וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "כל עוד אני נשיא, מרקל לא צריכה לדאוג"

למחרת הנאום שבו הכריז על רפורמה בתכנית המעקבים, שיגר הנשיא האמריקני מסר פייסני לעבר אחת מ"קורבנות" הציתותים: "לא צריך ולא רוצה לפגוע באמון בינינו על ידי מעקב"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו באובמה מציג את הרפורמה בתכנית המעקבים)

יום אחרי שהציג את הרפורמה בתכנית המעקבית שרבים ייחלו לה, שיגר אמש (שבת) נשיא ארצות הברית ברק אובמה מסר פייסני לעבר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ש"נפלה קורבן" להאזנות של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA). "אני לא צריך ולא רוצה לפגוע בקשר הזה על ידי מנגנון מעקב שפוגע בתקשורת ובאמון שיש בינינו", אמר אובמה בראיון לערוץ הטלוויזיה הגרמני ZDF, ששודר אמש. "מה שאוכל לומר הוא שכל עוד אני הנשיא של ארצות הברית, הקנצלרית לא תצטרך לדאוג מכך", הוסיף.


עוד על האזנות הסתר ומסמכי סנודן:
ברק אובמה: "לא נאזין יותר לחברים קרובים"
מכרה זהב: "ארה"ב יירטה 200 מיליון מסרונים ביום"
נתניהו על הציתותים מצד ארה"ב: "יש דברים שלא עושים"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. ברלין, יוני 2013. רויטרס
"לא רוצה לפגוע באמון בינינו". נשיא ארה"ב וקנצרלית גרמניה בברלין, אוקטובר 2013/רויטרס

ביום שישי נשא אובמה נאום שבו הכריז על השינויים שיחולו בפעילות איסוף המידע המודיעיני של ארצות הברית. "סוכנויות המודיעין שלנו ימשיכו לאסוף מידע לגבי כוונותיהן של ממשלות זרות – בניגוד לאזרחים פשוטים – ברחבי העולם, ממש כפי ששירותי המודיעין של כל מדינה אחרת עושים. לא נתנצל פשוט כי שירותי המודיעין שלנו טובים יותר", אמר אובמה. הוא הסביר כי "אנו לא יכולים למנוע מתקפות טרור או איומי סייבר בלי יכולת מסוימת לחדור לתקשורת הדיגיטלית – בין אם כדי לסכל מזימת טרור, לעצור וירוס שמאיים על הבורסה, להבטיח שלא היתה חדירה למערכות פיקוח הטיסות – או להבטיח שהאקרים לא מרוקנים את חשבונות הבנק שלכם".

דברים אלו של הנשיא האמריקני כוונו בעיקר לאזרחים מן השורה, שרבים מהם סבורים כי שיטות איסוף המידע הקיימות פוגעות בפרטיותם. לצד זאת, הנאום כוון גם למנהיגים הזרים, שהביעו בחודשים האחרונים תרעומת על תכנית המעקבים שמפעילה המעצמה האמריקנית, גם כלפי ידידותיה הקרובות ביותר. "החבר'ה בסוכנות לביטחון לאומי הם חברים ומשפחה שלנו", הסביר אובמה.

שבועות מספר אחרי שהגישו לידיו שורה של המלצות לרפורמות בתכנית המעקבים, הודיע אובמה: "אני מאמין שאנחנו צריכים גישה חדשה. הוריתי לשנות את איסוף הנתונים בהיקף גדול כפי שהוא קיים כיום, ולהביא להקמת מנגנון שמשמר את היכולות שאנחנו צריכים, ללא שמירה של הנתונים האלה בידי הממשל". הנשיא האמריקני הדגיש כי השינוי ייעשה בשני שלבים, כאשר החלק הראשון ייכנס לתוקף באופן מידי ויגביל את שיחות הטלפון שניתן להאזין להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully