וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון לא כונסה, בן אליעזר יו"ר זמני

7.1.2014 / 13:01

לנוכח חילוקי דעות על משך הזמן שבו אמור לכהן יו"ר זמני בראש הוועדה, נדחה כינוסה לחמישי. למרות המחלוקת סביב היו"ר הקבוע של הוועדה, מסתמנת הסכמה סביב היו"ר הזמני

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שוב דחייה בכינוס הוועדה המשפיעה: ישיבת ועדת החוץ והביטחון שהייתה אמורה להיערך היום (שלישי) לא תתקיים, זאת לנוכח חילוקי דעות בוועדת הכנסת באשר למשך הזמן שבו אמור לכהן יו"ר זמני בראש הוועדה. שינוי התקנון שהיה אמור למנות מנהל ישיבה לכל אחת מהישיבות הוסר אתמול מסדר היום של הכנסת, והוועדה, שלא כונסה מאז חודש נובמבר, לא תתכנס שוב לפני יום חמישי. בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע כי מי שינהל את הישיבה ביום חמישי יהיה ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה). לפי ההערכות, הוא יישאר בתפקיד עד להכרעה על זהות היו"ר הקבוע.

אתמול הייתה אמורה מליאת הכנסת לאשר את חידוש הפעילות של ועדת החוץ והביטחון במתכונת מיוחדת, במסגרתה במשך 45 ימים ינהל בכל פעם חבר כנסת אחר את ישיבות הוועדה. אלא שיו"ר ועדת הכנסת, ואחד המועמדים הבולטים לעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי (הליכוד-ביתנו), ביקש לקצר את פרק הזמן ל-30 ימים. ראשי סיעות אחרים, ובהם ח"כ עפר שלח (יש עתיד), גם הוא מועמד לתפקיד, סבורים כי אין לשנות את ההחלטה על פרק הזמן, והוועדה שהייתה אמורה להתכנס היום, נותרה שוב משותקת. בסופו של דבר הוחלט לחזור לנוסח המקורי של 45 יום והדבר מאפשר את כינוסה ביום חמישי.

עם זאת, ככל הנראה הסכמה אחת קיימת בקרב חברי הוועדה. לפי הערכות בכנסת, כיוון שאין סביב בן אליעזר מחלוקת הוא ימשיך בתפקידו במשך התקופה הזמנית, מבלי שיהיה צורך למנות יו"ר אחר לכל ישיבה. גם שמו של חבר סיעתו של בן אליעזר, ח"כ איתן כבל, הוזכר כמי שמועמד לנהל באופן זמני את ישיבות הוועדה. בישיבה ביום חמישי צפויים חברי הכנסת למנות נציב קבילות חיילים חדש.

עוד על סאגת מינוי יו"ר הוועדה:
עד שנתניהו יחליט: יו"ר אחר בכל ישיבת חוץ וביטחון
"לפיד מפרק את הממשלה בשביל ג'וב לעפר שלח"
שלח: "השיתוק בוועדת החוץ והביטחון - חמור מאוד"

ועדת חוץ וביטחון, אפריל 2013. טלי מאייר
הוועדה משותקת מאז נובמבר האחרון/טלי מאייר

בחודש שעבר אישרה ועדת הכנסת כי במשך 45 ימים יהיה בסמכותו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, למנות לוועדת החוץ והביטחון יו"ר אחר בכל ישיבה מבין חברי הוועדה, רק לצורך ניהול הישיבה. משך הזמן הקצר נועד להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי שיודיע על זהות היו"ר הקבוע של הוועדה. אדלשטיין התייחס לפשרה שנרקחה ואמר כי "המצב שנוצר הוא בלתי נסבל. זה לא מתפקידי לתת ציונים, אבל היעדר פיקוח על תחומי החוץ והביטחון הוא לא משהו שניתן לקבל. אני מציע שנשנה את התקנון כך שאוכל לפעול בסמכות, ולכנס את הוועדה עם מינוי אד- הוק". אדלשטיין התייחס לסיבה בגינה ויתר על הרעיון למנות יו"ר זמני ואמר: "מינוי זמני היה משאיר את המצב על כנו. זה לא פתרון, ואני מציע את זה בלית ברירה".

פעילות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שותקה ב-6 בנובמבר, אז זוכה שר החוץ אביגדור ליברמן במשפטו בפרשת השגריר בבלארוס זאב בן אריה. ליברמן, ששימש יו"ר הוועדה, עזב את התפקיד ומונה לשר החוץ. מאז לא הצליח נתניהו להכריע לגבי זהות מחליפו. הפשרה המסתמנת היא רוטציה בין שלח ובין הנגבי, אולם לא ברור מי מביניהם יהיה ראשון.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully