וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי החשוד ברצח הגיעו לנחם: "המשפחות התרסקו"

9.1.2014 / 13:06

בשעת לילה באו הורי הנער החשוד ברצח נאור אטיאס לבית המשפחה האבלה. קרוב משפחה: "קיבלו אותם יפה, הם דיברו ובכו ביחד". קו ההגנה של החשוד התערער סביב טענתו כי היה שיכור

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בכפר סבא האריך היום (חמישי) בחמישה ימים נוספים את מעצרו של הנער החשוד כי דקר למוות את נאור אטיאס בפתח תקווה בסוף השבוע. קו ההגנה של פרקליטו של הנער החשוד התערער היום במידה מסוימת בשל טענתו כי הנער היה תחת השפעת אלכוהול בעת האירוע. לדברי המשטרה, החשוד לא טען את הטענה הזו בחקירתו הראשונה, ורק לאחר שנועץ בעורך דינו טען זאת, כשכבר היה מאוחר מדי לבדוק את רמת האלכוהול בדמו. בנוסף לכך, השופט אמר בדיון כי טענה זו לא תעמוד לזכותו של החשוד לאחר שיוגש נגדו כתב אישום. יצוין כי על אף שהנער לא עבר בדיקת אלכוהול, גורם במשטרה אמר כי הוא לא היה בגילופין בעת האירוע.

עוד על הרצח בפתח תקווה:
הנער שנדקר הובא למנוחות: "כולם באו ורק אתה חסר"
קילומטר וחצי של אימה: מסלול המרדף והרצח בפתח תקווה
פרקליט החשוד ברצח: "שתה חצי בקבוק וודקה"

הארכת מעצר לחשוד ברצח נאור אטיאס בפתח תקווה. ינואר 2014. יותם רונן
לא עבר בדיקת אלכוהול. החשוד ברצח נאור אטיאס, היום בדיון בהארכת מעצרו/יותם רונן

עורך דין אבי כהן מהסנגוריה הציבורית טען בתום הדיון כי ההתמהמהות בהגשת כתב האישום נגד הנער החשוד "מעלה תהיות. לכאורה, הוא הודה ושחזר ולכן היה צריך להיות מוגש כבר כתב אישום, אבל המשטרה טוענת שיש עוד הרבה פעולות לבצע וייתכן שסיבת המוות הייתה אחרת. כנראה שהמשטרה בעצמה לא סגורה לגבי סיבת המוות". לדברי כהן, הנער סיפר כי הותקף. "אני לא יודע אם זה נכון או לא וכיוון שהוא היה תחת השפעת אלכוהול, הוא לא הבין מה קורה, ובחלומות השחורים ביותר שלו הוא לא חשב שכך זה ייגמר", אמר. הוא הוסיף כי לחשוד, כמו גם למשטרה, אין הסבר לאן נעלמה הסכין ששימשה לרצח.

באשר למצבו של הנער החשוד, אמר עו"ד כהן כי "הוא מבין את גודל האסון והטרגדיה. הוריו שהיו באולם אינם מפסיקים לבכות. הוא הבין שהוריו באו לנחם את משפחתו של הקורבן והוא ביקש להביע ולמסור תנחומים לבני משפחת אטיאס, אבל בוודאי שהוא לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נאור אטיאס. פייסבוק, אתר רשמי
"שתי המשפחות ללא ספק נהרסו מהעניין". נאור אטיאס/אתר רשמי, פייסבוק

על הביקור שערכו אמש הורי החשוד בבית משפחת אטיאס סיפר קרוב משפחה שהגיע לדיון בבית המשפט: "הם הגיעו לבקר ולנחם יחד עם ביתם. הם דיברו ובכו ביחד. בסך הכול, שתי המשפחות נהרסו מהאירוע הנורא הזה. ההורים של נאור קיבלו אותם יפה ואמרו להם שהם לא כועסים עליהם". לדבריו, הפגישה הייתה בשעת לילה מאוחרת, לאחר שיתר המנחמים עזבו. "שתי המשפחות התרסקו", סיכם קרוב המשפחה. "זה נחת עליהם בשתיים-שלוש בלילה לתוך הבית בבום, שתי המשפחות ללא ספק נהרסו מהעניין".

זירת הרצח בפתח תקווה - נער בן 16 נדקר למוות. דרור עינב, דרור עינב
"אם הייתה הקפדה רצינית יותר, האירוע היה נגמר אחרת לגמרי". זירת הרצח בפתח תקווה/דרור עינב, דרור עינב

הקרוב תיאר את החשוד כנער נורמטיבי: "לא היו לו בעיות. לא מדובר בעבריין וזה לא פשוט, כי לא מדובר בגניבה אלא ב'טופ', לא משנה מה ייגמר בבית המשפט – הוא יסחוב את זה לכל החיים". הוא בחר להפנות אצבע מאשימה כלפי הרשויות, שלדבריו לא פעלו כראוי. "מדובר בקטטה של שעתיים. יש חוק שאסור להתקהל בגנים ציבוריים אחרי חצות. איפה המשטרה? איפה הפיקוח העירוני? איפה שאני גר, המשטרה מסתובבת כל הזמן ואם יש התקהלות מפזרים אותה. היה שם אלכוהול, מי עושה עליהם קופה ומרוויח עליהם? הרי הם קטינים, איפה הרשויות? אם הייתה הקפדה רצינית יותר, האירוע היה נגמר אחרת לגמרי".

המשטרה ממשיכה לחקור גם את ארבעת החשודים האחרים במעורבות ברצח, ואלה ככל הנראה יובאו מחר לדיון נוסף בהארכת מעצרם. החוקרים ממשיכים לחפש ראיות שיאפשרו להגיש כתבי אישום נגד הארבעה. על פי חומרי החקירה, הנערים תכננו את ההתנפלות שהובילה בסופו של דבר למותו של אטיאס.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully