדדים, וכן עקב עתירות שהגיש בנושא ראש העיר המודח סאלם, החליט היום היועץ וינשטיין להמליץ על קיום בחירות חוזרות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully