וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פחות מ-50% סיכוי להסכם בין ישראל לפלסטינים"

בראיון ל"ניו יורקר" הביע הנשיא האמריקני פסימיות בנוגע לסוגיית הגרעין האיראני ולמלחמה בסוריה, הקשורות לדבריו לתהליך השלום בין הצדדים. "הסדר הישן באזור כבר לא תקף"

אובמה מכריז על שינויים בתקנות הביון, ינואר 2014. רויטרס
פסימי. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה/רויטרס

פסימיות זהירה: בעוד ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי פועל נמרצות לגיבוש הסכם מסגרת בין ישראל לפלסטינים כחלק ממאמציו להשגת הסכם שלום בין הצדדים, הנשיא האמריקני ברק אובמה מאמין כי הסיכוי להשגת הסכם סופי, שיפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הוא "פחות מ-50%".

עוד בוואלה! חדשות:
פעוט והוריו נהרגו בפיצוץ גז בדירה בירושלים
"המקום נראה כמו פיגוע, הבית שלי הרוס עד היסוד"
וינשטיין: החשדות נגד ניצב ארביב - מידע חדש שטרם נבדק

בראיון נרחב שהעניק למגזין "ניו יורקר", שבו סיפר בין היתר על התנסויותיו בסמים קלים בצעירותו, התייחס אובמה למצב במזרח התיכון ועל המאמצים להשגת הסדר בשלוש סוגיות מרכזיות – תכנית הגרעין האיראנית, מלחמת האזרחים בסוריה ותהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. על אף הפסימיות שהפגין בנוגע לסיכויים להגיע להסכמים באותן סוגיות, הוא הבהיר: "בכל שלושת המקרים אנו מסוגלים 'לדחוף את הסלע' במעלה ההר ולייצב אותו כך שלא יתגלגל עלינו בחזרה".

ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
מתאמץ. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם ציפי לבני וסאיב עריקאת/AP

קרי מצדו, ממשיך במאמצים לקידום המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. היום צפויים שרת המשפטים ציפי לבני והשליח המדיני המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, לנחות בוושינגטון ולהיפגש עם שר החוץ האמריקני. קרי ידון עמם ב"הסכם המסגרת" שבכוונתו להציג בקרוב לישראל ולרשות הפלסטינית. בהמשך השבוע תגיע לוושינגטון גם משלחת בכירה מטעם הרשות הפלסטינית לדיונים בנושא עם קרי ואנשי צוותו.

לדברי אובמה, סוגיית הגרעין האיראני ומלחמת האזרחים בסוריה קשורות לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. "אני מאמין כי האזור עומד בפני שינויים מהירים ומהותיים. חלקם שינויים דמוגרפיים, טכנולוגיים ואף כלכליים. הסדר הישן, מאזן הכוחות הישן, כבר לא בתוקף. השאלה היא מה הלאה?".

קרי תכנן להגיע בשבוע שעבר לישראל, אך נאלץ לבטל את הגעתו בשל ההכנות לוועידת השלום בנושא סוריה שתיפתח ביום רביעי הקרוב בז'נבה. נסיעתם של לבני ומולכו לוושינגטון מאפשרת לו להמשיך להתקדם בגיבוש הסכם המסגרת, גם מבלי לבקר לצורך כך בישראל. קרי המשיך לעסוק בסוגיה גם בפגישותיו בשבוע שעבר עם שרי החוץ של הליגה הערבית, אותם ניסה לשכנע להביע תמיכה בתכניתו במטרה להקל על הפלסטינים לקבל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully