וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מנסה לרתום את מדינות ערב לתהליך המדיני

6.1.2014 / 0:02

שר החוץ האמריקני שהעביר את סוף השבוע בפגישות עם אבו מאזן ונתניהו, ביקר אתמול בירדן ובסעודיה במטרה להשיג את תמיכתן בתהליך המתנהל "כמו פאזל", וחזר לישראל הלילה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

קרי חוזר לישראל עם גיבוי: שר החוץ האמריקני כינס אמש (ראשון) מסיבת עיתונאים בשדה התעופה של ריאד, בירת סעודיה, במהלכה הודה למלך הסעודי עבדאללה על תמיכתו בתכנית השלום האמריקנית לסכסוך הישראלי-פלסטיני. משמעות התמיכה הזו הינה מתן גיבוי של אחת המדינות הערביות החשובות ביותר להמשך המשא ומתן הישראלי-פלסטיני.

עוד בנושא:
ביקור קרי: הצדדים מריחים הכרעה - והם בלחץ
עריקאת מזהיר: "לא נאריך את השיחות אפילו בדקה"
קרי לנתניהו: "קרובים לעת ההחלטות הקשות"

"המלך תומך במאמץ שלנו בתקווה שנצליח להגיע להישג בימים הבאים", אמר קרי. הוא הוסיף כי יוזמת השלום הערבית, שבמסגרתה הציעו כל מדינות ערב לחתום על הסכם שלום עם ישראל אם ייחתם הסכם שלום ישראלי-פלסטיני, תהיה חלק מהסכם המסגרת שבכוונתו לגבש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה וקרי נהנים מארוחה משותפת, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם ביקורו בסעודיה, קרי ביקר אתמול גם בירדן, שם נועד עם המלך עבדאללה ועם שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה. במקביל, קרי שלח את ראש הצוות האמריקני למשא ומתן, מרטין אינדיק, להתייעצויות בקהיר. מטרת סדרת הביקורים הזו הינה להעניק לאבו מאזן "מטרייה ערבית" שתאפשר לו לקבל החלטות קשות במסגרת המשא ומתן.

קרי שב הלילה לישראל, לסבב נוסף של שיחות עם נתניהו ואבו מאזן. הגיבוי הערבי עשוי לאפשר לקרי להציג תמריצים חיוביים גם לישראל, למשל הסכמה של חלק ממדינות ערב לצעדי נורמליזציה עמה, במידה ותירשם התקדמות של ממש במשא ומתן. "רק דמיינו איזו השפעה תהיה לכך אם כל מדינות ערב יכריזו על נורמליזציה עם ישראל", אמר אמש קרי - כאמור, בעודו נמצא בסעודיה. "זה ישנה את כל הדינמיקה באזור - בעסקים, בתחבורה, בחינוך ובמסחר".

אתמול בבוקר, עוד לפני שיצא למסע הבזק בירדן וסעודיה, קרי ערך מסיבת עיתונאים קצרה בירושלים שבמהלכה אמר כי השיחות שקיים בסוף השבוע היו "אינטנסיביות מאוד", וכי המשא ומתן "מתנהל כמו פאזל - אי אפשר להשלים אותו בלי לחבר את כל החתיכות".

(עדכון ראשון: 21:35)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully