וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ג'יהאד איסלאמי נפצע קשה בתקיפת חיל האוויר בעזה

בצה"ל אישרו כי כלי טיס תקפו מטרת טרור ברצועה ופגעו באחמד סעד בן 22, שהיה מעורב בירי רקטות לעבר ישראל בימים האחרונים. הפלסטינים מדווחים כי בן 12 נפצע בינוני בתקיפה

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

המתיחות נמשכת: אחרי תקיפה של צה"ל ברצועת עזה במהלך הלילה, חיל האוויר תקף הבוקר (ראשון) בלב העיר עזה. על פי דיווחים פלסטיניים, פעיל הג'יהאד האיסלאמי אחמד סעד בן ה-22 נפצע באורח קשה בתקיפה, יחד עם ילד בן 12 שנפצע באורח בינוני, בתקיפת אופנוע בין השכונות שייח רדואן לג'בליה.

בצה"ל אישרו כי חיל האוויר פגע בסעד בתקיפה. "סעד עסק בימים האחרונים בירי רקטות לעבר יישובי ישראל ובתכנון פיגועי ירי תלול מסלול נוספים", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "צה"ל פעל להסרת איום מידי על אזרחי ישראל". עוד נמסר כי סעד היה אחראי באופן אישי לירי הרקטות לעבר אשקלון ביום חמישי האחרון וכי הוא היה מעורב בעבר בירי רקטות לעבר ישראל ובהטמנת רקטות.

ניסיון חיסול בעזה הבוקר, ינואר 2014. רויטרס
האופנוע שנפגע מתקיפת צה"ל בעזה, הבוקר/רויטרס

בהודעת דובר צה"ל ציינו כי סעד השתתף בירי תלול מסלול במהלך מבצע "עמוד ענן" ובמהלך סבב ההסלמה במרץ 2012. "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון לביצוע פעילות טרור. צה"ל ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל", נכתב בהודעה.

אמש נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, והתפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. התרעת "צבע אדום" נשמעה ביישובים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, סמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. באזור נשמע פיצוץ, אולם מיקום הנפילה טרם התברר. בעקבות השיגור, תקפו כוחות צה"ל מטרות בעזה. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו שני מוקדים של פעילות טרור בדרום הרצועה ובמרכזה.

עוד על המתיחות בדרום:
בפעם השלישית תוך שבוע: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה
בשל הירי הגובר: צה"ל מאבד את הסבלנות מול חמאס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
ירי הרקטות גבר מתחילת השנה/רויטרס

הרקטה שהתפוצצה אמש בשטח ישראל היא האחרונה בשורת שיגורים בימים האחרונים. ביום חמישי האחרון נורו שש רקטות לעבר אשקלון ויישובי מועצה אזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים או נזק. מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש מהרקטות, והאחרונה התפוצצה בשטח פתוח. בתגובה, תקף חיל האוויר מטרות ברצועת עזה. הפלסטינים דיווחו על חמישה נפגעים בתקיפות. כמה ימים לפני כן, ביום שני, שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה, והתפוצצו בשטח ישראל, מבלי לגרום לנזקים או נפגעים. כמה שעות לאחר מכן תקף צה"ל אתרים של הג'יהאד האיסלאמי בחאן יונס ובדיר אל-בלח. כמו כן, הותקף אתר של גדודי אל-קודס בתוך העיר עזה.

על פי נתוני דובר צה"ל, מתחילת 2014 היו 13 שיגורים מהרצועה, מהם שמונה נפלו בשטח ישראל ושלושה יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". זאת לעומת 46 נפילות בכל שנת 2013 וחמישה יירוטים.

"לא מזהים רצון להסלמה בעזה"

גורם ביטחוני בכיר טען הבוקר כי המתיחות האחרונה באזור הדרום אינה מעידה על רצון להסלמה מצד הפלגים המרכזיים ברצועת עזה. "אנחנו לא מזהים מוטיבציה אצל חמאס או הג'יהאד האיסלאמי לשבור את הכלים ולאפשר שיגורי רקטות לעבר ישראל", אמר הגורם הבכיר.

לדבריו, הרקע לירי הגובר בתקופה האחרונה הוא מחלוקות פנימיות ברצועה. "המסרים התקיפים של 'דיר באלק' שהועברו דרך מצרים לחמאס מועילים. הם מאוד מתאמצים למנוע שיגורים, אין להם רצון להסלמה", הסביר הגורם, אך אמר: "אנחנו כן מזהים חוליות שיגור רקטות סוררות בקרב ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלאמי. בשורה התחתונה – את ישראל לא מעניין מי יורה, ולכן חיל האוויר הישראלי מגיב בצורה נקודתית להתקפות. אם השיגורים יימשכו, צה"ל יחריף את התגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully