וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד על פרשת הבגידה: אני חווה תקופה קשה - ופרטית

600 כתבים הוזמנו להאליזה כדי לשמוע על תכניתו הכלכלית של פרנסואה הולנד. הנשיא הודה באירוע כי הוא עובר טלטלה, ואמר כי מדובר בעניין אישי, שבכוונתו להתייחס אליו בעתיד

צילום: FRANCE 24, עריכה: טל רזניק
ואלרי טרירוויילר, זוגתו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד. AP
ואלרי טרירוויילר. מאושפזת בבית החולים בשל "מרה שחורה"/AP

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, עמד הערב (שלישי) בפני אחד האתגרים הפומביים הקשים ביותר בקריירה הפוליטית שלו, כאשר כינס את מסיבת העיתונאים השנתית שלו. 600 הכתבים שהוזמנו לארמון האליזה ביקשו כולם להתמקד בשאלה אחת בלבד: כיצד הולנד מתכנן להיחלץ ממשולש האהבה שנקלע אליו, הכולל את זוגתו ואלרי טרירוולייר ואת השחקנית הצעירה זו'לי גאייה. הסקרנות רבה: לפני שש שנים, הנשיא הקודם, ניקולא סרקוזי, כינס מסיבת עיתונאים כדי להכריז שעזב את אשתו לטובת אישה אחרת.

אלאן ברלו, ראש אגודת העיתונאים בארמון האליזה, זכה לשאול את השאלה הראשונה. "אדוני הנשיא, ברצוני לשאול שאלה ישירה: האם ואלרי טרירוולייר היא עדיין הגברת הראשונה של צרפת?". ברלו ציין כי העולם מצפה שהולנד יתייחס לנושא לפני ביקורו הצפוי בארה"ב בחודש הבא, כאשר השניים אמורים לסעוד יחד בוושינגטון. הולנד השיב: "אני מבין את השאלה שלך. כל אדם, בחייו האישיים, יכול לחוות קשיים. יש רגעים קשים. אך יש לי עיקרון ברור: יש לטפל בעניינים פרטיים באופן פרטי. אין זה הזמן או המקום לדון בכך. כיוון שאיני משיב על כך היום, אעשה זאת במועד שבו נקבת (כלומר, לפני הביקור בארה"ב, ב-11 בפברואר).

נשיא צרפת פרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים בפריז. 14 בינואר 2014. רויטרס
הולנד, מאזין לשאלות העיתונאים, הערב בארמון האליזה/רויטרס

הולנד, יו"ר המפלגה הסוציאליסטית, נחשב לנשיא הכי לא-פופולרי בתולדות צרפת. הוא קיווה לנצל את מסיבת העיתונאים כדי להציג "חבילת אחריות" למדיניות כלכלית ללחימה באבטלה ובגירעון התופחים, במקום מדיניות המיסוי הנרחבת שעוררה זעם בציבור. ואולם, העניין העיקרי שמעניין את התקשורת הצרפתית בימים האחרונים הוא לא הכלכלה המקרטעת. זוגתו של הולנד, ואלרי טרירוולייר, אושפזה בבית החולים בפריז כשהיא סובלת מ-coup de blues (התמוטטות עצבים חמורה, או דיכאון). ביום חמישי, היא גילתה כי צהובון ידוע, Closer, עומד לפרסם בבוקר שלמחרת תמונות שבהן נראה הולנד יוצא מדירתה של שחקנית מפורסמת, הצעירה ממנו ב-18 שנים.

הולנד לא הכחיש כי הוא מנהל רומן עם השחקנית, ז'ולי גאייה, והסתפק בהצהרה כי הוא עומד על זכותו לפרטיות. פרקליטיה של גאייה איימו על עורכי העיתון, ואילצו אותם למחוק את התמונות מהרשת, אך 700 אלף עותקים כבר הופצו לדוכנים.

טרירוולייר, עיתונאית לשעבר, אינה נשואה להולנד, אך נחשבת בפועל לגברת הראשונה של צרפת. היא גרושה וחולקת עם בעלה לשעבר את גידול ילדיהם. היא עצמה ניהלה רומן חשאי עם הולנד בזמן שהיה נשוי למועמדת המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות, סגולן רויאל. הוא עזב אותה אחרי כישלונה הצורב ב-2007. בשנה שעברה עוררה טרירוולייר סערה רבתי, כשהביעה תמיכה ביריבה של רויאל בבחירות לפרלמנט.

מקורביה של טרירוולייר אמרו כי היא צפויה להעביר עוד כמה ימים באשפוז. בתקשורת המקומית תוהים מה העילה לשהותה בבית החולים וחוקרים עד כמה חמור מצבה. ידידיה הכחישו אמש את "ההערכות והשמועות לפיהן היא ניסתה להתאבד". אחד מהם אמר כי היא מוכנה לסלוח להולנד על הבגידה, לכאורה, אך כי השניים החליטו לקחת פסק זמן זה מזו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במגזין הסאטירי "שרלי הבדו", אבר מינו של הולנד הוא הנשיא האמיתי של צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully