וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא השובב והשחקנית היפה: הרומן שיציל את הולנד?

מרבית הצרפתים, כך עולה מסקר חדש, אינם מתרגשים מהפרסום שהנשיא בגד בזוגתו עם שחקנית הצעירה ממנו ב-18 שנים. כשהוא בשפל תדמיתי חסר תקדים, הפרסום יכול רק לסייע להולנד

ואלרי טרירוויילר, זוגתו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד. AP
זוגתו של הולנד, ואלרי טרירוויילר. מוצא פיה יקבע את המשך הפרשה/AP

בסוף השבוע דווח בהרחבה על רומן, לכאורה, שמנהל נשיא צרפת פרנסואה הולנד, עם שחקנית נאה, הצעירה ממנו ב-18 שנים. פרקליטיה של השחקנית, ז'ולי גאיה, איימו על הצהובון שדיווח על הרומן, "קלוזר", ומנהליו נאלצו למחוק את הפרסום מאתר האינטרנט של העיתון - אחרי שהעותקים כבר הופצו לדוכנים.

השמועות על רומן בין הולנד לגאיה מתרוצצות בצרפת זה חודשים רבים. הפרסום במגזין לווה בתמונות המציגות את הולנד מגיע בקטנוע לדירתה של גאיה. הנשיא לא הכחיש את הטענה כי בגד בזוגתו, ואלרי טרירוויילר, אך מיהר להצהיר כי הוא "המום" מהמתקפה על פרטיותו.

פרשנים בצרפת העריכו, באופן אוטומטי, כי הפרשה תגרום נזק להולנד, ותהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של הנשיא הכי לא-פופולרי בתולדות צרפת. התמיכה בו עומדת על כ-15%, האזרחים מתעבים את ממשלתו והלחץ הציבורי גרם לו לאחרונה לסגת מתכנית מיסוי, אחרי שהודה כי "זה יותר מדי".

ואולם, סקר שפורסם הבוקר בעיתון "ז'ורנל דה דימאנש" העלה תמונת מצב שונה למדי: לפי מכון ifop, מרבית הצרפתים (84% מהנשאלים) כלל לא שינו את דעתם על הנשיא בעקבות הפרסום בצהובון בסוף השבוע. יתרה מזאת: 77% סבורים שהפרשה היא "עניינו הפרטי של הולנד ורק שלו", לעומת 23% בלבד שחושבים שמדובר בעניין ציבורי.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בבסיס חיל האוויר בפריז. ינואר 2014. רויטרס
מתואר לפתע כגבר שובב. הנשיא הולנד, בטקס צבאי בפריז בשבוע שעבר/רויטרס

מעמדו הציבורי של הולנד נמצא בשפל כל כך גדול, וייתכן שהפרשה האחרונה לא תוכל לחסל אותו, אלא אף לאושש אותו. ראשית, פרסומים מסוג זה מעולם לא הזיקו לנשיאי צרפת בעבר, מפרנסואה מיטראן ועד ז'אק שיראק. שנית, המעשים המיוחסים להולנד מתארים אותו כגבר שובב למדי - דבר העומד בניגוד לאופיו הגמלוני. ושלישית: זהו אחד הפרסומים הבודדים הקשורים להולנד, שאינם עוסקים בתפקודו הגרוע כנשיא, קובעים שהוא הגרוע שבמנהיגי העולם, או קוראים להדיחו מהשלטון.

הולנד לא הכחיש את הטענות כי הוא מנהל רומן עם גאייה; הצהובון, מצדו, אמנם מחק את הפרסום, אך ממשיך לעמוד מאחורי הטענה כי נשיא צרפת בגד בזוגתו עם השחקנית המפורסמת. עוד לפני שנבחר לנשיא, תואר הולנד כפקיד אפרורי, והודבקו לו כינויי גנאי שונים, בהם "שבלול" ו"פינגווין", כדי לתאר את אופיו האיטי, המתקשה לקבל החלטות.

כעת, הולנד מתואר לפתע בצבעים אחרים, כרומנטיקן חסר תקנה שהחליף את זוגתו היפה - באישה יפה יותר וצעירה יותר; כגבר שחומק מהמיטה בשעת לילה, כדי להתגנב מהדלת האחורית של ארמון האליזה, ולרכוב על קטנוע לביתה של הפילגש. בבוקר, מאבטחו האישי מביא לשניים קרואסונים טריים.

הנשיא הקודם, ניקולא סרקוזי, התגרש מרעייתו המנוכרת ססיליה, והתחתן עם קרלה ברוני בזמן כהונתו. כל שנותר כעת הוא להמתין לתגובתה של זוגתו של הולנד, טרירוויילר, שעדיין שומרת על שתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully