וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהנדס אמריקני ניסה להבריח לאיראן תכניות ה-F-35"

רשת איי-בי-סי דיווחה כי האיש, בעל אזרחות אמריקנית ואיראנית, גנב מסמכים סודיים שכללו את תכניות ייצור מטוס הקרב היקר בעולם. הוא נעצר בשדה התעופה לפני שנמלט לטהראן

עריכה: יאיר דניאל

צפו: הצצה לאימוני ה-F-35 בבריטניה

מהנדס אמריקני שעבד בכמה חברות גדולות לפיתוח אמצעי לחימה, בעל אזרחות כפולה – אמריקנית ואיראנית, ניסה להבריח מסמכים סודיים שכללו שרטוטים של מטוס הקרב העתידי מסוג F-35 – כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת איי-בי-סי האמריקנית. על פי הדיווח, המהנדס, מוזאפר חזאי שמו, נעצר בשבוע שעבר בשדה תעופה בארצות הברית בעת שניסה לברוח לאיראן דרך גרמניה.

עוד חדשות מהעולם:
משאל העם - המבחן שיקבע אם סיסי יוכל להיות נשיא
פשיטה על הארגון שמאחורי המשט: "קשור לאל-קאעדה"
אל-קאעדה אחראי ל-95% מפיגועי ההתאבדות בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס התקיפה היקר בעולם. ה-F-35 בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כמה חודשים הכין חזאי, שעבד בין השאר עבור חברת הענק "פראט אנד וויטני", 44 קופסאות קרטון אשר הכילו, כך לפי הדיווח, שרטוטים טכניים רגישים הקשורים למטוס המתקדם, מתוך כוונה להעביר אותם לרפובליקה האיסלאמית. הוא שלח אותם מקונטיקט לנמל בקליפורניה, בטענה כי מדובר בספרים ובציוד לקולג'. אולם, אנשי המשרד לביטחון המולדת בשיתוף עם רשויות המכס הצליחו לאתר בחודש נובמבר האחרון את המשלוח, ובו נמצאו עשרות מסמכים עם מידע ביטחוני רגיש אותם גנב לכאורה. בשבוע שעבר, כאמור, הוא נתפס בעת שניסה לצאת מתחומי ארה"ב. אם יורשע חזאי, עשוי בית המשפט לגזור עליו עשר שנות מאסר וקנס בסך רבע מיליון דולרים.

מטוס ה-F35 נחשב למטוס התקיפה היקר בעולם. עלות הפיתוח שלו נאמדת בסכום של 400 מיליארד דולרים, והוא אמור להחליף את מטוסי הקרב של המארינס ושל חיל הים. ה-F-35 נחשב גם למטוס הקרב העתידי של חיל האוויר הישראלי. באוקטובר 2010 חתמה ישראל על עסקת רכישה של 19 מטוסים תמורת 2.75 מיליארד דולרים. הם מיועדים להיקלט בבסיס נבטים של חיל האוויר החל משנת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully