וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשכן האקולוגי בעולם? הכנסת בדרך להיות "ירוקה"

6.1.2014 / 3:08

נורות חסכוניות, כיבוי מחשבים אוטומטי והשקיה במי מזגנים הם רק חלק מהשינויים הצפויים, שעשויים להפוך את הפרלמנט הישראלי לידידותי לסביבה. "השקעה כספית שתניב פירות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של קולטי השמש על גג הכנסת. פרויקט "כנסת ירוקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל הנוגע לתרבות הדיון הפרלמנטרית, נראה כי לחברי הכנסת יש עוד מה ללמוד עד שיעמדו בשורה אחת עם בתי המחוקקים המכובדים ביותר, אולם דווקא בסוגיה האקולוגית עשתה הכנסת צעד חשוב קדימה. אתמול (ראשון) נחנך בבית המחוקקים פרויקט "כנסת ירוקה", אשר שעשוי להפוך את המשכן בגבעת רם לפרלמנט האקולוגי ביותר בעולם.

במסגרת הפרויקט יושקעו שבעה מיליוני שקלים בשינויים שייעשו במשכן, באופן שיביא לחיסכון של מיליון וחצי שקלים בשנה. כך, למשל, יותקנו קולטי שמש על גגות הכנסת, בשטח של 4,600 מטרים רבועים; יוחלפו הנורות בחדרי הדיונים בנורות חסכוניות; האורות והמחשבים יכבו אוטומטית בסוף יום העבודה; תוחלף מערכת המיזוג; ובמים שיפלטו ממערכת המזגנים ייעשה שימוש נוסף - השקיית הצמחייה מסביב למשכן.

עוד בחדשות:
"דפני ליף" של האריתראים: "הממשלה מסיתה נגדנו"
שדה הקטל בעיראק: הצבא יוצא למתקפה נגד אל-קאעדה
בריטניה: תינוק בן יומו נמצא בתא שירותים בחנות

"זו השקעה כספית לא מבוטלת, אבל היא תניב פירות ותחזיר את עצמה", אמר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שחנך את הפרויקט. "כגוף מחוקק בענייני הסביבה, הכנסת לא יכולה להיות "נאה דורש אבל לא נאה מקיים".

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, התלוצץ בעניין: "אני ירוק מבחוץ, אבל בפנים אני עדיין אדום". לדבריו, "בזמן שמשרדי מוביל מהפכה סביבתית בתעשייה ובבתי התושבים, חייבים שסמל המדינה יהפוך לגורם המוביל במהפכה ירוקה, כי תפקידה של הכנסת להגן על הדורות הבאים, והגנת הסביבה היא התכלית לכך. מי שרוצה לחשוב רחוק, צריך לחשוב ירוק".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully